Citaat:
Snees schreef op 25-12-2005 @ 00:58 :
Wat heb je trouwens tegen de accordeon? Gisteren heb ik een Russische straataccordeonist nog een euro gegeven omdat hij zo mooi speelde (dat was wel op een knoppenaccordeon).
|
Iedereen heeft zo'n instrument wat hij 9 van de 10 keer niet wilt horen, bij mijn zussen is dat electrische gitaar ( goed uitgekozen

), bij sommigen is het doedelzak en de ander kan geen banjo horen. Meestal hoor ik dan ook mensen accordeon spelen die dat eigenlijk niet kunnen. Neem bijvoorbeeld de achterbuurvrouw van mijn vriendin, die speelt aan een stuk door tot 4 uur snachts, en die kan er er echt geen fuck van, misschien dat ik gedeeltelijk daardoor het een minder mooi instrument vind. Maargoed, hier in Arnhem hebben we ook 2 straatmuzikanten die accoordeon spelen en die spelen dan weer helemaal

, die geef ik dank ook wel eens een paar eurootjes en ik blijf ook altijd even luisteren.
Voornamelijk heb ik ook het idee dat de meeste mensen die accoordeon spelen het nouwelijks kunnen, het klinkt dan ook snel saai en eentonig. Als het goed bespeeld word dan is het een vet instrument.