Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 00:13
Replicator
Replicator is offline
Op oudejaarsnacht, gisterochtend, werd mijn broertje ernstig mishandeld door 7 a 8 jongeren van Marokkaanse afkomst, 8 laffaards, toen hij aan het bellen was op straat. Zonder enige reden werd hij door hen belaagd en zwaar mishandeld. Geschopt, gestompt, gekrabd, met riemen geslagen. De politie kwam ter plekke, maar kon slechts 3 personen in hechtenis nemen. Later moest mijn broertje de verdachtes identificeren op het politiebureau. Een daarvan had er niks te maken, omdat mijn broertje hem herkende van de buurt, en hij daar slechts bijstond.
Nu was mijn broertje gewond, hij had verwondingen en blauwe plekken op zijn armen, gezicht, rug en buik en hij kon nauwelijks staan of praten van de pijn, hij had het proces-verbaal zonder goed door te lezen getekend.
Maar in het proces-verbaal staat dat de politie één iemand had opgepakt, die volgens mijn broertje niks mee te maken had. Over de andere 2 anderen, die hem wel hadden mishandeld, staat niks beschreven.
Nu is mijn vraag: wat heeft deze onjuiste omschrijving van het voorval voor consequenties voor de berechting van deze laffe apen? Kan de aangifte nog veranderd worden?

De politie heeft ook geen getuigen gehoord op de plek waar het allemaal gebeurde. Mag ik de hoop koesteren, dat de politie er achteraan zal gaan? Want deze machteloosheid maakt me woest.

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 00:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2006, 01:12
Estar
Estar is offline
Met deze verklaring doet de politie niks, want er staat op papier dat ze immers geen verdachten die betrekking hebben op de zaak opgepakt.Het enige wat ze nu eventueel kunnen doen is die verdachtte die niks gedaan heeft medeplichtig stellen.

Volgens mij kun je gewoon je verklaring wel aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 01:52
MTpower
MTpower is offline
Een verklaring kan je volgens mij altijd intrekken of wijzigen
Hoewel ik persoonlijk de voorkeur geef dit soort zaken persoonlijk op te lossen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 09:31
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Ik denk dat je weinig aan de politie zal hebben hier. En als 1 van die gasten wordt opgepakt lopen ze morgen alweer op straat. Het Nederlandse strafrecht maarja
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 09:32
Tripo
Tripo is offline
de politie doet geen f*ck! bij aangifte doen enzo zijn ze nog meewerkend maar daarna gaat het gewoon op de grote hoop.

en zoals MTpower al zegt, zelf oplossen, geeft ook een goed gevoel en werkt tegen de machteloosheid
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Patrick_vN schreef op 03-01-2006 @ 10:31 :
Ik denk dat je weinig aan de politie zal hebben hier. En als 1 van die gasten wordt opgepakt lopen ze morgen alweer op straat. Het Nederlandse strafrecht maarja
Waarom geef je 'het Nederlandse strafrecht' de schuld, en niet het onzekerheidsprincipe van Heisenberg? Van 'het Nederlandse strafrecht' begrijp jij ook geen flikker.

Geweld weer met geweld 'oplossen' werkt inderdaad geweldig. Leuk om te zien welk tuig hier niet beter is dan achterlijke inteeltfamilies wier vetes worden opgelost met persoonlijke wraak, oog om oog
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:28
Verwijderd
Inderdaad, weer linea recta terug naar de Middeleeuwen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:33
Verwijderd
Sowieso, de grenzeloze onwetendheid. Alsof alles wat de politie doet met 'het strafrecht' te maken heeft. Alsof elke niet-opgeloste zaak de schuld is van 'het strafrecht'.

Alsof een onwetende snotpuber überhaupt uitspraken kan doen over 'het strafrecht'. Waarom denken mensen toch altijd dat ze uitspraken kunnen doen over zaken waar ze niets van af weten? Als je dan toch dom en generaliserend wilt doen, geef dan 'de houding van de politie' de schuld, dat is dan nog iets meer in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:50
Verwijderd
Het heeft ook weinig met de houding van de politie te maken. Ik vind het ook laf dat die jongen zonder enige reden in elkaar geslagen is, maar volgens mij kan de politie weinig tot niets doen als de andere verdachten niet in het proces-verbaal vermeld staan. Je kan je verklaring wel wijzigen, dat lijkt me niet meer dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:51
Verwijderd
Ja, natuurlijk kun je een gedane verklaring intrekken of wijzigen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 15:39
ekki
ekki is offline
*vraagt zich af waarom Marokkaanse dikgeschreven is en de rest niet*
*vindt het even erg als wie dan ook iemand anders in elkaar rost, onafhankelijk van de afkomst of nationaliteit*

*vindt het wel vervelend dat ze na een relaxed weekendje Texel weer in Rotterdam in een tram zit met alleen maar mensen die geen Nederlands spreken, maar vindt dat wel heel wat anders*

Even ontopic: ga het aan de politie vragen zou ik zeggen. Ik neem aan dat zij dat het beste weten. Gewoon ff je broertje er weer langs laten gaan.
Oud 03-01-2006, 15:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ekki schreef op 03-01-2006 @ 16:39 :
*vraagt zich af waarom Marokkaanse dikgeschreven is en de rest niet*
*vindt het even erg als wie dan ook iemand anders in elkaar rost, onafhankelijk van de afkomst of nationaliteit*
Vooroordeelbevestigend. Zeker als mensen vaak op de vingers getikt worden dat ze dat soort termen niet mogen gebruiken vinden ze het belangrijk het expliciet te noemen wanneer ze er reden voor hebben.

Totaal zinloos geweld zoals door de TS beschreven komt dan ook vaker voor onder groepen jongeren van Marrokaanse afkomst, juist omdat die zich willen bewijzen door 'de buitenstaanders', autochtonen dus, iets aan te doen.

Zo'n groep hebben we hier in de gemeente ook, ze staan praktisch boven de wet, en dat roept frustratie op. Een buurtbewoner is gepakt door de politie toen hij na brandstichting in zijn huis met een jachtgeweer naar hen op weg was. Zelf was ik aanwezig toen eentje bijna sneuvelde in zijn eigen geweld toen hij besloot samen met maar een vriendje in plaats van de gebruikelijke acht een meisje aan te randen in het zicht van de skatebaan, waar dus een bak mensen stonden die dat niet erg aardig van ze vonden. ^^

Niet erg correct, maar dit soort tuig moet dan ook keihard aangepakt worden, juist omdat totaal willekeurig geweld de veiligheid onevenredig veel kan ondermijnen.

Ontopic, je kan natuurlijk altijd je verklaring wijzigen, zeker met opgave van de reden van de TS.
Oud 03-01-2006, 16:23
Roos
Roos is offline
Pff als jij het boeiend vindt dat die gasten Marokkaans zijn ga ik je geen advies geven.
Oud 03-01-2006, 17:02
Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-01-2006 @ 17:23 :
Pff als jij het boeiend vindt dat die gasten Marokkaans zijn ga ik je geen advies geven.
Het is geen kwestie van vinden, het is een feitelijke constatering waar je niet onderuit kan. De reden waarom ik het benadruk is vanwege persoonlijke afwegingen.
Ik heb 'de' Marokkaan altijd verdedigd. Telkens als er iemand bij mij aankwam lopen met Marokkanen zijn zus en zo, uitkeringstrekkers, crimineel, drugsdealers, verkrachters etc, nam ik het voor de Marokkanen op door te zeggen dat niet elke Marokkaan zo is bla, bla bla etc.
Ik weet nu wel beter... Ik ga niet zover om elke Marokkaan als crimineel te zien, maar ik hou nu wel wijselijk mijn mond als iemand in een gesprek aan Marokkanen-bashing doet, en ga er zeker niet meer tegen in.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 17:04
Replicator
Replicator is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-01-2006 @ 02:52 :
Een verklaring kan je volgens mij altijd intrekken of wijzigen
Hoewel ik persoonlijk de voorkeur geef dit soort zaken persoonlijk op te lossen

Citaat:
Tripo schreef op 03-01-2006 @ 10:32 :
de politie doet geen f*ck! bij aangifte doen enzo zijn ze nog meewerkend maar daarna gaat het gewoon op de grote hoop.

en zoals MTpower al zegt, zelf oplossen, geeft ook een goed gevoel en werkt tegen de machteloosheid
Je kan niet aan iemands gelezen waar die persoon woont.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 22:18
ekki
ekki is offline
Offtopic: *heeft wat offtopic berichten verwijderd*. Ik weet het, het kwam door mijn opmerking. Een gedeelte van de discussie heb ik nog laten staan, omdat deze anders wellicht nog een keer gevoerd wordt. Willen jullie, inclusief mijzelf, weer ontopic reageren? Thx!
Oud 04-01-2006, 12:09
remy476
remy476 is offline
met 8 man durven ze wel..hoefde ze bij mij niet te proberen want dan staat er een heel leger achter ze
Oud 04-01-2006, 12:57
jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
remy476 schreef op 04-01-2006 @ 13:09 :
met 8 man durven ze wel..hoefde ze bij mij niet te proberen want dan staat het hele woonwagenkamp achter ze
[I]
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 20:51
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Replicator schreef op 03-01-2006 @ 18:04 :
Je kan niet aan iemands gelezen waar die persoon woont.
Daar is altijd wel achter te komen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 21:15
Tiño
Tiño is offline
Volgens mij kun je altijd nog je verklaringen wijzigen, tot en met in de rechtzaal.

Dat het Marokkanen zijn boeit wel, want die doen dat vaker in groepen.

Ik ken echt zat toffe marokkaanse gasten,maar vaak zijn het wel van die groepsdieren, die in hun eentje niets durven, Marokkanen, ja!
Reageren

Regels voor berichten