Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn geloof in een god heeft geen invloed op mijn seksleven, maar andere overtuigingen zullen er waarschijnlijk wel voor zorgen dat ik alleen seks zal hebben met de persoon met wie ik zal trouwens |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik gebruik ook drugs.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ja weet je dat ik heel erg zat te twijfelen of ik die er tussen zou zetten of nie... toch gedaan, voor het geval ik ooit spijt krijg.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Volgens mij gaat het bewaar tegen mannelijke masturbatie toch over het doden van potientiele levens (please correct me if I'm wrong) En nosesucker, je krijgt nu vast gratie omdat je hier helaas hebt gezegd ![]() God hebbe je ziel..
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Vreemd genoeg zijn de mensen die dat aanvoeren als argument nooit bereid om bacteriedodende middelen massavernietingswapens te noemen, dus of dat argument zo relevant is... tja. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
mijn bezwaar tegen masturbatie is dat je onreine gedachten hebt. Daar gaat het om. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Onrein is niet dingen die echt smerig zijn, maar smerig voor god. Masturbatie hoort daar blijkbaar bij, alsmede varkens, gieren, voortplanting, de dag des HEERE schenden, of een lijk aan raken. Onreine gedachten is als je er aan denkt. Dus: Als je aan een varken denkt ben je een gruwel gods!
||
Citaat:
Voor de zekerheid: inderdaad zijn de zaken die je opnoemt, onrein voor God. Dat wil niet zeggen dat het denken aan een varken ook onrein is. Waar het bij masturbatie om gaat, is dat het denken aan seks hebben met een meisje (of een jongen, als je een meisje bent) een zonde is. Het is dus de daad die je bevlekt, maar de gedachte heeft daar wel mee te maken. Net zoals het eten van een varken je onrein maakt. Masturbatie heeft veel meer met de Bijbelse leer te maken dat je een 'vrouw niet moet aanzien om haar te begeren', dan met het verhaal over je zaad in onvruchtbare akkers strooien.
||
Citaat:
Bovendien is god/de bijbel, wie of wat 'alles' dan ook zegt, wel heel hypocriet. Als ik je mag geloven moet je als man een vrouw niet zien om haar te begeren, waarom heeft god ons dan zo vreselijk lekker geschapen??
||
Citaat:
![]() En over dat tweede: dat kan wel zijn. Ik geef geen oordelen, ik leg alleen uit.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
whaaaaaaahahahahhahhaa haaaa haha ![]() ![]() ![]() eh nee ik ben niet gelovig. *verlaat topic*
||
Citaat:
Dat klinkt als een kind een lolly geven en dan te zeggen waag het eens ervan te proeven! Ik geloof niet in god, maar ALS er dan een zou zijn dan zou mijn logica zijn dat god ons niet de "tools" zou geven voor dingen die we niet zouden moeten doen. (Okay nu krijg ik vast de reactie dat we ook de tools hebben gekregen om te moorden. Mjah dat is waar, maar het is ons eigen menselijk denken dat ons verboden heeft te moorden)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En als er nog een bijbelse onderbouwing aan zat, dan was de gedachtengang van Soldaat nog te zien als een extreme opvatting vanuit een geloof, maar nog wel een zinnige opvatting, ervan uitgaande dat we de essentiele discussie of dat geloof klopt voor het gemak aan de kant schuiven. Echter, zelfs dat ontbreekt, wat het dus tot een wilde aanname maakte. Jij levert vervolgens kritiek op iemand die het daarom tot onzin bestempelt? Dat klopt niet.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar als god alles gecreeerd heeft, waarom dan niet een wereld waarin geen goed en kwaad bestaat maar enkel een goed? (Okay geen licht zonder donker en geen goed zonder kwaad, maar wanneer je oppermachtig bent lijkt me zoiets toch te doen?) Waarom gaf hij ons de optie te kunnen zondigen? waarom maakte hij ons niet perfect en ongevoelig voor zondige verleidingen?
||
Citaat:
Het gaat me er niet om dat Trut het als onzinnig bestempelt, het gaat me om de manier waarop. Kijk, als je dingen als onzinnig bestempelt, onderbouw dan waarom je dat vindt, net zoals jij dat doet met het argument: er zijn geen bijbelteksten voor. Het zo uiten van het geen respect kunnen opbrengen voor andersdenken is een zwaktebod en het is m.i. volkomen terecht en -zoals ik al zei- beter voor iedereen als dat soort mensen dit soort topics verlaten.
||
![]() |
Citaat:
Maar ik ken ook jongens en meiden die er mee wachten door hun geloof, ik vindt dat trouwens erg goed van hen! Ik wacht niet op de eerste i.v.m religie, ik wacht gewoon op de ware........en dan zie ik wel weer! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ranking the Scholieren #3 Geel | 500 | 16-10-2010 14:57 | |
Seksualiteit |
Wat is uw seksuele IQ? slisje | 46 | 22-06-2002 02:15 |