Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2006, 18:22
Verwijderd
Beste mensjes

Ik wil mijn laptop zodanig configureren dat ik mijn kabel verbinding (op school met kabel verbonden, en die verbinding dus delen) kan delen via Wireless met een andere gozer.

ik zou mijn god niet weten hoe het moet.
maar ik kan niet via windows instellingen configureren omdat ik andere software gebruik:

zo ziet het er dus uit.
dus ik maak een nieuw profiel:

Moet ik dan hier een IP-Adress invullen of niet??:

er van uitgaande dat ik niks hoef in te vullen druk ik op volgende:

nou dan selecteer ik AD-HOC zoals in het plaatje.. en dan selecteer ik ook dat hij beveiligd moet zijn.

dan voltooi ik die wizzard, dan vind hij mij wel als AD-HOC pc (om het zo maar even te noemen) en dan verbindt de andere pc wel met mij.. ik zie dat hij verbinding maakt.. en dan krijg de andere pc geen ip-adress van mijn laptop.

Wie ziet hier een fout, en weet hoeik dat op moet lossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2006, 19:39
dafelix
dafelix is offline
de andere PC krijgt geen IP omdat jullie allebei proberen te DHCPen, wat je bij jou meot doen is een lokaal IP invoeren (het liefst: 192.168.0.1) en submask moet standaard goed komen te staan (255.255.255.0), gateway laat je leeg. nu krijgt de andere als 't goed is wel een IP toegewezen
Oud 19-01-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 19-01-2006 @ 20:39 :
de andere PC krijgt geen IP omdat jullie allebei proberen te DHCPen, wat je bij jou meot doen is een lokaal IP invoeren (het liefst: 192.168.0.1) en submask moet standaard goed komen te staan (255.255.255.0), gateway laat je leeg. nu krijgt de andere als 't goed is wel een IP toegewezen
heb ik dus geprobeerd, en ook dat werkt niet, die andere pc krijgt wel een verbinding, al zie ik dat niet in die acces managers maar die andere pc krijgt dus geen ip-adress.. wordt na een tijdje gewoon op dat 169.254.... adress..
die andere pc heb ik ook al een statisch ip toegewezen,
dus ik weet het ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:58
phoxetis
phoxetis is offline
volgens mij gaat alles goed, behalve dat je vergeten bent je internet-verbinding te delen. toevallig heb ik dit bij m'n neef gedaan, die had geen wireless router maar gek genoeg al wel een wireless kaart in z'n desktop-PC

je maakt dus een ad-hoc profiel aan, IP stel je in op 192.168.0.1 zoals boven al genoemd, en je WEP-beveiligingssleutel stel je bijvoorbeeld in op 454443424140

dan selecteer je dat nieuwe profiel (da's belangrijk voor de hieronderstaande stap, je kunt alleen kaarten selecteren die verbonden zijn, in dit geval met zichzelf maar dat boeit niet)

dan klik je rechts op je ethernet-verbinding, en kies je op het derde tabblaadje "deze internet verbinding delen" en kies je je draadloze geval om op te delen.

op je vriendje's laptop voer je ook die wep-sleutel in en als het goed is is op jouw PC in de tussentijd een DHCP server gestart om IP's uit te delen.

best te doen, heb het zelf al werkend gehad. en neefje is er blij mee
Oud 25-01-2006, 08:32
phoxetis
phoxetis is offline
het lukt niet he
Oud 26-01-2006, 14:40
Verwijderd
Jawel, het werkt!! finally, alleen beetje late reactie..
alleen nog een stabiele verbinding proberen te krijgen..!!
maar Thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten