Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2005, 22:48
DarkeyeTR
DarkeyeTR is offline
'Microsoft en AOL zetten aanval op Google in'

Uitgegeven: 6 december 2005 16:32

NEW YORK - De internetaanbieder America Online (AOL) en softwareconcern Microsoft gaan mogelijk de concurrentie aan met de populaire zoekmachine van Google. AOL-moederconcern Time Warner denkt er over om de zoekopdrachten van zijn gebruikers voortaan via de MSN-zoekmachine van Microsoft te laten verlopen. Dat maakte de zakenkrant The Wall Street Journal dinsdag bekend.

Klanten van AOL maken momenteel nog gebruik van de zoekmachine van Google voor hun zoekopdrachten. In ruil daarvoor draagt Google een deel van de advertentie-inkomsten af aan AOL. Dit zou vorig jaar 300 miljoen dollar zijn geweest. Time Warner en Microsoft zouden er ook over denken om hun verkoopafdelingen voor internetadvertenties op AOL en MSN samen te voegen.

Google en Microsoft zijn al maanden in gesprekken verwikkeld met Time Warner over een mogelijke deelname in AOL. Concrete bedragen zijn nog niet genoemd, maar Google en Microsoft zouden aanbiedingen hebben gedaan die de waarde van AOL op meer dan 22,5 miljard dollar zetten. De werkelijke waarde van de activiteiten van AOL zou ongeveer 10 miljard dollar bedragen.

zo zien we maar meer wat voor macht Microsoft heeft in de hele branche.

Laatst gewijzigd op 08-12-2005 om 22:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2005, 00:55
Verwijderd
Prima dat je topics opent, maar kappen met die :A:: tags.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 06:00
freyk
freyk is offline
Ik las ooit eens ergens een leuke quote over microsoft:
"If you can't beat them, buy them".
(en het verbaast me niks, want ms doet dit al jaren,...)

Zelf denk/hoop ik dat Google stand houd!

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 06:11.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 08:54
Verwijderd
Ik denk niet dat Google ten onder zou gaan wanneer het AOL niet zou kunnen paaien. Dat bedrijf is inmiddels zo vertakt in verschillende diensten en projecten dat het geen probleem is als één tak wat geknepen wordt qua winst.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 09:53
DarkeyeTR
DarkeyeTR is offline
Ik denk niet dat Google ten onder zou gaan wanneer het AOL niet zou kunnen paaien. Dat bedrijf is inmiddels zo vertakt in verschillende diensten en projecten dat het geen probleem is als één tak wat geknepen wordt qua winst

ik zou zeggen heb geduld, tijd zal alles uitwijzen en je hebt hier wel te maken met een concurrecnt die toevalllig het rijkste bedrijf en tegelijkertijd de nummer 1 in de branche is.
Oud 09-12-2005, 10:27
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2005 @ 01:55 :
Prima dat je topics opent, maar kappen met die :A:: tags.
SomethingAwful?
Oud 09-12-2005, 14:06
phoxetis
phoxetis is offline
Oud 09-12-2005, 15:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 09-12-2005 @ 11:27 :
SomethingAwful?
Sturmabteilung.

Ontopic: Lekker laten gaan, zo lang als google gebruikersvriendelijk blijft zullen ze het winnen.

Ik ga zoeken via MSN: 3 minuten wachten op alle kloteadvertenties op een hyperactieve onoverzichtelijke site vol nutteloze links waarop ik niet zit te wachten.

Ik ga zoeken via Google: plof, nette layout, zakelijk, type iets in en voila, je hebt het gevonden.
Oud 09-12-2005, 15:38
Verwijderd
Maar vergeet niet dat mensen die er geen verstand van hebben of zin in hebben gewoon de standaard thuispagina van MSN laten staan in hun Internet Explorer en met MSN Search aan de gang gaan. Het algemene beeld van een AOL'er dat ik heb is toch wel dat het iemand is die niet zoveel int0rwab-sk1llz heeft. Waarschijnlijk past Microsoft daar beter bij dan Google.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten