Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2005, 00:36
Nona
Nona is offline
Pas op. Niet alle studenten die nu toegang hebben tot deze Studion omgeving kunnen worden toegelaten tot de cursus. De cursus kan maar 175 studenten aan en er zijn er nu 201. Inmiddels hebben een aantal van jullie dan ook te horen gekregen dat je NIET toegelaten bent tot de cursus. Als je wel bent toegelaten, maar de cursus toch niet gaat doen, schrijf je dan a.j.b. uit zodat er ruimte komt voor diegenen die nu niet toegelaten kunnen worden. Zodra ik de definitieve lijst van deelnemers heb verwijder ik degenen die niet zijn toegelaten.

Een bericht dat op Blackboard staat. Het gaat om een vak dat verplicht is binnen een studiepad voor de master Kinder en Jeugd. Mag een universiteit mensen die al door een loting voor de studie heen zijn gekomen nog weigeren voor cursussen die verplicht zijn voor een master?
Oud 18-12-2005, 12:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
wanneer is er weer een mogelijkheid om de cursus te doen. En zijn degene die nu ni8et toegelaten zijn dan verzekerd van een plaats?
Oud 18-12-2005, 12:03
Nona
Nona is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-12-2005 @ 13:00 :
wanneer is er weer een mogelijkheid om de cursus te doen. En zijn degene die nu ni8et toegelaten zijn dan verzekerd van een plaats?
Volgend jaar. En dat laatste weet ik niet.
Oud 18-12-2005, 12:11
ikbenschipper1
Citaat:
Kruimel schreef op 18-12-2005 @ 13:03 :
Volgend jaar. En dat laatste weet ik niet.
nah dat lijkt me wat ver weg he, je moet je jaar namelijk met voldoende eigen inzet, hetzelfde studiejaar kunnen afronden.
Vind het overigens ook wel slecht van die uni dat ze zoies neerzetten ik zou als studenten protesteren. En eventueel de media opzoeken, wil nog wel eens helpen (alleen dreigen vaak al).
Oud 18-12-2005, 14:25
Verwijderd
Dat je door een loting bent heengekomen betekent niets meer dan dat je een inschrijving hebt verkregen voor die studie. Ik zie niet in waarom je te allen tijde van alles zou kunnen afdwingen. De universiteit kan in logistieke problemen komen met het aantal docenten of de beschikbare ruimte, waardoor de volgorde of de inhoud van het curriculum kunnen worden veranderd. Het feit dat je door de loting bent gekomen heeft daar voor mij niet zoveel mee te maken.

Ik zou trouwens wel contact opnemen met de vaksectie of de faculteit en (beleefd) je ongenoegen uiten, dan weet je tenminste wat hun standpunt is, dan kun je wat gerichter reageren. Voor het in de media ageren tegen je eigen universiteit zijn kwalificaties die ik hier maar niet zal opschrijven, ik vind dat gedrag een student onwaardig.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 15:45
ikbenschipper1
Citaat:
nare man schreef op 18-12-2005 @ 15:25 :
Dat je door een loting bent heengekomen betekent niets meer dan dat je een inschrijving hebt verkregen voor die studie. Ik zie niet in waarom je te allen tijde van alles zou kunnen afdwingen. De universiteit kan in logistieke problemen komen met het aantal docenten of de beschikbare ruimte, waardoor de volgorde of de inhoud van het curriculum kunnen worden veranderd. Het feit dat je door de loting bent gekomen heeft daar voor mij niet zoveel mee te maken.

Ik zou trouwens wel contact opnemen met de vaksectie of de faculteit en (beleefd) je ongenoegen uiten, dan weet je tenminste wat hun standpunt is, dan kun je wat gerichter reageren. Voor het in de media ageren tegen je eigen universiteit zijn kwalificaties die ik hier maar niet zal opschrijven, ik vind dat gedrag een student onwaardig.
Het gebruiken van de media moet je ook wanneer nodig als laatste redmiddel gebruiken en nooit als overzonderlijke student.
Zelf zit ik in de MR van me hogeschool (uni kent een vergadering van personeel (OR) en studenten , maar geen MR), je moet zoiets dan als orgaan of grote groep doen.

Nare dat zou betekenen dat ze je wel lekker laten inschrijven (en geld ontvangen) maar vervolgens niet de beloofte stof aanbieden, waardoor dus een studieachterstand kan ontstaan.

Ik vind zeker dat je hier over toch je ongenoegen zal moeten uiten. Anders nemen ze maar minder studenten aan of geven ze de cursus maar 2 x

grtz
ivo
Oud 18-12-2005, 16:45
Nona
Nona is offline
@ nare: ik was ook niet van plan om er meteen wat aan te doen, want ik hoor niet bij de studenten die afgewezen zijn. Ik vroeg het me gewoon af.
Maar het levert je wel een jaar studievertraging op, want zonder dit vak mag je de master niet in. Dat kan toch niet zomaar?
Oud 18-12-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-12-2005 @ 16:45 :
(...)

Nare dat zou betekenen dat ze je wel lekker laten inschrijven (en geld ontvangen) maar vervolgens niet de beloofte stof aanbieden, waardoor dus een studieachterstand kan ontstaan.
Ja, dat kan. Ik heb ook wel eens een les gemist omdat er een docent ziek was. Dat kan gebeuren, soms is er gewoon sprake van overmacht. De basis voor jouw ongenoegen is dan dat je geld betaalt maar geen onderwijs krijgt, maar dat heeft dus niets te maken met het feit dat je toegelaten bent door middel van loting.

Ik ken de positie van dit vak in het curriculum verder niet, maar als jij daar echt ernstige vertraging door dreigt op te lopen dan kun je daar het beste een nette brief over schrijven en zo snel mogelijk actie ondernemen. Eerst zien wat hun reactie is, dan kun je later wel bepalen wat je er tegen wilt doen. Je kunt niet tegen spoken vechten, dus laten we maar eens horen wat zij als argument gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 16:55
ikbenschipper1
Citaat:
nare man schreef op 18-12-2005 @ 17:49 :
Ja, dat kan. Ik heb ook wel eens een les gemist omdat er een docent ziek was. Dat kan gebeuren, soms is er gewoon sprake van overmacht. De basis voor jouw ongenoegen is dan dat je geld betaalt maar geen onderwijs krijgt, maar dat heeft dus niets te maken met het feit dat je toegelaten bent door middel van loting.
Jah tuurlijk ook ik heb wel eens lessen gemist door ziekte e.d. en dan ben ik overmacht met je eens. Maar dat je de lessen niet eens MAG volgen vind ik wel heel erg.
De basis van mijn ongenoegen zou idd zijn dat ik betaal en niet de lessen kan volgen waarvoor ik betaal oid.
Oud 18-12-2005, 17:07
Verwijderd
Dat zou kunnen, maar dan zou ik eerst maar eens doorkijken waar je allemaal precies recht op hebt en onder welke voorwaarden. Het feit dat je collegegeld betaalt wil natuurlijk niet zeggen dat je overal en altijd toegang hebt tot alle lessen die je maar wilt. Het zou een mooie boel worden.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 17:36
ekki
ekki is offline
Recht of geen recht, ik vind het raar. In mijn geval zou ik naar de examencommissie gaan (die gaat daar bij ons over), maar in jouw geval heb ik geen idee wat ik zou doen (ik ken je universiteit enzo niet).
Oud 18-12-2005, 18:33
ikbenschipper1
Citaat:
nare man schreef op 18-12-2005 @ 18:07 :
Dat zou kunnen, maar dan zou ik eerst maar eens doorkijken waar je allemaal precies recht op hebt en onder welke voorwaarden. Het feit dat je collegegeld betaalt wil natuurlijk niet zeggen dat je overal en altijd toegang hebt tot alle lessen die je maar wilt. Het zou een mooie boel worden.
nee maar iig wel tot de lessen die voor jou opleiding relevant zijn lijtk me he.
En zou mij dit overkomen, dan zou i kdat idd heel grondig uitzoeken.
Oud 18-12-2005, 18:34
juno
juno is offline
Bij bijzonder populaire vakken wordt soms wel eens wat geregeld. Een grotere zaal of een docent die de colleges dubbel wil geven. Dit is echter volkomen afhankelijk van de goede wil van de betrokkenen en de feitelijke omstandigheden. Die grotere zaal moet wel beschikbaar zijn namelijk.

Voor een verplicht vak moet voor alle ingeschreven studenten gewoon ruimte zijn. De studieplanners wisten al vanaf het begin van het jaar hoeveel mensen instroomden, dus dan moeten ze die grotere zaal maar tijdig boeken.

Laatst gewijzigd op 18-12-2005 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-12-2005 @ 19:33 :
nee maar iig wel tot de lessen die voor jou opleiding relevant zijn lijtk me he.
Het lijkt me dat je dan eerst achterhaalt wat er precies aan de hand is. Als een bepaald vak door overmacht niet gegeven kan worden en jij loopt daardoor studievertraging op dan lijkt het me dat de universiteit jou óf kwijtschelding van de punten verleent (zeer onwaarschijnlijk) of je een vervangend vak laat doen, eventueel op een ander tijdstip (waarschijnlijker). Loop je daardoor studievertraging op dan kun je altijd later nog wel praten over de vraag wie voor dat extra collegegeld op moet draaien. Eerst maar eens weten wat hun motivering is.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:41
ikbenschipper1
Citaat:
nare man schreef op 18-12-2005 @ 19:37 :
Het lijkt me dat je dan eerst achterhaalt wat er precies aan de hand is. Als een bepaald vak door overmacht niet gegeven kan worden en jij loopt daardoor studievertraging op dan lijkt het me dat de universiteit jou óf kwijtschelding van de punten verleent (zeer onwaarschijnlijk) of je een vervangend vak laat doen, eventueel op een ander tijdstip (waarschijnlijker). Loop je daardoor studievertraging op dan kun je altijd later nog wel praten over de vraag wie voor dat extra collegegeld op moet draaien. Eerst maar eens weten wat hun motivering is.
Jah tuurlijk, je moet eerst uitzoeken waarom je niet kan deelnemen.
Even bellen bijvoorbeeld met de persoon of langslopen bij hem.
Maar bij studievertraging door hun schuld zou ik wel wat terug verwachten natuurlijk

Maar ik geloof dat als dit probleem zich ieder jaar voordoet het straks om 175 studenten gaat die het niet kunnen volgen. omdat er steeds meer studenten zijn die het nog moeten volgen. Vind het iig wel vaag
Reageren

Regels voor berichten