Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2006, 13:48
BendeBen
BendeBen is offline
ok een nieuwe pc moet nou toch een keer komen want die gf3ti200 en athlon 2000 kunnen echt niet meer
ik wil er voornamelijk mee kunnen gamen.
atm WoW maar ik wil een nieuwe kopen met het oog op UT2k7

dit heb ik samengesteld op www.blomhardware.nl
enige nadeel is dat ze geloof ik geen assemblage doen wat toch wel een vereiste is eigenlijk aangezien ik t zelf niet aandurf

GFX
Asus EN6800GT/2DT 256MB €262,00

CPU
AMD Athlon 64 3500+ Skt 939 Venice €220,00

Mobo
Asus A8N-E, Skt 939 €93,75

RAM
Corsair 1024MB PC4200 €83,25

Case
CHIEFTEC Miditower LBX-02B-B-SL €105,75

een random koeler...?
Zalman CNPS7000A/B-AlCu €24,75

overige meuk
NEC ND-3550, Zwart € 41,75
LG GDR-8164RBB Zwart € 20,25
NEC Diskdrive Intern € 7,00
Creative Audigy 4 Bulk € 53,50
WD Caviar 120Gb 7200rpm € 80,50

totaal €992,50

ziet iemand een flaw of is dit prima?
en wat is er mis met die videokaart? 262 eu voor een 6800gt lijkt mij vrij goedkoop...
en de cpu niet te langzaam oid?
en de overall prijs niet te hoog? de uiterste, uiterste max is 1500 eu en ik wil er nog een samsung 960bf of 930bf monitor bij kunnen kopen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2006, 13:49
Jolt
Jolt is offline
videokaat te duur, voor dat geld heb je al een X1800XL, en bijna een 7800GT, veel beter, aangezien het de nieuwe generatie is.

UT2007 of te wel waarschijnlijk UT met de Unreal 3 engine, of dat op de huidige hardware mogelijk is, is een 2e.

http://tweakers.net/pricewatch/126313?Landfilter=
http://tweakers.net/pricewatch/123634?Landfilter=

Daarnaast zou ik voor een Dual Core gaan, of Opteron, ten eerste Dual Core heeft zijn profijt bij diverse games, drivers voor VGA, etc en Opteron clocked leuk over, 2,6, 2,7 gig zit er wel atijd in. Koop erbij een Big Thypoon voor de koeler en gegarandeerd dat je mooie hoge speeds haal.

Zie ook het overlock topic voor de koeler
Met mijn zalman was 2500 mhz net het einde op 1,55 volt, nu met 1,65 volt haal ik makkelijk 2700 mhz en strested word hij max 40 a 45 ºC

Laatst gewijzigd op 21-01-2006 om 13:53.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 13:59
BendeBen
BendeBen is offline
ah thx, lekker snel

ja vreemd dat ik dat zelf niet heb gezien dat de prijzen tussen die videokaarten niet zo veel schelen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 15:22
Jolt
Jolt is offline
In die winkel misschien niet, maar je moet gewoon kijken waar je het goedkoopste je shit vandaan kan halen.

3d kaarten zijn vaak het duurste onderdeel samen met de TFT.
Als je die ergens goedkoper vandaan kan halen.
Oud 21-01-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 21-01-2006 @ 14:49 :
UT2007 of te wel waarschijnlijk UT met de Unreal 3 engine, of dat op de huidige hardware mogelijk is, is een 2e.
Ach, als er nieuwe versies van bekende engines uitkomen lopen mensen wel vaker allerlei dingen te kraaien. Van UT2k3 werd ook gezegd dat die niet speelbaar zou zijn op hardware die er was op het moment van verschijnen, en dat spel was redelijk speelbaar op een GF2MX.

De industrie is afhankelijk van kids die zichzelf en elkaar opfokken om maar een zo snel mogelijke videokaart te kopen voor spellen die nog niet eens uit zijn. Dat vind ik eigenlijk best kwalijk.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 12:23
M@rco
M@rco is offline
Een 6800GT zou ik niet meer kopen, dan zou ik óf de 6800GS nemen (~30 euro goedkoper, presteert vaak net zo goed, soms beter dan 6800GT) of de 7800GT (presteert beter, maar wel weer ~100 euro duurder).

Misschien de Antec SLK3800B als behuizing? Fijne kast en zit een goeie voeding bij, hoewel Chieftec ook niet slecht schijnt te zijn.

Dat geheugen moet je in ieder geval niet nemen, dat is DDR2 en je hebt gewoon DDR nodig. Zou persoonlijk deze aanraden, goed spul en niet erg duur

Wat betreft dat moederbord: de A8N5X (nForce 4) is 17 euro goedkoper met als enige verschil dat die geen SATA 3,0Gbps ondersteunt, iets dat absoluut niet van belang is, dus dat zou je ook nog kunnen overwegen
Oud 22-01-2006, 14:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
DVDROM, floppy kun je schrappen. Audigy4, waarom? Koop een moederbord met Azalia High Definition audio en je bent klaar. Hardeschijf is echt een slechte keus. Je wilt een snelle hardeschijf en zeker ook meer ruimte, gezien dat jouw HDD en een 200GB misschien 15 euro zou schelen. 2 hardeschijven in RAID0 zou ook een mogelijkheid zijn. Maxtor DM10 of Hitachi raad ik aan.

En een Asus videokaart kun je beter sowieso niet nemen, die houden zich vaan niet aan het reference design zodat je later geen goede Arctic koeler erop kunt zetten, en ze zijn duurder dan andere kaarten. Het gaat om de GPU, asus maakt geen Geforce chipsets. En sowieso een andere GPU zoals hierboven al uitgelegd.

Verder heb je 1x1GB. Dat is prima als je wilt upgraden, maar zo maak je geen gebruik van Dual Channel. Misschien wil je zelfs voor 2x1GB gaan of binnenkort upgraden. Anders zou ik 2x512MB nemen.
Oud 22-01-2006, 16:29
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-01-2006 @ 15:59 :
Maxtor DM10 of Hitachi raad ik aan.
DM10 + nForce 4 is een slechte combinatie, dat is wel iets om rekening mee te houden. Geeft heel vaak problemen.

Verder vraag ik me wel af waarom Western Digital dan zo enorm slecht is. Het zijn weliswaar schijven die nergens in het bijzonder in uitblinken, maar natuurlijk ook zeker niet slecht en heus niet veel langzamer dan een vergelijkbare 7200rpm schijf van merk X.
Oud 22-01-2006, 22:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
"slecht" zijn schijven niet echt meer. Ja Seagate als je de PATA versie neemt. SATA zijn die wel redelijk maar qua geluidsproductie weer alle voordelen kwijt. WD blinkt idd nergens in uit, en doet net iets onder voor Maxtor en Hitachi. De Raptor even buiten beschouwing gelaten dan. Die is sowieso te duur en voor desktopgebruik niet echt interessant. Over de compatibiliteitsproblemen van Maxtor met NF4 heb ik over gehoord, maar niets concreets, werken ze? Moet je firmware updaten? Etc.

En de rotatiesnelheid heeft maar een beperkte invloed op desktop snelheid. STR-snelheid van 15k RPM schijven zijn bijvoorbeeld maar marginaal beter dan 7.200rpm desktop schijven.
Oud 22-01-2006, 22:46
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-01-2006 @ 15:59 :
DVDROM, floppy kun je schrappen. Audigy4, waarom? Koop een moederbord met Azalia High Definition audio en je bent klaar. Hardeschijf is echt een slechte keus. Je wilt een snelle hardeschijf en zeker ook meer ruimte, gezien dat jouw HDD en een 200GB misschien 15 euro zou schelen. 2 hardeschijven in RAID0 zou ook een mogelijkheid zijn. Maxtor DM10 of Hitachi raad ik aan.

En een Asus videokaart kun je beter sowieso niet nemen, die houden zich vaan niet aan het reference design zodat je later geen goede Arctic koeler erop kunt zetten, en ze zijn duurder dan andere kaarten. Het gaat om de GPU, asus maakt geen Geforce chipsets. En sowieso een andere GPU zoals hierboven al uitgelegd.

Verder heb je 1x1GB. Dat is prima als je wilt upgraden, maar zo maak je geen gebruik van Dual Channel. Misschien wil je zelfs voor 2x1GB gaan of binnenkort upgraden. Anders zou ik 2x512MB nemen.
zoveel beter is dual channel nu ook weer niet.

Ga gewoon mooi voor 1x1024, 2 GB is echt geen overbodige luxe meer tegenwoordig.
Oud 23-01-2006, 12:43
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-01-2006 @ 23:19 :
"slecht" zijn schijven niet echt meer. Ja Seagate als je de PATA versie neemt. SATA zijn die wel redelijk maar qua geluidsproductie weer alle voordelen kwijt. WD blinkt idd nergens in uit, en doet net iets onder voor Maxtor en Hitachi. De Raptor even buiten beschouwing gelaten dan. Die is sowieso te duur en voor desktopgebruik niet echt interessant. Over de compatibiliteitsproblemen van Maxtor met NF4 heb ik over gehoord, maar niets concreets, werken ze? Moet je firmware updaten? Etc.
Ik hoor eigenlijk ook weinig concreets over die problemen. Bij de één werkt het wel, de ander heeft continu problemen, bij anderen stoppen de problemen als ze de nVidia IDE drivers verwijderen, en weer een ander heeft nergens last van. Je leest het echter wel opvallend vaak, en dan vooral op GoT

Wat is er overigens mis met Seagate PATA-schijven?
Citaat:
En de rotatiesnelheid heeft maar een beperkte invloed op desktop snelheid. STR-snelheid van 15k RPM schijven zijn bijvoorbeeld maar marginaal beter dan 7.200rpm desktop schijven.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De twee belangrijkste factoren die de snelheid van een harde schijf bepalen, zo is mij altijd verteld, zijn seek time en rotational latency, en laat die laatste nu een direct verband houden met de rotatiesnelheid. De STR-snelheid doet er juist vrij weinig toe, tenzij je de hele dag ISO's van 4.3GB wegschrijft ofzo
Reageren

Regels voor berichten