Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2005, 08:30
lso
Avatar van lso
lso is offline
Voor godsdienst wil ik mijn leerlingen (als leerkracht) een eigen levenslijn laten maken. Mijn leerlingen zijn nog maar 11-12 jaar en omdat dat niet vanzelfsprekend is, wil ik hen voldoende tips meegeven.

bv. Werk met toppen en dalen
bv. Werk met foto's van belangrijke mensen en momenten uit jouw leven.
bv. Werk met duidelijke kleurverschillen (zwart = verdriet, felle kleuren = blij)

...

Ik zou zelf voor lijm, schaar, kranten, tijdschriften,kleuren enz. zorgen. Nu wil ik graag dat de leerlingen daar een tweetal lesuren kunnen aan werken. Zijn er onder jullie die nog andere tips hebben om daar iets leuks van te maken???

Thx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2005, 17:46
Verwijderd
Ik denk dat de leerlingen die het een leuke opdracht vinden zelf wel proberen er iets leuks van te maken...leerlingen die het minder leuk vinden zou ik niet al te veel pushen (natuurlijk moeten ze de opdracht maken, maar niet iedereen geeft zichzelf graag prijs - wat hierbij toch wel gedeeltelijk moet).

Misschien kun je zelf een voorbeeld van zo'n levenslijn maken?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 13:23
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik vind het juist een leuk idee. Je kunt ze plaatjes laten sparen van dingetjes die belangrijk voor hun zijn!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 14:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb de offtopic reacties even weggehaald.

Je zou een tweedeling kunnen maken: enerzijds hun leven zoals het tot nu toe is geweest. Daarbij kunnen ze ook verwijzingen maken, zoals een 'a' bij een top zetten en later op lijntjes papier het verhaal bij 'a' uitleggen: waarom het zo top is; wat daar dan gebeurd is.

En de andere kant kan dan zijn hoe ze hun leven in de toekomst verwachten. Daarbij kunnen ze bijvoorbeeld plaatjes plakken van een bruiloft, geboorte, maar ook eventueel negatieve dingen, zoals dingen waaran ze verwachten dat ze in de wereld gaan gebeuren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.