Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2002, 16:36
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
whallow

kheb dus een scanner (Umax 1220S) die werkt op een scsi ISA kaart, nu wilde ik deze installeren onder XP en herkent hij deze kaart niet (heb wel de software geinstalleerd (vistascan enz) maar die zegt bij de scanner-test dat hij de kaart niet kan vinden), nou weet ik dat ISA niet PnP is en je iets in de bios moet veranderen, maar bij XP gaat dat niet in de Bios of heb ik dat nou verkeerd begrepen? khoop dus dat hier iemand is die weet watk moet doen?

Alvast bedankt,

Martin.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2002, 17:21
Questor
Questor is offline
Citaat:
Martin1985 schreef:
whallow

kheb dus een scanner (Umax 1220S) die werkt op een scsi ISA kaart, nu wilde ik deze installeren onder XP en herkent hij deze kaart niet (heb wel de software geinstalleerd (vistascan enz) maar die zegt bij de scanner-test dat hij de kaart niet kan vinden), nou weet ik dat ISA niet PnP is en je iets in de bios moet veranderen, maar bij XP gaat dat niet in de Bios of heb ik dat nou verkeerd begrepen? khoop dus dat hier iemand is die weet watk moet doen?
Wat voor merk/type SCSI kaart is het? Als het El Cheapo non-supporto is kun je net zo goed voor een paar tientjes een Adaptec kopen.
Oud 15-02-2002, 17:30
Martin The Martian
Citaat:
Questor schreef:
Wat voor merk/type SCSI kaart is het? Als het El Cheapo non-supporto is kun je net zo goed voor een paar tientjes een Adaptec kopen.
tiz dus wel een el cheapo, zat standaard bij m'n scanner, maar keek ff bij myc*m( ) bij scsi controllers, waren vrij prijzig of kijk ik dan bij de verkeerde?

Adaptec AH-29160 Ultra 160 scsi € 315,-
of
Asus 1394C Firewire €82,-

en valt er wcht nix softwarematig op te lossen dan?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 17:15
Martin The Martian
*upt stiekem*
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 15:39
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
ik kan je alleen vertellen dat HP geen drivers meer maakt voor XP voor dit ouwe SCSI scannertje

maar een PCI scsi kaartje kostte mij iets van 80 piek (guldens) ongeveer...
Oud 17-02-2002, 16:14
the_conquer
the_conquer is offline
Ik had gewoon het een en ander in het bios veranderd. en als dat het niet doet dan kun je altijd nog een andere kaart kopen.
Oud 17-02-2002, 19:00
Martin The Martian
Citaat:
the_conquer schreef:
Ik had gewoon het een en ander in het bios veranderd. en als dat het niet doet dan kun je altijd nog een andere kaart kopen.
yup, hebk ook gedaan, maar het werkt nog steeds niet, kdenk datk maar gewoon een pci kaartje ga halen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten