Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2005, 14:33
JJ13
JJ13 is offline
heeft iemand dit al eens gehad? ik heb er namelijk nu last van (hele donkere ontlasting) en volgens internet duidt het op een bloeding hoog in de maag. afgelopen zondag had ik last van een beetje bloed in de ontlasting, dag erna had ik nergens last van. ik heb maandagavond veel trekdrop gegeten, dus ik dacht eerst dat de donkere ontlasting daaraan lag, maar vandaag had ik het weer. ik heb verder nergens last van, niet misselijk enz. op intenet staat dat ca. 80 % van de bloedingen vanzelf stopt. kan ik gewoon wachten tot het overgaat of zou ik naar de dokter moeten? de behandelingen schrikken mij nl. best af en als er toch een grote kans is dat het vanzelf stopt...
Oud 14-12-2005, 15:26
toemba
toemba is offline
Was het bloed bij de ontlasting, of bloed bij het afvegen? Dit maakt nogal verschil..

Overigens duidt hele donkere ontlasting op veel ijzer in de ontlasting. Mensen die ijzertabletten slikken vanwege bloedarmoede hebben dit ook. Dit hoeft dus niet direct een hoge tractus digestivus bloeding te betekenen.

Verder.. slik je medicatie? In het verleden last van je maag gehad?

En niet laten afschrikken door de behandelingen die je op internet ziet..
Oud 14-12-2005, 18:06
ekki
ekki is offline
Als je verwacht dat je bloed in je ontlasting hebt, zou ik maar naar de dokter gaan. Dat is namelijk echt niet goed!!!
Oud 15-12-2005, 09:39
JJ13
JJ13 is offline
het is geen bloed bij het afvegen, alleen hele donkere, bijna zwarte ontlasting. ik heb vanochtend de dokter gebeld en gezegd dat ik me zorgen maak, maar hij zei dat het ook aan mijn eetpatroon kan liggen, aangezien ik bijna geen maagklachten heb (alleen af en toe wat rommelen). ik moest het nog een aantal dagen aankijken.
ik slik geen medicijnen, alleen de pil. ik heb afgelopen zomer een week last van mn maag gehad, maar dat was op vakantie en toen ik thuis kwam was het over.
Oud 15-12-2005, 09:51
toemba
toemba is offline
Tja.. Ik kan het me ergens wel voorstellen, zeker omdat je inderdaad bijna geen maagklachten hebt. Mocht je nou ineens buikklachten krijgen (pijn) dan zou ik de HA nog een keer bellen.. Hopelijk gaat het over, niet te veel zorgen om maken
Oud 15-12-2005, 11:38
JJ13
JJ13 is offline
Ik heb nog eens op internet gekeken. mijn ontlasting is nu heel donkerbruin wat oa. wil zeggen dat je te weinig groenten eet. Ik denk dat dat de oorzaak is, aangezien ik bijna geen groenten eet, hoogstens 1 a 2 keer per week.
Oud 15-12-2005, 14:45
toemba
toemba is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 15-12-2005 @ 12:38 :
Ik heb nog eens op internet gekeken. mijn ontlasting is nu heel donkerbruin wat oa. wil zeggen dat je te weinig groenten eet. Ik denk dat dat de oorzaak is, aangezien ik bijna geen groenten eet, hoogstens 1 a 2 keer per week.
wat ZOU KUNNEN ZEGGEN dat je te weinig groenten eet..

80 % weet het, slechts 20 % eet het

Toch even in de gaten houden, mocht het nou niet beter gaan nog een keer de HA bellen, en dan vooral erbij vertellen dat het niet aan het eten ligt (ik neem aan dat je nu meer groenten gaat eten?)
Oud 15-12-2005, 14:52
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
toemba schreef op 15-12-2005 @ 15:45 :
wat ZOU KUNNEN ZEGGEN dat je te weinig groenten eet..

80 % weet het, slechts 20 % eet het

Toch even in de gaten houden, mocht het nou niet beter gaan nog een keer de HA bellen, en dan vooral erbij vertellen dat het niet aan het eten ligt (ik neem aan dat je nu meer groenten gaat eten?)
ja, ik ga meer groenten eten
Oud 16-12-2005, 09:40
JJ13
JJ13 is offline
het is gelukkig al minder, vanochtend was mn ontlasting gewoon donkerder bruin

Regels voor berichten