Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2006, 14:53
Verwijderd
mogguh

ik zit nou op sgool, ik kan gewoon van buiten het domein op de servr komen die in het domein staat. ook bij de printer.. leuk en aardig.
maar nou wil ik naar de intranet site van de school ( die intern staat) maar daar kom ik zo niet bij.. of weet niet hoe ik moet inloggen met IE.
http://10.204.200.244/index.html is de site op de standaard pc's. dus ik wil nou met me laptop daar ook bij kunnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2006, 15:27
dafelix
dafelix is offline
intranet is is intern ja ^_^

wellicht dat het intranet alleen IP's uit de range toelaat, waar jij wellicht niet inzit, welk intern IP heb je op je laptop en welke op een 'standaard PC'?

en wellicht dat iemand je kan helpen van school, die beheerders hebben al zo'n saai bestaan met alleen vragen over microsoft word ^_^
Oud 17-01-2006, 15:29
Verwijderd
noujah, ik krijg een ip adres 10.204.200.60, en de standaard pc (zo noem ik ze maar effe) die krijgen 10.204.200.xxx (dus zit ook gewoon in die range) dus ik weet het ook niet.
maarjah met die systeembeheerders hier kan ik ook niet veel.
die zeiden ook dat ik in het domein ingelogd moest zijn om te kunnen printen.. en ik installeer zo een printer en kan zo ook op de server komen zonder in het domein te komen.. dus..

Wat ik te zien krijg is het volgende:

Network Access Message: The page cannot be displayed

Explanation: There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

Try the following:
Refresh page: Search for the page again by clicking the Refresh button. The timeout may have occurred due to Internet congestion.
Check spelling: Check that you typed the Web page address correctly. The address may have been mistyped.
Access from a link: If there is a link to the page you are looking for, try accessing the page from that link.
If you are still not able to view the requested page, try contacting your administrator or Helpdesk.

Technical Information (for support personnel)
Error Code: 502 Proxy Error. The ISA Server denied the specified Uniform Resource Locator (URL). (12202)
IP Address: 10.204.200.200
Date: 1/17/2006 3:28:02 PM
Server: isa_server.idcbdw.com
Source: proxy

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 15:43
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
lullow schreef op 17-01-2006 @ 16:29 :
(...)
die zeiden ook dat ik in het domein ingelogd moest zijn om te kunnen printen.. en ik installeer zo een printer en kan zo ook op de server komen zonder in het domein te komen.. dus..
(...)
printer share zou kunnen zonder dat je in 't domein zit, dus wellicht nog niet eens zo'n gek idee om in 't domein in te loggen, je kan 't iig proberen (mits het domein 'vreemde' PC's toelaat), of zit je al in 't domein?
Oud 17-01-2006, 16:40
Verwijderd
zal het even duidelijk uitleggen...

we hebben op school pak weg 300 pc's
daarmee meld je gewoon aan op een windows 2003 server in het domein.. in dit geval (IDCBDW)

de printer staat via parralel op een pc in het domein. dus ook op die win 2003 server.

ik ga via het (wireless)acces point naar internet met behulp van wat proxy instellingen. dus meld me niet aan op het domein zoals die andere 301 pc's wel doen.

al die pc's kunnen wel bij die intranet site 10.204.200.244/index.html en ik dus niet.

ik kan printen.. doordat ik met mijn gebruikersnaam en wachtwoord verbind met die print pc.. en zo ook met de server

dus misschien een andere oplossing? bij mij is het spoor duister!

greet*z

BTW: dat sgool is een slordige typfout van me gewoonte van msn

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 17:55
Al Murphy
Al Murphy is offline
Oh, ik weet nog een oplossing:

If you are still not able to view the requested page, try contacting your administrator or Helpdesk.

Misschien staan je proxy-instellingen gewoon verkeerd om op het intranet te geraken. Misschien moet je inloggen via een login-script? Weet-ik-veel hoe jouw netwerkbeheerders dat intranet hebben ingesteld? Misschien is er gewoon nog een andere manier om op het intranet te geraken, vanaf een pc die niet binnen het standaard-netwerk zit? intranet.mijnsgool.nl, of zoiets.

Doe het toch maar, loop maar even naar jullie helpdesk, en die kunnen je veel gerichter helpen dan eender welke netwerk-windows2003-goeroe die geen flauw idee heeft wat bij jouw intranet allemaal mogelijk en onmogelijk is gemaakt.
Oud 18-01-2006, 10:07
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 17-01-2006 @ 16:29 :

maarjah met die systeembeheerders hier kan ik ook niet veel.
Citaat:
Al Murphy schreef op 17-01-2006 @ 18:55
Oh, ik weet nog een oplossing:

dus dat gaat niet werken , want dan krijg ik een antwoord van je moet je laptop maar in het domein zetten. en daar zit ik dus niet op te wachten!!

ik had effe met look@lan gekeken. maar je ken die webserver dus niet benaderen op welke manier dan ook.. niet pingen tracen of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 19:42
Viporizer
Viporizer is offline
Dat lijkt me een stardaard beveiliging.

Een intranet site is gemaakt voor het domein. Dus alleen domein users, kunnen en mogen op die server.

Om de intranet site te kunnen zien, zal je dus toch op het domein in moeten loggen. Maar als je windoze XP draait is dat geen probleem. Met 2 klikken heb je de domein info er weer af geknikkerd.
Oud 18-01-2006, 20:21
Verwijderd
jah ik heb WIN XP..
maarjah.. is het de moeite waard... want als ik dan in log op het domein.. ken ik wel bij de servers etc.. maar wordt ook mijn profiel geladen van de server.. en daar ken ik geen ene ******** mee.. dus niet installe etc.. je zou zegge, user switching.. maar dat heb ik uitgeschakeld en dat werkt is elke keer te veel werk.. af- en aanmelden.

dus ik slaap der nog een nachie over

Thx voor de info
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten