Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 18:45
Verwijderd
Jesus 'healed using cannabis'

Duncan Campbell in Los Angeles
Monday January 6, 2003
The Guardian

Jesus w as almost certainly a cannabis user and an early proponent of the medicinal properties of the drug, according to a study of scriptural texts published this month. The study suggests that Jesus and his disciples used the drug to carry out miraculous healings.

The anointing oil used by Jesus and his disciples contained an ingredient called kaneh-bosem which has since been identified as cannabis extract, according to an article by Chris Bennett in the drugs magazine, High Times, entitled Was Jesus a Stoner? The incense used by Jesus in ceremonies also contained a cannabis extract, suggests Mr Bennett, who quotes scholars to back his claims.

Article continues
"There can be little doubt about a role for cannabis in Judaic religion," Carl Ruck, professor of classical mythology at Boston University said.

Referring to the existence of cannabis in anointing oils used in ceremonies, he added: "Obviously the easy availability and long-established tradition of cannabis in early Judaism _ would inevitably have included it in the [Christian] mixtures."

Mr Bennett suggests those anointed with the oils used by Jesus were "literally drenched in this potent mixture _ Although most modern people choose to smoke or eat pot, when its active ingredients are transferred into an oil-based carrier, it can also be absorbed through the skin".

Quoting the New Testament, Mr Bennett argues that Jesus anointed his disciples with the oil and encouraged them to do the same with other followers. This could have been responsible for healing eye and skin diseases referred to in the Gospels.

"If cannabis was one of the main ingredients of the ancient anointing oil _ and receiving this oil is what made Jesus the Christ and his followers Christians, then persecuting those who use cannabis could be considered anti-Christ," Mr Bennett concludes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2006, 19:10
zeehond23
zeehond23 is offline
Ik heb altijd al gedacht dat dat illusionistiese van "god is mijn papa" verdacht veel leek op een psychose
Oud 05-01-2006, 21:27
Verwijderd
woei tiswah
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 22:15
HTID
HTID is offline
ik ben een moderne jezus
Oud 06-01-2006, 00:55
Verwijderd
Alleen al het feit dat die gast publiceert in de High Times :>
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 01:12
Verwijderd
Hier gaan vast leuke ytmnd's op komen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 08:44
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-01-2006 @ 01:55 :
Alleen al het feit dat die gast publiceert in de High Times :>
Ja, vreemd verhaal.
Oud 06-01-2006, 13:25
Type
Type is offline
Waarom een vreemd verhaal? Er zijn nu ook medicinale toepassingen voor cannabis wat betreft huid- en oogziekten, en aangezien er toendertijd alleen maar met plantengeneeskunde werd gewerkt lijkt het me nog niet eens zo vreemd dat Jezus en zijn volgers net zo goed met (onder andere) cannabis geneeskrachtige olies en zalfjes maakten...

Laatst gewijzigd op 06-01-2006 om 13:29.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:33
Verwijderd
Het dubieuze is dat Mr. Bennett, de schrijver van het verhaal, zelf geen onderzoeker of wetenschapper is maar met de citaten van een hoogleraar aan de haal gaat. De hoogleraar zegt dat er in de Joodse cultuur een cannabis-traditie was, die Bennett zoekt lang genoeg in de Bijbel om ervan te maken dat Jezus heel sterke wiet-oliën fixte en daarmee oog- en huidziektes genas. Als het echt zo'n sterke studie was stond het wel in een wetenschappelijk blad. Die laatste alinea is natuurlijk echt een beetje jammer.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 19:52
Christiana
Christiana is offline
Heel wat kwartjes vallen
Oud 06-01-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Christiana schreef op 06-01-2006 @ 20:52 :
Heel wat kwartjes vallen
jij moet wat gaan antwoorden in het andere topic waar je zo leuk in begon
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 22:48
Risce
Risce is offline
Had het al gelezen dit, maar totale onzin natuurlijk. Volkomen speculatief. En ook niet te vergelijken met het 'moderne' gebruik van cannabis. Blowen moet je niet willen verdedigen met dit soort onzinargumenten, je moet het gewoon doen, of niet doen en zelf maar uitmaken wat het best is. Niet van die lulverhalen eromheen (afgezien van de amusementswaarde van het bericht)
Oud 06-01-2006, 23:02
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
deadlock schreef op 06-01-2006 @ 20:56 :
idd

Citaat:
zeehond23 schreef op 04-01-2006 @ 02:06 :
Oud 07-01-2006, 06:28
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Type schreef op 06-01-2006 @ 14:25 :
Waarom een vreemd verhaal? Er zijn nu ook medicinale toepassingen voor cannabis wat betreft huid- en oogziekten, en aangezien er toendertijd alleen maar met plantengeneeskunde werd gewerkt lijkt het me nog niet eens zo vreemd dat Jezus en zijn volgers net zo goed met (onder andere) cannabis geneeskrachtige olies en zalfjes maakten...
Zouden ze in die tijd al hebben geweten hoe ze dat ui de cannabis moesten verkrijgen? Bovendien hangt alles volgens mij wel heel erg van aannames aan elkaar...
Oud 07-01-2006, 12:14
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Over water lopen, iets zegt me dat er ook andere dingetjes aan bod zijn gekomen in jezus' vriendenkring.
Oud 07-01-2006, 12:21
Christiana
Christiana is offline
Citaat:
deadlock schreef op 06-01-2006 @ 20:56 :
Dat ligt beneden mijn niveau op dit moment. Zulke kinderachtige reacties krijg je daar...zucht. Mijn mening hebben jullie en de rest boeit me geen f*ck meer..
Oud 07-01-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 07-01-2006 @ 13:14 :
Over water lopen, iets zegt me dat er ook andere dingetjes aan bod zijn gekomen in jezus' vriendenkring.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 13:29
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Christiana schreef op 07-01-2006 @ 13:21 :
Dat ligt beneden mijn niveau op dit moment. Zulke kinderachtige reacties krijg je daar...zucht. Mijn mening hebben jullie en de rest boeit me geen f*ck meer..

Heb je mijn stukje dan ook gelezen? Daar zou je me namelijk wel een groot plezier mee doen

http://forum.scholieren.com/showthre...5#post20022075

Laatst gewijzigd op 07-01-2006 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 20:04
Meadow
Meadow is offline
Hehehe, que le fuque. Ben benieuwd of Bush het laat verbieden als hij het onder ogen krijgt .
Reageren

Regels voor berichten