Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2006, 19:18
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Heej,
Zit nu in eindexamenjaar en wil dus wat gaan plannen om komende zomer te gaan doen
zit te denken aan Au Pair, zomerkamp leiden, naar Afrika, zelf op kamp, wigwamvallei of op een camping.
Weet iemand hier iets over? Leuke ervaringen enz?
ben trouwens 17 dan..en dat is geloof ik wel een probleem, want voor de meeste dingen moet je 18 zijn.
Iemand toch iets wat ik kan doen?
Advertentie
Oud 14-01-2006, 19:29
remy476
remy476 is offline
boek met vrienden een reis naar spanje doe ik ook en omdat je examens doet zit je in een voordelige periode (je zit immers buiten de vakantieperiode)
Oud 15-01-2006, 13:19
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 14-01-2006 @ 20:29 :
boek met vrienden een reis naar spanje doe ik ook en omdat je examens doet zit je in een voordelige periode (je zit immers buiten de vakantieperiode)
oh man ajb, niet iedereen wil naar Spanje met zn vrienden.
Oud 15-01-2006, 15:03
ook hallo
ook hallo is offline
Het is iig wel een leuk idee om gewoon vlak na je examens zoals remy476 al zei in de goedkope periode ergens te gaan feesten. en dat hoeft niet perse in salou te zijn
Oud 15-01-2006, 16:20
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik zie nergens staan dat TS een feestvakantie wil houden?
Oud 15-01-2006, 17:30
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 15-01-2006 @ 17:20 :
Ik zie nergens staan dat TS een feestvakantie wil houden?
Maar het is wel leuk idee voor na je examen
Oud 15-01-2006, 17:32
Nyawa
Voor campingwerk, zomerkampen begeleiden, au pair zijn e.d. moet je bijna altijd 18 zijn. Eventueel zou je nog een taalcursus kunnen doen als je dat leuk vindt, of vrijwilligerswerk is vaak ook makkelijker omdat je dan geen werkvisum hoeft te regelen. Is er iemand die met je mee zou willen naar Afrika? Dan zou je ook bij een organisatie als Shoestring een rondreis kunnen boeken, die zijn relatief goedkoop (gemiddelde leeftijd ligt daar alleen wel zo rond de 30, dus ik denk dat dat een stuk leuker is met een vriend/vriendin).
Oud 16-01-2006, 13:46
remy476
remy476 is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 15-01-2006 @ 18:30 :
Maar het is wel leuk idee voor na je examen
idd dat is natuurlijk weer een idee van mij he
Oud 17-01-2006, 10:05
Heikje
Heikje is offline
je kan es op http://www.vinea.nl kijkuh. das ech heeel leuk, en je kan er op je 17e volgens mij ook al als begeleider heen. (als dit 'reclame maken ' is, srry)
Oud 17-01-2006, 19:12
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Hej,
Had inderdaad al gedacht aan vrijwilligerswerk, maar er is niemand die meewil en het is ook wel erg duur
Verder een vinea vakantie...tja ik had er al eentje uitgekozen met survival, bergbeklimmen, jeepsafari en raften. Nu mag ik niet meer! Het is namelijk wel erg duur en mag niet omdat mijn gewicht te laag is Moet ik eerst aankomen en weer gezonder zijn....hoe lullig!
Oud 18-01-2006, 12:36
Verwijderd
Vrijwilligerswerk duur...? Over het algemeen worden de meeste kosten als eten en verblijf vergoed. Je verdient er niets mee, maar je bent ook lang niet altijd veel kwijt...ja, je reis ed, maar die moet je bij werken in het buitenland meestal ook gewoon zelf betalen. Een gewone vakantie is iig duurder.

Er zijn organisaties die vrijwilligerswerkdingen regelen, ga daar eens naar op zoek. Dan zit je daar ook niet in je eentje waarschijnlijk (wel met onbekenden, maar die kan je leren kennen).

Zo lullig vind ik het btw niet dat je eerst aan moet komen en weer gezonder moet zijn voordat je mag gaan survivalen, bergbeklimmen, jeepsafari en raften ed. Een lichaam wat ongezond is en ondergewicht heeft kan dat soort dingen helemaal niet aan.
Oud 18-01-2006, 15:36
Miracle
Miracle is offline
Vaak worden je reiskosten wél vergoed hoor, iig dat heb ik al vaak gelezen.
Oud 18-01-2006, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 18-01-2006 @ 16:36 :
Vaak worden je reiskosten wél vergoed hoor, iig dat heb ik al vaak gelezen.
Ligt er aan waar naar toe het is en misschien ook met welke organisatie, denk ik... Als jij naar een derde wereld land gaat aan de andere kant van de wereld met één of andere miniorganisatie...dan weet ik niet of ze je reis vergoeden.

Maar dat is een kwestie van uitzoeken.
Oud 18-01-2006, 16:12
ikkuh15
ikkuh15 is offline
als je 18 bent valt het inderdaad wel mee met de kosten en is het mogelijk vrijwilligerswerk te doen...
maar voro als je 17 bent kan ik bar weinig vinden Alleen een paar bouwprojecten, maar dat lijkt me ook niet echt luek
Oud 27-01-2006, 23:34
Roxy
Roxy is offline
Misschien het iets dichter bij huis zoeken. Toevallig vind ik paarden erg leuk en rijd ik zelf en ik begeleid dan ook al een aantal jaren ponykampen. Meestal ben ik daar een week of 3/4 mee bezig en ben ik daarna helemaal kapot. Kan me voorstellen dat het paarden gedoe jou niet aanspreekt maar er zijn genoeg andere kampen waar ze hulp bij kunnen gebruiken.

Regels voor berichten