![]() |
||
Citaat:
Ik weet nog wel dat de eerste keer dat ik een 10mg pilletje had gebruikt dat ik 5 minuten later gewoon helemaal stond te trippen. Was stiekem best leuk.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoop dat je ondertussen wel gaat werken aan een oplossing van je slaapprobleem. Oxazepam is vaak een mooie tussenoplossing, niet een oplossing op zichzelf. Want inderdaad, het werkt gewoon verslavend. Over het algemeen (maar dat zegt dus niets over hoe jij het gaat ervaren, ik kijk even naar mijn werk) wordt je wat slaperig en heb je het idee dat je dingen wat trager waarneemt. Je slaap er inderdaad beter door in, maar het is geen slaapmiddel. Oxazepam zwakt emoties wat af om te voorkomen dat je niet meer van die (extreme) schommelingen hebt. Voordeel: je voelt je niet meer onzettend rot. Nadeel is wel meteen dat je je ook niet meer zo happy zult voelen, want die emotie wordt dus ook wat afgezwakt. Tot slot: als je vragen hebt over de effecten van medicijnen die je slikt, kun je die het beste stellen aan je apotheker en/of huisarts. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sorry. Maar wat je zegt over de afvlakking van emoties ben ik het niet met je eens, ik krijg er een erg gelukkig en melig gevoel van, ik ben, als ik een tabletje heb ingenomen, 6 uur lang een erg gelukkig mens. Ook zorgt het er bij mij voor dat ik niet bij alles wat ik wil zeggen hoef na te denken, ik praat makkelijker. Ik denk dat het effect van oxazepam voor iedereen anders is, je kunt het best gewoon een keer een tablet nemen en je ziet wel wat er gebeurd, nare effecten zul je hoogstwaarschijnlijk niet ervaren.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 01:12. |
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt mij dat je huisarts dit medicijn gegeven heeft voor een korte periode, want als je het gedurende een langere periode gebruikt ontstaat er al snel afhankelijkheid en gewenning en kan het ook (zoals eerder vermeld) heel verslavend zijn. Als je het langer dan een paar weken regelmatig en dagelijks gebruikt, moet je het echt stapsgewijs afbouwen, want anders kun je echt ontwenningsverschijnselen krijgen (zoals misselijkheid, hoofdpijn, rusteloosheid en angstigheid). En misschien heb je nog iets aan deze site. http://www.teleac.nl/beterslapen
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic # 154 Verwijderd | 495 | 10-04-2010 09:38 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart-topic nummer # 151! Atelier Madame | 500 | 07-12-2009 15:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #17 Konijn | 500 | 06-04-2007 19:03 | |
Psychologie |
Algemeen anti-depressiva (en andere medicijnen) topic #2 Storm | 500 | 13-04-2006 10:43 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wie kan me iets vertellen over Seresta oftewel oxazepam (medicijn) Dawntje | 21 | 09-12-2004 22:14 | |
Psychologie |
seroxat? shy girl | 15 | 08-10-2002 20:26 |