Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2005, 10:27
fluweel
fluweel is offline
Ik heb een probleem, misschien dat meer mensen zich hier in kunnen herkennen.

Ik ben 1,64 lang en ik weeg 76 kilo, als je mijn verhouding zou zien, zou je zeggen dat ik niet te zwaar ben, ook niet dun natuurlijk en ik heb een peervormig figuur, maar toch wel mooi.

Ik ga naar de sportschool, maar ik doe geen kracht training.
Is het niet raar, dat als je er niet te dik uitziet, maar wel zwaar weegt?

en heeft dat gevolgen?

Mijn eepatroon is ook helemaal niet veranderd, ik woog 2 jaar terug altijd 65 kilo, tot ik aan de pil begon. Ben nooit meer gaan eten, dus ik snap het niet

Ben bij de dokter getest op schildklier, maar dat was het ook niet.

Herkennen sommige mensen zich hier in en hebben tips?
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 10:51
matrix21
matrix21 is offline
Gooi die weegschaal de deur uit. Het gaat erom hoe je eruit ziet niet hoeveel je weegt.
Waarschijnlijk heb je wat dikkere botten en ben je wat gespierder. Daardoor weeg je meer.
Het is pas slecht voor je als je teveel vet hebt. En dat heb je blijkbaar niet, anders zou je dat wel zien.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 10:58
fluweel
fluweel is offline
Ik heb wel vet, probleem gebieden zoals: benen en buik en heupen die zijn ook wel sterk aanwezig.

opzich maal ik er niet zoveel om, ben allang blij dat je het niet zo goed ziet, maar ik wou gewoon weten of het gevolgen had en hoe ik in hemelsnaam bijna 15 kilo ben aangekomen, zonder wisseling van eetpatroon.

Dokter zegt alleen: afvallen je bent te dik! terwijl ik uitleg, dat ik geen idee heb hoe ik ineens zo zwaar kan wegen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 11:59
Verwijderd
De kans op hart- en vaatziekten is meer afhankelijk van je hoeveelheid buikvet en je taille-heupratio dan van je gewicht. Je taille-omtrek meet je op het smalste punt tussen heupen en ribben, een gezonde vrouw zit tussen 68 en 80 cm (tussen 60 en 68 of tussen 80 en 88 mag ook als je bmi goed is). Je taille-heupratio is je taille-omtrek gedeeld door je heupomtrek (het dikste punt van je billen), bij een gezonde vrouw zit de uitkomst onder de 0,85.
Maar waarschijnlijk ben je jong en dan heb je uberhaupt een erg kleine kans daarop.

Dat je zwaarder bent geworden kan misschien komen door een onbewuste verandering van eetpatroon; ben je niet meer frisdrank gaan drinken ofzo? Het kan ook komen door een iets langzamere stofwisseling dan eerst (zo'n verandering is normaal als je rond de 20 bent) of doordat je minder beweegt, of door gebruik van bepaalde medicijnen (o.a. hormonale anticonceptie, bepaalde soorten anti-depressiva en anti-epileptica, en nog wel meer) of door een combinatie van factoren. Als je echt denkt dat het niet aan een van die dingen kan liggen, kan je misschien eens je schildklierfunctie laten testen.

Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 13:52
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 19-12-2005 @ 11:51 :
Gooi die weegschaal de deur uit. Het gaat erom hoe je eruit ziet niet hoeveel je weegt.
Waarschijnlijk heb je wat dikkere botten en ben je wat gespierder. Daardoor weeg je meer.
Het is pas slecht voor je als je teveel vet hebt. En dat heb je blijkbaar niet, anders zou je dat wel zien.
Over zware botten: indien je zware botten hebt, kan dat maximaal 1,5 kilo schelen.. Niet veel dus.. Daarbij heb je niet ineens zwaardere botten..
Ontopic, ik zou me er verder niet druk over maken. Je beweegt voldoende en je zegt zelf er goed geproportioneerd uit te zien Prima toch!
Oud 19-12-2005, 15:08
Verwijderd
Het is alsof ik dit gepost heb. Wel (te) zwaar, niet te dik, zelfs op verantwoord dieet, maar afvallen ho maar. Ik sport ook 2 á 3 keer per week, alleen cardio, geen krachttraining. Ik ben niet aan de pil. Heb afgelopen maandag bloed laten prikken, en moet de uitslag nog afwachten (schildklierproblemen zitten in de familie). Ik heb dus geen tips voor je, ik kan dus alleen zeggen dat ik het helaas herken en dat ik er minstens zo van baal als jij.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 15:26
Mara
Mara is offline
Herkenbaar.

Laat bij de sportschool eens je vetpercentage meten, dat zegt meer dan je gewicht
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
fluweel schreef op 19-12-2005 @ 11:27 :
Mijn eepatroon is ook helemaal niet veranderd, ik woog 2 jaar terug altijd 65 kilo, tot ik aan de pil begon. Ben nooit meer gaan eten, dus ik snap het niet
Andere pil proberen? (Of als het mogelijk is gewoon stoppen met de pil?) Soms helpt dat. Ik ben sinds ik van pil veranderd ben zonder er echt iets voor te doen een aantal kilo afgevallen, terwijl ik daarvoor alleen maar aankwam (zonder dat ik vreselijk veel at oid). Het hoeft daar niet aan te liggen, maar het kan wel.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 15:39
Roos
Roos is offline
Ik heb dat ook. Ik word altijd als slank/dun gezien maar mijn BMI was wel 24, terwijl je me op het oog misschien een BMI van 20 zou geven. Ik was ook altijd zwaarder dan vriendinnen van dezelfde lengte, die wel dikker leken.

Nu ben ik wat afgevallen, het is wel te zien, maar je zou me nog steeds lichter inschatten. Nou boeiend, als je er maar goed uit ziet.

Onthoud wel dat een gewichtstoename van 10 kilo of meer, zo rond je twintigste, gepaard gaat met een verhoogde mortaliteit. Het is dus niet goed voor je om zoveel aan te komen.
Wees ook gerust want het is wel normaal om wat kilo's aan te komen.
Oud 19-12-2005, 18:06
Siren
Siren is offline
Ik ben zelf ook iets te zwaar, maar bij mij zie je het ook niet zo. De meeste mensen schatten me zo'n 10 kilo lichter dan dat ik eigenlijk ben.
Een hele tijd geleden toen ik veel was afgevallen zei de dokter tegen me dat ik véél te mager was en dat ze me wouden wegen, maar ik bleek 56 kilo te wegen bij een lengte van 1.75..terwijl zij iets van 45 kilo had verwacht.

Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was Vooral als je sport zit het wel goed!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 18:41
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
fluweel schreef op 19-12-2005 @ 11:27 :
Ik heb een probleem, misschien dat meer mensen zich hier in kunnen herkennen.

Ik ben 1,64 lang en ik weeg 76 kilo, als je mijn verhouding zou zien, zou je zeggen dat ik niet te zwaar ben, ook niet dun natuurlijk en ik heb een peervormig figuur, maar toch wel mooi.

Ik ga naar de sportschool, maar ik doe geen kracht training.
Is het niet raar, dat als je er niet te dik uitziet, maar wel zwaar weegt?

en heeft dat gevolgen?

Ben bij de dokter getest op schildklier, maar dat was het ook niet.

Herkennen sommige mensen zich hier in en hebben tips?
alvast bedankt
Ik heb precies hetzelfde.. Een paar jaar geleden bij de schooldokter was ik ook veel zwaarder dan zij in de eerste instantie had gedacht.. Volgens haar heb ik zware botten.. Maar ik ben idd ook een kilo of 6 aangekomen sinds ik aan de pil ben.. Heel irritant, ik ga twee keer in de week naar de sportschool, en voor de rest dans ik ook twee keer per week.. Ik denk ook idd dat je gewoon je weegschaal het raam uit moet gooien en op je gevoel af moet gaan
Oud 19-12-2005, 18:55
fluweel
fluweel is offline
Dank je voor de reacties

Ik denk dat ik idd maar die weegschaal uit het raam moet gooien en kijken naar wat wel mooi aan mij is

Schieldklier problemen heb ik niet, ben ik ook op getest. Enigste manier is misschien andere pil te proberen. Ermee stoppen liever niet.

Enigste angst is nog wel als mensen bijv vragen: hoeveel weeg jij? of door iets heen te vallen mja, we zien wel

andere mensen succes en bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 18:57
dead person
dead person is offline
Ik herken dit ook heel erg en ik denk dat het bij mij door de pil komt, dus binnenkort maar afspraak maken bij hem en kijken hoe het dan gaat

Succes en als je er gewoon mooi uitziet, forget about those numbers
Oud 20-12-2005, 16:00
pyres
pyres is offline
ik heb hetzelfde hoor

een jaargenootje van mij weeg 7 kilo minder ofzo maar die "ziet" er wat dikker uit omdat het bij haar meer in het gezicht zit en ze is iets kleiner

ik heb gewoon een dikke kont..valt niet zo op ;x
Oud 20-12-2005, 22:40
botervleug
botervleug is offline
Ik denk dat de cup D al behoorlijk wat voor de rekening neemt. ervan uitgaande dat er flink wat vet op de kont en heupen zit kan het zijn dat de taille vrij slank is.

denk eraan dat ons aller:

ook maatje 42 had!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Siren schreef op 19-12-2005 @ 19:06 :
Ik ben zelf ook iets te zwaar, maar bij mij zie je het ook niet zo. De meeste mensen schatten me zo'n 10 kilo lichter dan dat ik eigenlijk ben.
Een hele tijd geleden toen ik veel was afgevallen zei de dokter tegen me dat ik véél te mager was en dat ze me wouden wegen, maar ik bleek 56 kilo te wegen bij een lengte van 1.75..terwijl zij iets van 45 kilo had verwacht.

Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was Vooral als je sport zit het wel goed!
56 kg is anders ook behoorlijk dun voor een lengte van 1.75. Man,met 56 kg ben je nog slank op een lengte van 1.65. Nu ben je dan wel 16, maar ej, niet dozig doen. Te zwaar ben jij echt niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 16:01
Verwijderd
Dan zal ik maar weer eens beginnen met ontopic reageren.
Ik herken het niet in de zin van te zwaar maar niet te dik.
Ben zelf iets kleinder dan jij (1,63) en weeg 67. Het maximum ongeveer dus wat ik volgens de bi zou mogen wegen bij een gezond gewicht. Mensen schatten mij idd vaak wel wat lager qua gewicht.
Bij mij komt dit volgens mij ook door de pil.
Woog altijd ongeveer 60kg en sinds ik 1,5 jaar geleden ben begonnen met de pil is het bij mij eraan gekomen.
Probleem is alleen dat ik niet echt kan stoppen of overstappen omdat ik hem tegen m'n acné heb. Ben paar maanden geleden even een maand gestopt, maar het kwam binnen 2 weken best wel terug en het duurde 3 maanden voordat ik weer was waar ik was voor ik stopte.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik er qua eten ook niet echt heel veel rekening mee hou.
Wel een beetje in de zin van minder frisdrank, wat minder snoepen, maar als m'n broertjes wat lekkers hebben, kan ik het niet laten om ook mee te eten. Niet dat dat nou zo overdreven veel is.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit is wat ik er een beetje in herken.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 22-12-2005 @ 10:02 :
Ik wil ook nog even een off-topic reactie geven.

Ik stoor me juist helemaal niet aan dat soort mensen. In de huidige maatschappij ligt er zoveel nadruk op dun, slank en mooi zijn dat heel veel jongeren hierdoor onzeker worden. Als je dan wat dikker bent, hier duidelijk niet mee zit en gewoon lekker in je vel zit heb ik daar enorm veel respect voor. Dat getuigt gewoon van het feit dat je sterk in je schoenen staat. En ga nu niet zanikken dat 't zo slecht is voor je gezondheid om 'zo zwaar' te zijn want licht overgewicht (BMI 25 tm 30) heeft niet zoveel gezonheidsrisico's. Vooral niet voor de vrouw omdat zij het gewicht vooral op haar onderlichaam draagt. En bovendien lijkt het me gezonder om een beetje overgewicht te hebben dan om jezelf uit te hongeren, je eten uit te spugen of je lichaam op een andere manier te vernieling in te helpen.
Dat wil niet zeggen dat ze kleding moeten dragen waarbij de vetrollen eruit puilen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 18:31
Ydorfine
Ydorfine is offline
Het is bewezen dat je een slechtere gezondheid krijgt van jojo-en dan van overgewichtig zijn.
Oud 27-12-2005, 20:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-12-2005 @ 16:30 :
Dat wil niet zeggen dat ze kleding moeten dragen waarbij de vetrollen eruit puilen
Natuurlijk niet

Maar een stevig meisje, die er wél rekening mee houdt met het kleden kan er hartstikke goed uitzien!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 17:36
Verwijderd
Roos heeft het al een paar keer gezegd en dat leek me vrij duidelijk: "blijf gewoon ontopic en kap met al dat gezeik".

Aanvulling: ik heb alle offtopic posts verwijderd. Het is niet de bedoeling dat er weer nieuwe bij komen. Als je niet ontopic kunt posten, dan post je maar gewoon niet.

Laatst gewijzigd op 01-01-2006 om 19:40.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten