Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2005, 21:17
Ruby
Ruby is offline
Hallo mensen,

ik slaap al een paar jaar heel erg slecht, maar sinds twee weken slaap ik echt schrikbarend weinig, 2 à 3 uur per nacht. Dit is nav een aantal gebeurtenissen die allemaal op dezelfde moment lijken te komen. Ik ga slapen met hoofdpijn en spierpijn en ik word wakker met hoofdpijn, buikpijn, spierpijn en duizeligheid.

Maargoed, ik ben dinsdag jl naar de dokter geweest en hij heeft mij Oxazepam voorgeschreven, 1 pil per nacht van 10 mg.

nu heb ik de vraag of mensen hier ervaring hebben met oxazepam en die met mij willen delen.

Bvd
Oud 15-12-2005, 21:46
Maharani
Maharani is offline
Ik heb het weleens gebruikt. Je slaapt wel goed en diep, maar alleen 4 of 5 uurtjes. Dan ben je vroeg in de ochtend weer klaarwakker.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:50
Verwijderd
Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar ik ken het wel van patienten.
De meeste patienten die ik meegemaakt hebt slapen daar goed door hoor, en zijn ook niet echt vroeg wakker. Wel kan dat natuurlijk dat wanneer de pil is uitgewerkt, je je weer wakker voelt. De oxazepam dan ook echt voor het slapen nemen.

Wat ik me wel afvraag is waarom de dokter je dit heeft voorgeschreven. Is er geen oorzaak voor dat je zo lang wakker ligt (vb piekeren). Kijk door een slaappil slaap je wel, maar het neemt de oorzaak van het slechte slapen niet weg. Daarnaast moet je ook rekening houden met gewenning wanneer je deze pillen een lange tijd achter elkaar gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 00:35
llosh
llosh is offline
Ik heb een tijd oxazepam geslikt maar niet omdat ik slaapstoornissen had. Mij is het voorgeschreven omdat ik angstig/paniekerig was, maar daardoor kon ik ook weer niet slapen dus het heeft wel met elkaar te maken. Maar goed.

Wat gevaarlijk is bij Oxazepam, is dat het erg verslavend is. Soms krijg je het gevoel dat je niet zonder kan. Ten tweede werkt op een gegeven moment 10mg niet meer en dan moet je 20mg gaan slikken enz.
En wat ik heel erg had, was dat ik de ochtend nadat ik het had ingenomen, me nogal versuft voelde/een soort van 'stoned'. Je merkt dat je er niet helemaal bij bent. En dat is erg vervelend als je naar school of werk moet.

Maja, ik zou zeggen, je kan het een tijdje slikken maar probeer er zo snel mogelijk weer vanaf te komen.

Heb je nog vragen, stuur me een berichtje

btw- ik slik sinds kort weer Oxazepam en bij mij werkt 10mg dus niet meer... dus ik heb er 2 nodig voor ik effect merk. Hierdoor ben ik nog slomer de volgende dag dus ik ben er nu al niet echt blij meer mee.

xxx Succes xxx
Oud 16-12-2005, 11:51
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Het werkt alleen de eerste paar keer goed, daarna merk je er nog maar weinig van, wel wordt je rustiger en val je eerder in slaap. Het vervelende ervan is dat je spieren erg slap worden en dat je erg verward en suf er van kan worden.
Oud 16-12-2005, 16:24
coopergirl
coopergirl is offline
Ja ik heb o.a. oxazepam 50 mg geslikt. Het wordt meestal voor zo'n 2 weken voorgeschreven, daarna treed er geleidelijk tolerantie op (steeds meer van het middel nodig hebben om hetzelfde effect te hebben).
Heb je problemen met het in slaap vallen of met het doorslapen?

Succes!
Oud 16-12-2005, 17:02
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 16-12-2005 @ 17:24 :
Ja ik heb o.a. oxazepam 50 mg geslikt. Het wordt meestal voor zo'n 2 weken voorgeschreven, daarna treed er geleidelijk tolerantie op (steeds meer van het middel nodig hebben om hetzelfde effect te hebben).
Heb je problemen met het in slaap vallen of met het doorslapen?

Succes!
Whoo dan, haha, 50mg pil? Of Wat?

Ik weet nog wel dat de eerste keer dat ik een 10mg pilletje had gebruikt dat ik 5 minuten later gewoon helemaal stond te trippen. Was stiekem best leuk.
Oud 16-12-2005, 18:09
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 16-12-2005 @ 18:02 :
Whoo dan, haha, 50mg pil? Of Wat?

Ik weet nog wel dat de eerste keer dat ik een 10mg pilletje had gebruikt dat ik 5 minuten later gewoon helemaal stond te trippen. Was stiekem best leuk.
Idd, 50 mg tabletjes.. Ik ben onderhand zo resistent voor al die pammetjes
Oud 17-12-2005, 01:08
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 16-12-2005 @ 19:09 :
Idd, 50 mg tabletjes.. Ik ben onderhand zo resistent voor al die pammetjes
Ik ken een kerel die op een dag alleen al 400 mg slikt. Totaal van de wereld die man.

Ik hoop dat je ondertussen wel gaat werken aan een oplossing van je slaapprobleem. Oxazepam is vaak een mooie tussenoplossing, niet een oplossing op zichzelf. Want inderdaad, het werkt gewoon verslavend.

Over het algemeen (maar dat zegt dus niets over hoe jij het gaat ervaren, ik kijk even naar mijn werk) wordt je wat slaperig en heb je het idee dat je dingen wat trager waarneemt. Je slaap er inderdaad beter door in, maar het is geen slaapmiddel.
Oxazepam zwakt emoties wat af om te voorkomen dat je niet meer van die (extreme) schommelingen hebt. Voordeel: je voelt je niet meer onzettend rot. Nadeel is wel meteen dat je je ook niet meer zo happy zult voelen, want die emotie wordt dus ook wat afgezwakt.

Tot slot: als je vragen hebt over de effecten van medicijnen die je slikt, kun je die het beste stellen aan je apotheker en/of huisarts.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 15:49
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 17-12-2005 @ 02:08 :
Ik ken een kerel die op een dag alleen al 400 mg slikt. Totaal van de wereld die man.

Ik hoop dat je ondertussen wel gaat werken aan een oplossing van je slaapprobleem. Oxazepam is vaak een mooie tussenoplossing, niet een oplossing op zichzelf. Want inderdaad, het werkt gewoon verslavend.

Over het algemeen (maar dat zegt dus niets over hoe jij het gaat ervaren, ik kijk even naar mijn werk) wordt je wat slaperig en heb je het idee dat je dingen wat trager waarneemt. Je slaap er inderdaad beter door in, maar het is geen slaapmiddel.
Oxazepam zwakt emoties wat af om te voorkomen dat je niet meer van die (extreme) schommelingen hebt. Voordeel: je voelt je niet meer onzettend rot. Nadeel is wel meteen dat je je ook niet meer zo happy zult voelen, want die emotie wordt dus ook wat afgezwakt.

Tot slot: als je vragen hebt over de effecten van medicijnen die je slikt, kun je die het beste stellen aan je apotheker en/of huisarts.
400mg.
Sorry.

Maar wat je zegt over de afvlakking van emoties ben ik het niet met je eens, ik krijg er een erg gelukkig en melig gevoel van, ik ben, als ik een tabletje heb ingenomen, 6 uur lang een erg gelukkig mens.
Ook zorgt het er bij mij voor dat ik niet bij alles wat ik wil zeggen hoef na te denken, ik praat makkelijker.

Ik denk dat het effect van oxazepam voor iedereen anders is, je kunt het best gewoon een keer een tablet nemen en je ziet wel wat er gebeurd, nare effecten zul je hoogstwaarschijnlijk niet ervaren.
Oud 18-12-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Kid Morbid schreef op 17-12-2005 @ 16:49 :
Maar wat je zegt over de afvlakking van emoties ben ik het niet met je eens...

... Ik denk dat het effect van oxazepam voor iedereen anders is

Citaat:
Over het algemeen (maar dat zegt dus niets over hoe jij het gaat ervaren, ik kijk even naar mijn werk)

Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 01:12.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 17:56
Verwijderd
Niet te lang gebruiken, voor je het weet kom je er niet meer vanaf.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:04
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Het werkte de 1e x, de 2e x en nou merk ik er niks meer van. (en nee, ik heb het niet veel/vaak achter elkaar genomen)

+ Je raakt vet verslaafd dus kijk er mee uit.
Oud 19-12-2005, 17:07
Akilina
Akilina is offline
Citaat:
Dvine schreef op 15-12-2005 @ 22:17 :
Hallo mensen,

ik slaap al een paar jaar heel erg slecht, maar sinds twee weken slaap ik echt schrikbarend weinig, 2 à 3 uur per nacht. Dit is nav een aantal gebeurtenissen die allemaal op dezelfde moment lijken te komen. Ik ga slapen met hoofdpijn en spierpijn en ik word wakker met hoofdpijn, buikpijn, spierpijn en duizeligheid.

Maargoed, ik ben dinsdag jl naar de dokter geweest en hij heeft mij Oxazepam voorgeschreven, 1 pil per nacht van 10 mg.

nu heb ik de vraag of mensen hier ervaring hebben met oxazepam en die met mij willen delen.

Bvd
Ik gebruik heel af en toe 10 à 20 milligram Oxazepam als ik me heel onrustig voel en/of niet goed kan slapen. Maar dat komt niet vaker voor dan eens in de paar weken of zo. Ik vind het wel een aangenaam en effectief medicijn, zonder akelige bijwerkingen. Als ik het in neem voel ik me na een half uurtje gewoon veel meer ontspannen en zijn je gevoelens wat afgezwakt en word je na een tijdje ook moe en kun je makkelijker in slaap vallen, doorslapen en vaster en langer slapen. Ik merk altijd dat als ik 's avonds Oxazepam heb ingenomen, dat ik dan de daarop volgende dag veel langer doorslaap. Dat ik dan de dag daarna me suffer voel, kan ik niet echt zeggen, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de persoon.

Het lijkt mij dat je huisarts dit medicijn gegeven heeft voor een korte periode, want als je het gedurende een langere periode gebruikt ontstaat er al snel afhankelijkheid en gewenning en kan het ook (zoals eerder vermeld) heel verslavend zijn. Als je het langer dan een paar weken regelmatig en dagelijks gebruikt, moet je het echt stapsgewijs afbouwen, want anders kun je echt ontwenningsverschijnselen krijgen (zoals misselijkheid, hoofdpijn, rusteloosheid en angstigheid).

En misschien heb je nog iets aan deze site. http://www.teleac.nl/beterslapen
Oud 30-12-2005, 19:24
moon
moon is offline
Ik heb het zelf ook geslikt (slik het nu soms nog). Het helpt heel goed, zeker de eerste paar keer. Je slaapt dan echt onmiddelijk. Waar je voor op moet passen is een verslaving. Ik had op een gegeven moment steeds meer nodig om in slaap te kunnen vallen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus pas daar voor op. Verder is mij wel opgevallen dat ik vergeetachtig begon te worden als ik regelamtig oxazepam slikte, dit gaat overigens weer over als je met de oxazepam stopt. Zolang je het kan redden met 10 mg oxazepam per nacht, is het een prima middel.
Oud 31-12-2005, 12:55
blacky
blacky is offline
Ik slik zelf geen oxa, maar heb wel een aantal patienten die het gebruiken.
Oxazepam is bedoeld om rustig van te worden. Het wordt daarom ook nog wel eens voorgeschreven als slaapmedicatie. Je slaapt er goed op door voor een paar uurtjes. Dit vooral vanwege het rustgevende effect.
Het nadeel is wel dat oxazepam verslavend werkt en je op den duur meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. Het is dus ook aan te raden om zo snel als het kan, oxazapam weer af te bouwen.

Regels voor berichten