Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2005, 22:22
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Geloof jij en heeft dat veel invloed op je seksleven of heeft dat wat jou betreft niks met elkaar te maken? Doe jij aan seks voor het huwelijk of doe je dat bewust voor je geloof niet?

Ik geloof nergens in. Ik denk wel dat er wat is, maar ik zou niet weten wat. Wel heb ik seks voor het huwelijk en hou niet zo van die regeltjes waarom ik daarvoor geen seks zou mogen.
Oud 11-12-2005, 23:37
Vice
Vice is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 11-12-2005 @ 23:22 :
Ik geloof nergens in. Ik denk wel dat er wat is, maar ik zou niet weten wat.
Zou je dat misschien even willen uitleggen?
Oud 11-12-2005, 23:40
Verwijderd
"Ik geloof niet in god maar ik geloof wel dat er 'iets' is"

Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:04
Verwijderd
Geweldig die ietsisten.

Ja, ik doe aan seks voor het huwelijk. En dat is maar goed ook, want ik ben tegen het huwelijk an sich.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 18:23
MTpower
MTpower is offline
Bij de die-hard kerk/moskee/whatever gangers zal het er zeker invloed op hebben.
Veel mensen die tegenwoordig geloven nemen het hele geloof wel met een korreltje zout en laten zich er niet dermate door beinvloeden dat ze bijvoorbeeld geen sex hebben voor het huwelijk
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 11:22
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-12-2005 @ 19:23 :
Bij de die-hard kerk/moskee/whatever gangers zal het er zeker invloed op hebben.
Veel mensen die tegenwoordig geloven nemen het hele geloof wel met een korreltje zout en laten zich er niet dermate door beinvloeden dat ze bijvoorbeeld geen sex hebben voor het huwelijk
De vraag was of het invloed heeft op jouw seksleven, niet of je even mensen over een kam wil scheren en voor hen uitmaken wat zij wel of niet zouden doen.
Oud 13-12-2005, 12:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Il organista schreef op 13-12-2005 @ 12:22 :
De vraag was of het invloed heeft op jouw seksleven, niet of je even mensen over een kam wil scheren en voor hen uitmaken wat zij wel of niet zouden doen.
Alsjeblieft:
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 12:36
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-12-2005 @ 00:37 :
Zou je dat misschien even willen uitleggen?
Haha jaa sorry! Beetje scheef uitgelegd! Ik geloof niet in een bepaald geloof ofzo, maar ik denk wel dat wat is waardoor bijvoorbeeld de wereld zou onstaan. Maar ik zou niet weten waardoor.
Oud 13-12-2005, 15:42
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
chemie!
Oud 13-12-2005, 22:01
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik geloof niet en het heeft dus ook geen invloed. M'n vriend gelooft wel, maar niet zo streng gelukkig
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 21:22
Verwijderd
Zeker dat het invloed heeft.
Ik denk dat elke vurige christen in wiens leven God op nummer 1 staat geen seks wil hebben voor het huwelijk.

Ik geloof dat je Gods zegen krijgt op je huwelijk als je wacht met seks tot na het huwelijk.
Je betrekt God bij het kiezen van een partner. God weet immers het beste wie bij je past. Wij weten dat minder goed en we kunnen toekomstige situaties niet goed voorspellen.

Ik probeer ook masturbatie te mijden.
Ooit was ik er (denk ik) verslaafd aan en het had een zware negatieve invloed op mijn geloof.
Ik kon nauwelijks bidden. Als ik ging bidden was er zo'n onrust en was ik bang ( en niet echt voor God).
Ik had kwade machten grip op me laten krijgen.
Toen bracht God me op een website waar stond over masturbatie (christelijk verslag) en er stond min of meer dat het beter was om niet te doen.
Ik dacht dat die mensen gek waren. Ik las reacties van mensen die gestopt waren en dat ze blijer waren en lachte ze uit.

Toch stopte ik er 2 dagen mee en toen ik daarna ging bidden had ik enorme rust. Het verschil was een storm op zee en bijna windstil. Sindsdien probeer ik niet meer te masturberen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 21:27
Verwijderd
overigens spreken mensen van streng en niet-streng gelovig. Bij streng denken mensen misschien aan christenen die in zwarte kleren naar de kerk gaan en in een afgesloten gemeenschap leven. Zo zou ik niet willen zijn.

Naar mijn mening is de ideale christen vol van liefde. Heeft blijdschap, is lankmoedig, schaamt zich niet voor zijn geloof, heeft een open hart voor God wat zich uit in gedrag, woord etc. Als zo iemand spreekt komt er kracht uit bij zijn woorden omdat hij dicht bij God staat. Missschien in tegenstelling tot iemand die vooral met zijn verstand gelooft.

Het dicht bij God staan heeft invloed op de seksualiteit van een persoon.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 21:27
T_ID
T_ID is offline
Een moment terwijl ik mijn stoel op ga rapen, ik ben er zojuist van af gevallen door het lachen vanwege bovenstaande post.

Tip: "je zaad niet in onvruchtbare akkers" is een agrarisch advies dat geen ruk te maken heeft met masturbatie, laat je dus niet voorliegen als je al in de bijbel wilt geloven.
Oud 14-12-2005, 21:29
Verwijderd
ik heb niks over die tekst gezegd. Als je goed leest kun je lezen dat ik gestopt ben uit ervaring!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 13-12-2005 @ 13:36 :
Haha jaa sorry! Beetje scheef uitgelegd! Ik geloof niet in een bepaald geloof ofzo, maar ik denk wel dat wat is waardoor bijvoorbeeld de wereld zou onstaan. Maar ik zou niet weten waardoor.
Big Bang, al eens van gehoord?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 22:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
soldaat schreef op 14-12-2005 @ 22:29 :
ik heb niks over die tekst gezegd. Als je goed leest kun je lezen dat ik gestopt ben uit ervaring!
Tip: "je zaad niet in onvruchtbare akkers" is een agrarisch advies dat geen ruk te maken heeft met masturbatie, laat je dus niet voorliegen geen waandenkbeelden aanpraten dat je iets zelf niet wilt als je al in de bijbel wilt geloven.
Oud 14-12-2005, 22:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 22:27 :
Een moment terwijl ik mijn stoel op ga rapen, ik ben er zojuist van af gevallen door het lachen vanwege bovenstaande post.

Tip: "je zaad niet in onvruchtbare akkers" is een agrarisch advies dat geen ruk te maken heeft met masturbatie, laat je dus niet voorliegen als je al in de bijbel wilt geloven.
Het bezwaar tegen mastrubatie heeft, volgens mij meer te maken het feit dat je dan veelal aan andere personen denkt, waarbij je die persoon 'begeert'. Dit mag niet volgens het christelijke geloof, behalve als het je eigen man/vrouw is.

Mijn geloof in een god heeft geen invloed op mijn seksleven, maar andere overtuigingen zullen er waarschijnlijk wel voor zorgen dat ik alleen seks zal hebben met de persoon met wie ik zal trouwens
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 22:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
soldaat schreef op 14-12-2005 @ 22:22 :
Toen bracht God me op een website
Ik vind google ook geweldig, maar om het nou meteen goddelijk te noemen..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 10:30
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
ik ben christen, maar heb (helaas) al seks gehad voor het huwelijk
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 17:06
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik ben geen christen, en ik neuk me helemaal suf en ik gebruik drugs en ik luister naar ketterse muziek.

Whahahaha ha, ha...

Oud 15-12-2005, 18:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
NOSESUCKER schreef op 15-12-2005 @ 11:30 :
ik ben christen, maar heb (helaas) al seks gehad voor het huwelijk
waarom die 'helaas' ertussen?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 18:39
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-12-2005 @ 18:06 :
Ik ben geen christen, en ik neuk me helemaal suf en ik gebruik drugs en ik luister naar ketterse muziek.

Whahahaha ha, ha...

ik gebruik ook drugs..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 18:41
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-12-2005 @ 19:04 :
waarom die 'helaas' ertussen?

ja weet je dat ik heel erg zat te twijfelen of ik die er tussen zou zetten of nie...
toch gedaan,
voor het geval ik ooit spijt krijg..

Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:22
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 22:27 :

*proest*

Volgens mij gaat het bewaar tegen mannelijke masturbatie toch over het doden van potientiele levens (please correct me if I'm wrong)
En nosesucker, je krijgt nu vast gratie omdat je hier helaas hebt gezegd
God hebbe je ziel..
Oud 15-12-2005, 21:28
M'ne
M'ne is offline
Citaat:
NOSESUCKER schreef op 15-12-2005 @ 19:39 :
ik gebruik ook drugs..
noooo
Oud 15-12-2005, 22:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dark Dawn schreef op 15-12-2005 @ 22:22 :
Volgens mij gaat het bewaar tegen mannelijke masturbatie toch over het doden van potientiele levens
Dat wordt nog wel eens aangevoerd.

Vreemd genoeg zijn de mensen die dat aanvoeren als argument nooit bereid om bacteriedodende middelen massavernietingswapens te noemen, dus of dat argument zo relevant is... tja.
Oud 16-12-2005, 06:00
Blood Fire Rage
Citaat:
T_ID schreef op 15-12-2005 @ 23:17 :
Dat wordt nog wel eens aangevoerd.

Vreemd genoeg zijn de mensen die dat aanvoeren als argument nooit bereid om bacteriedodende middelen massavernietingswapens te noemen, dus of dat argument zo relevant is... tja.
Nou... Een bacterie is geen potentieel mens. Een spermacel zonder ei ook niet uiteraard, maar het is een verschil. Ik zie wel waarom sommigen 'masturbatie is moord' wel aan willen nemen, maar 'het uitroeien van de prachtige schimmelcultuur in de badkamer is moord' niet.
Oud 16-12-2005, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Dark Dawn schreef op 15-12-2005 @ 22:22 :
*proest*

Volgens mij gaat het bewaar tegen mannelijke masturbatie toch over het doden van potientiele levens (please correct me if I'm wrong)
En nosesucker, je krijgt nu vast gratie omdat je hier helaas hebt gezegd
God hebbe je ziel..
dat was niet mijn bezwaar. Zaadlozing kan ook in je slaap gebeuren. Ik vind het pas erg als je een bevruche eicel verwijdert of tegenhoudt.

mijn bezwaar tegen masturbatie is dat je onreine gedachten hebt. Daar gaat het om.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 09:59
M'ne
M'ne is offline
onrein onrein...

Je mag dus ook niet denken aan: vieze handen, een kip met een bot mes z'n nek door snijden, een vieze wc pot???
Oud 16-12-2005, 14:34
Blood Fire Rage
Citaat:
M'ne schreef op 16-12-2005 @ 10:59 :
onrein onrein...

Je mag dus ook niet denken aan: vieze handen, een kip met een bot mes z'n nek door snijden, een vieze wc pot???
Nee, dat is gewoon smerig.

Onrein is niet dingen die echt smerig zijn, maar smerig voor god. Masturbatie hoort daar blijkbaar bij, alsmede varkens, gieren, voortplanting, de dag des HEERE schenden, of een lijk aan raken. Onreine gedachten is als je er aan denkt.

Dus: Als je aan een varken denkt ben je een gruwel gods!
Oud 16-12-2005, 14:52
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
Citaat:
M'ne schreef op 15-12-2005 @ 22:28 :
noooo

muhahaha af en toe een blowtje hoor..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 15:22
Heikneuter
Heikneuter is offline
Goede manier om meisjes af te wijzen
"Van mijn heer mag ik niet aan varkens denken"
Ik geloof niet, doe aan seks voor het huwelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 16:09
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-12-2005 @ 15:34 :
Nee, dat is gewoon smerig.

Onrein is niet dingen die echt smerig zijn, maar smerig voor god. Masturbatie hoort daar blijkbaar bij, alsmede varkens, gieren, voortplanting, de dag des HEERE schenden, of een lijk aan raken. Onreine gedachten is als je er aan denkt.

Dus: Als je aan een varken denkt ben je een gruwel gods!
Het is jammer dat mensen die totaal geen verstand van zaken hebben, of dat in ieder geval erg goed weten te verbergen, dingen denken te moeten verklaren die ze niet op een juiste manier kunnen uitleggen. Houd dan gewoon je mond, zou ik zeggen.

Voor de zekerheid: inderdaad zijn de zaken die je opnoemt, onrein voor God. Dat wil niet zeggen dat het denken aan een varken ook onrein is. Waar het bij masturbatie om gaat, is dat het denken aan seks hebben met een meisje (of een jongen, als je een meisje bent) een zonde is. Het is dus de daad die je bevlekt, maar de gedachte heeft daar wel mee te maken. Net zoals het eten van een varken je onrein maakt.

Masturbatie heeft veel meer met de Bijbelse leer te maken dat je een 'vrouw niet moet aanzien om haar te begeren', dan met het verhaal over je zaad in onvruchtbare akkers strooien.
Oud 16-12-2005, 17:14
M'ne
M'ne is offline
Citaat:
Il organista schreef op 16-12-2005 @ 17:09 :
Waar het bij masturbatie om gaat, is dat het denken aan seks hebben met een meisje (of een jongen, als je een meisje bent) een zonde is.

Masturbatie heeft veel meer met de Bijbelse leer te maken dat je een 'vrouw niet moet aanzien om haar te begeren', dan met het verhaal over je zaad in onvruchtbare akkers strooien.
Meisjes die aan meisjes denken en jongens aan jongens mag wel, of is dit echt een vreselijke zonde wat ik nu zeg?

Bovendien is god/de bijbel, wie of wat 'alles' dan ook zegt, wel heel hypocriet. Als ik je mag geloven moet je als man een vrouw niet zien om haar te begeren, waarom heeft god ons dan zo vreselijk lekker geschapen??
Oud 16-12-2005, 18:45
Verwijderd
Beetje een open deur, niet?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 23:10
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
M'ne schreef op 16-12-2005 @ 18:14 :
Meisjes die aan meisjes denken en jongens aan jongens mag wel, of is dit echt een vreselijke zonde wat ik nu zeg?

Bovendien is god/de bijbel, wie of wat 'alles' dan ook zegt, wel heel hypocriet. Als ik je mag geloven moet je als man een vrouw niet zien om haar te begeren, waarom heeft god ons dan zo vreselijk lekker geschapen??
Nee, dat 'mag' ook niet, maar dat leek me erg ingewikkeld om er ook nog in te betrekken .

En over dat tweede: dat kan wel zijn. Ik geef geen oordelen, ik leg alleen uit.
Oud 16-12-2005, 23:18
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Waar het bij masturbatie om gaat, is dat het denken aan seks hebben met een meisje (of een jongen, als je een meisje bent) een zonde is.
Oud 17-12-2005, 01:13
Blood Fire Rage
Citaat:
...etc...
Het was een grapje, niet bedoeld om serieus op te reageren.
Oud 17-12-2005, 08:30
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-12-2005 @ 18:06 :

WHAHAHAHAHAHAHA!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:25
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
Ik geloof dat je Gods zegen krijgt op je huwelijk als je wacht met seks tot na het huwelijk.

Je betrekt God bij het kiezen van een partner.
God weet immers het beste wie bij je past.

Ooit was ik er (denk ik) verslaafd aan en het had een zware negatieve invloed op mijn geloof.
Ik kon nauwelijks bidden. Als ik ging bidden was er zo'n onrust en was ik bang ( en niet echt voor God).

Toen bracht God me op een website waar stond over masturbatie (christelijk verslag) en er stond min of meer dat het beter was om niet te doen.

*tranen in ogen*

whaaaaaaahahahahhahhaa haaaa haha oh mijn GOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eh nee ik ben niet gelovig.
*verlaat topic*
Oud 17-12-2005, 12:29
Pleister
Pleister is offline
Geloof heeft daar geen invloed op, ik vind het maar onzin.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 12:38
vampiro
vampiro is offline
Citaat:

Ik kon nauwelijks bidden. Als ik ging bidden was er zo'n onrust en was ik bang.
Ik vraag me dan af, waarom gaf god jou dan alle "tools" om te KUNNEN masturberen?

Dat klinkt als een kind een lolly geven en dan te zeggen waag het eens ervan te proeven!

Ik geloof niet in god, maar ALS er dan een zou zijn dan zou mijn logica zijn dat god ons niet de "tools" zou geven voor dingen die we niet zouden moeten doen.

(Okay nu krijg ik vast de reactie dat we ook de tools hebben gekregen om te moorden. Mjah dat is waar, maar het is ons eigen menselijk denken dat ons verboden heeft te moorden)
Oud 17-12-2005, 13:04
Verwijderd
Ik voel me aangetrokken tot het boeddhisme, maar ben er niet heel erg mee bezig. Het heeft dan ook geen invloed op m'seksleven. Volgens de Dalai Lama hoort een boeddhist bijvoorbeeld geen anale of orale seks te hebben. Daar trek ik me persoonlijk niet zoveel van aan, aangezien ik me ook geen boeddhist noem. Bovendien is de Dalai Lama slechts een autoriteit in de Tibetaanse stroming van het boeddhisme.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 15:22
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 17-12-2005 @ 02:13 :
Het was een grapje, niet bedoeld om serieus op te reageren.
OK, excuses dan Is niet altijd even duidelijk wanneer iets wel of niet serieus is.
Oud 17-12-2005, 15:24
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 17-12-2005 @ 13:25 :

*verlaat topic*
Dat is voor iedereen maar beter ook, aangezien je blijkbaar niet inhoudelijk kunt reageren. Het niveau van discussie is weer uiterst laag bij sommige mensen.
Oud 17-12-2005, 15:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Il organista schreef op 17-12-2005 @ 16:24 :
Dat is voor iedereen maar beter ook, aangezien je blijkbaar niet inhoudelijk kunt reageren. Het niveau van discussie is weer uiterst laag bij sommige mensen.
Je wilt beweren dat jouw onterechte commentaar daarop, of een end weg lullen over masturbatie wel een zinnige bijdrage is dan?

En als er nog een bijbelse onderbouwing aan zat, dan was de gedachtengang van Soldaat nog te zien als een extreme opvatting vanuit een geloof, maar nog wel een zinnige opvatting, ervan uitgaande dat we de essentiele discussie of dat geloof klopt voor het gemak aan de kant schuiven.

Echter, zelfs dat ontbreekt, wat het dus tot een wilde aanname maakte.

Jij levert vervolgens kritiek op iemand die het daarom tot onzin bestempelt? Dat klopt niet.
Oud 17-12-2005, 16:32
Blood Fire Rage
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 17-12-2005 @ 13:25 :
*tranen in ogen*

whaaaaaaahahahahhahhaa haaaa haha oh mijn GOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eh nee ik ben niet gelovig.
*verlaat topic*
Heb respect kneus.

Citaat:
vampiro schreef op 17-12-2005 @ 13:38 :
Ik vraag me dan af, waarom gaf god jou dan alle "tools" om te KUNNEN masturberen?
Het is net als met alles dat 'zondig' is. Omdat, als we geen keuze hebben om het wel of niet te doen, zijn we niet meer 'goed' als we het niet doen.

Citaat:
Il organista schreef op 17-12-2005 @ 16:22 :
OK, excuses dan Is niet altijd even duidelijk wanneer iets wel of niet serieus is.
Mijn fout, ik vergeet altijd dat mijn soort 'humor' niet werkt op het internet
Oud 17-12-2005, 19:56
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 17-12-2005 @ 17:32 :

Het is net als met alles dat 'zondig' is. Omdat, als we geen keuze hebben om het wel of niet te doen, zijn we niet meer 'goed' als we het niet doen.
okay, tot daar aan toe kan ik het volgen

Maar als god alles gecreeerd heeft, waarom dan niet een wereld waarin geen goed en kwaad bestaat maar enkel een goed?

(Okay geen licht zonder donker en geen goed zonder kwaad, maar wanneer je oppermachtig bent lijkt me zoiets toch te doen?)

Waarom gaf hij ons de optie te kunnen zondigen? waarom maakte hij ons niet perfect en ongevoelig voor zondige verleidingen?
Oud 17-12-2005, 20:03
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-12-2005 @ 16:34 :
Je wilt beweren dat jouw onterechte commentaar daarop, of een end weg lullen over masturbatie wel een zinnige bijdrage is dan?

En als er nog een bijbelse onderbouwing aan zat, dan was de gedachtengang van Soldaat nog te zien als een extreme opvatting vanuit een geloof, maar nog wel een zinnige opvatting, ervan uitgaande dat we de essentiele discussie of dat geloof klopt voor het gemak aan de kant schuiven.

Echter, zelfs dat ontbreekt, wat het dus tot een wilde aanname maakte.

Jij levert vervolgens kritiek op iemand die het daarom tot onzin bestempelt? Dat klopt niet.
Mijn juiste uitleg van de bezwaren van het christendom jegens masturbatie is zeer zeker een zinnige bijdrage, omdat dit topic gaat over de invloed van geloof op je seksleven. Geloof = christendom, seksleven = masturbatie. Dat jij het niet zinnig vindt, is jouw probleem: het sluit aan op het topic en het is nuttige informatie, dus dit als onzinnig bestempelen, komt op zijn zachtst gezegd niet al te intelligent over.

Het gaat me er niet om dat Trut het als onzinnig bestempelt, het gaat me om de manier waarop. Kijk, als je dingen als onzinnig bestempelt, onderbouw dan waarom je dat vindt, net zoals jij dat doet met het argument: er zijn geen bijbelteksten voor.

Het zo uiten van het geen respect kunnen opbrengen voor andersdenken is een zwaktebod en het is m.i. volkomen terecht en -zoals ik al zei- beter voor iedereen als dat soort mensen dit soort topics verlaten.
Oud 17-12-2005, 21:18
DP17
DP17 is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 11-12-2005 @ 23:22 :
Geloof jij en heeft dat veel invloed op je seksleven of heeft dat wat jou betreft niks met elkaar te maken? Doe jij aan seks voor het huwelijk of doe je dat bewust voor je geloof niet?
Ik denk dat het best wel invloed heeft, maar dat dit per religie verschilt. Ik ken genoeg christen die al voor elkaar het bed met een ander hebben gedeeld.

Maar ik ken ook jongens en meiden die er mee wachten door hun geloof, ik vindt dat trouwens erg goed van hen!

Ik wacht niet op de eerste i.v.m religie, ik wacht gewoon op de ware........en dan zie ik wel weer!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten