Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2005, 15:38
Judy2
Judy2 is offline
Al me hele leven lang luister ik erg veel naar muziek. En in mijn puberteit werd het nog meer. Goed, zou je waarschijnlijk denken. Daar is toch helemaal niets mis mee. Het is niet schadelijk voor je lichaam, muziek is eerder goed. Toch denk ik daar tegenwoordig anders over. Ik denk dat ik nou teveel naar muziek luister en dat kan ik heel moeilijk remmen.

Doordat ik zo veel naar muziek luister, blijft er weinig tot geen tijd voor andere dingen over. Het is ook heel verleidelijk om steeds nog even een of een paar nummertjes te draaien, omdat ze maar een paar minuten duren.

Ik wordt er heel erg lui en ongelukkig van. En het zondert me een beetje af van de buitenwereld . Muziek gebruik ik meteen als ik me ook maar een beetje rot voel en ik .... Ik denk gewoon dat het teveel is en niet goed.

Weet iemand wat ik zou kunnen doen om de situatie misschien te verbeteren? Aan enkelt de zin: misschien kan je er iets voor in de plaats doen, heb ik wienig. Dan zul je er nog even een hele berg bij aan moeten vullen .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2005, 16:18
Frostbite
Frostbite is offline
Je kan toch ook met andere mensen naar muziek luisteren en je kan muziek luisteren terwijl je andere dingen doet.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 16:23
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik herken het wel. Ik móet altijd muziek aan hebben. Soms word ik er gewoon doodmoe van en wil ik het lekker rustig hebben, maar dan nog zet ik muziek aan. Doe dat dan niet, zou je denken. Maar op de een of andere manier ben ik er verslaafd aan. Het is heel frusterend en misschien moeilijk te begrijpen, ik begrijp het zelf ook niet helemaal. Want echt vrolijk word ik er op een gegeven moment niet meer van...Ik kom ook vaak te laat omdat ik perse nog even wat liedjes wil luisteren.

Ik heb dus eigenlijk geen tips voor je, sorry.
Oud 29-12-2005, 16:44
Megadeth
Megadeth is offline
Herken het wel een beetje.. als ik een vet nummer hoor wil ik hem ook helemaal afluisteren voor ik weg ga.. en dan mis soms wel eens je bus ofzo. Verder als ik thuis ben heb ik ALTIJD muziek aan.. ik haat stiltes en kan juist beter werken met metal enzo Heb zelfs een tijd gehad dat als ik sliep ik gewoon muziek aan had.. ach zo slecht ist toch niet?
Oud 29-12-2005, 19:59
Verwijderd
Nu ja, door muziek blijf ik juist bij de wereld. Muziek is universeel... Begrijpt iedereen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 22:28
Verwijderd
Ik leef best wel voor muziek soms.
Heb mn mp3speler altijd bij me. Luister op school altijd als we gewoon werken in de les. In het verkeer altijd op. Thuis altijd muziek aan.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 22:43
Judy2
Judy2 is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 29-12-2005 @ 17:18 :
Je kan toch ook met andere mensen naar muziek luisteren en je kan muziek luisteren terwijl je andere dingen doet.
Dat is ook een probleem. Met andere mensen is het anders. Dan bevredig ik op de een of andere manier mijn "verslaving ( of hoe je het kunt noemen)" niet. Ik ga nog al eens mee in de muziek en wordt soms een beetje nerveus, vraag me niet waarom, en dat is niet prettig met een ander in de buurt als ik een beetje zenuwachtig loop te doen ( het kan door bijvoorbeeld mee te tikken ofzo).

Muziek luisteren en tegelijkertijd andere dingen doen hangt er maar vanaf wat het is. Voor een doorsnee dag waarbij ik vanuit school vaak aan mijn huiswerk zou moeten, heeft weinig zin, want ik vind het dan moeilijk om mijn gedachten bij mijn huiswerk te houden en me van de muziek af te keren. Voor andere dingen wil nog wel eens lukken. Alleen ben ik met iets wat 10minutenb hoort te duren dan vaak 30 minuten bezig ofzo...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:13
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Anneka schreef op 29-12-2005 @ 23:28 :
Ik leef best wel voor muziek soms.
Heb mn mp3speler altijd bij me. Luister op school altijd als we gewoon werken in de les. In het verkeer altijd op. Thuis altijd muziek aan.
Ik ook wel, ik ga echt nergens heen zonder m'n mp3 speler. Hoe vaag het ook klinkt ik neem hem altijd mee. Zodat ik zeker weet dat ik niet "zonder muziek" kom te zitten. Sommige mensen hebben dat met een mobiele telefoon ook, dat ze nergens heen gaan zonder dat ding. Hoewel ik soms ook wel weet dat ik gewoon geen of weinig tijd heb om erna te luisteren.

Vaak luister ik voor het slapen gaan ook, en heb ik het ook wel eens dat ik denk "ach dat nummer luister ik nog wel af" waarna er nog verschillende komen die ik ook nog even wil luisteren. En het is dan snel al weer een anderhalf of 2 uur later ofzo.

Met andere mensen muziek luisteren lijkt me eigenlijk best moeilijk. Omdat ik niemand ken die precies dezelfde muziek wil luisteren. Vaak wel dezelfde genre maar niet dezelfde band/artiest. Wat dat betreft is muziek echt erg persoonlijk. Ik heb ook op bepaalde momenten zin om bepaalde nummers te gaan luisteren.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:25
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 04-01-2006 @ 23:13 :

Met andere mensen muziek luisteren lijkt me eigenlijk best moeilijk. Omdat ik niemand ken die precies dezelfde muziek wil luisteren. Vaak wel dezelfde genre maar niet dezelfde band/artiest. Wat dat betreft is muziek echt erg persoonlijk. Ik heb ook op bepaalde momenten zin om bepaalde nummers te gaan luisteren.
Precies. Muziek is ook eigenlijk heel persoonlijk. En ik zou het soms ook niet eens wíllen delen met andere. Ik neem altijd mijn MP3 speler mee als ik ergens naar toe moet fietsen. Dan geniet ik ook gwn van het fietsen. Thuis luister ik ook altijd muziek. Zonder muziek kan je gwn niet leven. Ik hou ervan
Oud 04-01-2006, 22:28
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ga naar een concert of discotheek waar ze jouw muziek draaien! Ga daar heen met vrienden of leer daar mensen kennen. Zo ben je toch de muziek aan het luisteren en ook bezig in de buitenwereld.
Oud 05-01-2006, 17:53
Judy2
Judy2 is offline
uhm, al mijn muziek, radio + discman verkopen?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Judy2 schreef op 05-01-2006 @ 18:53 :
uhm, al mijn muziek, radio + discman verkopen?
Nee, maak van je muziek ook echt je hobby, zoek inderdaad plaatsen waar ze het draaien, leer een instrument bespelen, duik juist nog wat dieper in die muziek dat je er ook sociale contacten mee op kunt doen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 19:14
twain4me
twain4me is offline
Zoek idd iets om het te combineren zodat je er sociaal ook op vooruit gaat, door bv het spelen van een instrument zoals grimm al zei. of ga dansen, muziek schrijven, muziek instrumeneten zelf maken. doe er iets leuks mee ik zou dit geen verslaving noemen eerder een Passie

btw: ik zoek nog een danspartner
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 20:29
Maresha
Maresha is offline
ik moet ook Altijd muziek hebben!!
vind het gewoon fijn..echt fijn
ik haal kracht uit muziek
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 20:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Soms word ik chagrijnig van stilte. Muziek is best wel een groot deel van mijn leven. Ik speel het zelf elke dag minstens een uur en luister het de rest van de tijd, behalve onder de lessen op school en tijdens het slapen. Muziek. <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten