Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2005, 21:09
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ik merk de laatste tijd dat mn navel een vreemde geur heeft.
Ik besloot dus ff wat rond te zoeken op Internet, en vond alleen maar vragen waarbij een infectie betrokken was.

Ik ging dus even beter kijken, en na wat drukken (ik heb een diepe navel), zag ik wat geelachtig vocht. Ik besloot dit ff schoon te maken mbv een wattenstaafje.

En gisteren was ik naar een anatomisch museum geweest, waar we et de helft van de tijd et over de ontwikkeling van de foetus hebben gehad, en iets over de navel, dat bij sommige mensen een "gang" tussen de blaas en de navel soms nie helemaal goed dichtgroeit ofzoiets...
(dus ik krijg vreemde ideeën...)

Maar dus, wat kan er aan de hand zijn? Ik heb geen last van jeuk of uitslag ofzo, alleen een onaangename geur.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 21:12
zus en zo
zus en zo is offline
Als er iets niet goed was dichtgegroeid was dat 17 jaar geleden wel opgemerkt.
Oud 08-12-2005, 21:14
Stofzuigerslang
Citaat:
zus en zo schreef op 08-12-2005 @ 22:12 :
Als er iets niet goed was dichtgegroeid was dat 17 jaar geleden wel opgemerkt.
Ja, dat dacht ik al, maar als je zo'n verhaal hoort, dan moeje er wel over nadenken...

Ik vroeg net ff mn moeder erover, en zij zegt dat et normaal is, de vreemde geur.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 21:19
Verwijderd
Er bestaat zoiets als Exstropia Vesicae. Dat is een aandoening waarbij de buikwand en blaas niet goed gesloten zijn en er een opening onstaan aan de onderkant van de buik en de voorkant van de blaas. Door deze opening kan dan urine lopen.

Deze aandoening wordt echter bij 99% van de gevallen al bij de geboorte vastgesteld dus het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat je dit hebt. Ik denk dat Exstropia Vesicea (ofwel een open blaas) wel dezelfde aandoening is waar in het Anatomische Museum over gepraat werd.

Ik denk overigens niet dat er iets met je aan de hand is. Je zegt zelf al dat je een diepe navel hebt en die wordt dus ook sneller vuil. Het enige wat je er aan kunt doen is hem om de zoveel tijd goed schoonmaken met water en wat milde zeep.

Edit: Ben je in het Anatomisch Museum in Nijmegen geweest? Ik ben daar laatst ook geweest met school en ik vond het echt ont-zet-tend interessant.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 21:23
Stofzuigerslang
Ja, daar ben ik geweest. Iemand die ik ken werd een beetje onwel op een open dag toen hij bij die baby's kwam
En gister viel er iemand flauw, maar viel eerst tegen mij aan, en toen op de grond. De dagen ervoor zat hij telkens zo van: "Yeah, ik ga dooie baby's op sterk water bekijken!" enzo...
Was wel grappig eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Cha schreef op 08-12-2005 @ 22:23 :
Ja, daar ben ik geweest. Iemand die ik ken werd een beetje onwel op een open dag toen hij bij die baby's kwam
En gister viel er iemand flauw, maar viel eerst tegen mij aan, en toen op de grond. De dagen ervoor zat hij telkens zo van: "Yeah, ik ga dooie baby's op sterk water bekijken!" enzo...
Uit mijn klas zijn er ook 2 mensen flauwgevallen, óók bij die baby's!

Ik vond die 2 grote baby's op sterk water juist het interessants. Bij 1 vd 2 hadden ze zelfs z'n ruggetje helemaal opgesneden zodat je naar binnen kon kijken. Diezelfde baby had overigens wel een vreemd gezichtje met zo'n plat neusje. De jongen die ons uitleg gaf zei dat die baby met prepareren op zijn neus had gelegen maar ik weet niet of hij dat serieus bedoelde of dat het een grapje was.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 21:39
Metal
Metal is offline
een grapje natuurlijk./o
Oud 08-12-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 08-12-2005 @ 22:39 :
een grapje natuurlijk./o
Het kan best waar zijn. Ze hadden de rug van die baby opgesneden en waarschijnlijk heeft hij tijdens die 'operatie' met zijn gezicht op een preparatietafel gelegen. Als je dood bent is dat weefsel heel makkelijk vervormbaar en blijf het daarna ook 'uit model'.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 22:39
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Cha schreef op 08-12-2005 @ 22:23 :
(aha je zit bij mij op school, maar ik heb geen idee wie je bent)
Oud 10-12-2005, 14:21
Verwijderd
Navel ontsteekt wel makkelijk, zeker wanneer hij diep is. Gewoon braaf elke ochtend alle troep eruit halen en 't een beetje schoonmaken, maar ik zo alleen zeep onder de douche gebruiken, zodat je het er goed uit kan spoelen (anders gaat het jeuken).

Ik vraag me eigenlijk af; als je als baby een navelbreuk hebt gehad, merk je dat later dan nog? Ik heb namelijk het idee dat mijn navel veel 'dunner' is dan bij andere mensen. Als ik in m'n navel prik, is het echt dun en voelt het alsof ik echt in m'n buik zit
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 14:45
Ieke
Ieke is offline
Een navel kan relatief makkelijk ontsteken. Gewoon even schoonhouden en kijken of het geneest. Zo niet dan even langs de huisarts.

Offtopic:
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-12-2005 @ 22:19 :
Edit: Ben je in het Anatomisch Museum in Nijmegen geweest? Ik ben daar laatst ook geweest met school en ik vond het echt ont-zet-tend interessant.
Ben je ook in het patologoie gedeelte geweest? Dat vond ik zelf een van de boeientste gedeelten, zeker die baby's die daar waren (de Cycloop blijvoorbeeld) Geloof dat je daar niet zomaar in kon. (Maar ik heb er biologie gestudeerd en toen kon je daar kijken)
In Rotterdam hadden ze bij de snijzaal ook vanalles staan, zeker wel boeient. (en het stinkt tenminste niet zo als op de snijzaal zelf.
Oud 12-12-2005, 20:50
dikkeneger
dikkeneger is offline
Citaat:
Cha schreef op 08-12-2005 @ 22:09 :
Ik merk de laatste tijd dat mn navel een vreemde geur heeft.
Ik besloot dus ff wat rond te zoeken op Internet, en vond alleen maar vragen waarbij een infectie betrokken was.

Ik ging dus even beter kijken, en na wat drukken (ik heb een diepe navel), zag ik wat geelachtig vocht. Ik besloot dit ff schoon te maken mbv een wattenstaafje.

En gisteren was ik naar een anatomisch museum geweest, waar we et de helft van de tijd et over de ontwikkeling van de foetus hebben gehad, en iets over de navel, dat bij sommige mensen een "gang" tussen de blaas en de navel soms nie helemaal goed dichtgroeit ofzoiets...
(dus ik krijg vreemde ideeën...)

Maar dus, wat kan er aan de hand zijn? Ik heb geen last van jeuk of uitslag ofzo, alleen een onaangename geur.
Cha, vet eng. Dalijk word je nog in je navel geneukt.
Oud 12-12-2005, 21:36
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-12-2005 @ 22:28 :
Bij 1 vd 2 hadden ze zelfs z'n ruggetje helemaal opgesneden zodat je naar binnen kon kijken. Diezelfde baby had overigens wel een vreemd gezichtje met zo'n plat neusje. De jongen die ons uitleg gaf zei dat die baby met prepareren op zijn neus had gelegen maar ik weet niet of hij dat serieus bedoelde of dat het een grapje was.
Had die baby geen afwijking bijvoorbeeld spina bifida? Dan word je geboren met een open rug (en kan je ook aangezichtsafwijkingen zien).

En ontopic: je navel kan vrij snel ontsteken. Vooral als je wat zwaarder bent of als je gewoon een diepe navel hebt. Probeer er niet teveel aan te zitten, goed schoon te houden en het evt. te ontsmetten.

Regels voor berichten