Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2006, 16:38
Roosje
Roosje is offline
Liberté.
Het meisje zat onder tafel. Rondom zich hoorde ze niets; ze droomde. Ze droomde over zomerzon, zee en water. Ze rook het zelfs, zo graag wilde ze dat ze daar was. Als het weer zomer werd, dan zou alles goed komen. Niet nu, niet nu ze zich verstopte in een hoekje van haar huis. Af en toe leek ze de enige te zijn die nog nadacht, die zich zorgen om zichzelf maakte, die rond dwarrelde en tegelijk stil bleef staan. Zij gedroeg zich dubbel, ze had twee gezichten – en zij was de enige die haar tweede kende. Verder niemand.

Het meisje zat onder tafel en ze droomde, ze droomde over liefde en haat, elektriciteit en isolatoren. Zij was de isolator van haar eigen leven. Ze beschermde zichzelf wel, dat hoefde een ander niet voor haar op te knappen. Natuurlijk, zij was ook een mens, ze had lief en haatte, maar. Ze leek nauwelijks op anderen; ze geloofde nog steeds in het goede. Hoe diep ze ook gezonken was, hoe slecht ze zich ook voelde – zij zou langer leven dan de rest van de wereld, want zij was in staat zichzelf te redden.

Het meisje zat onder tafel en zag in haar dromen haar toekomst wijd voor zich uitgestrekt liggen. Zolang zij wilde zou ze leven. Al dan niet in de zomer, al dan niet met de rest van de wereld – al dan niet als isolator. Ze hoopte, geloofde en ze droomde.

------------------------------------------------------------------------

Gisteren. Commentaar?
Oud 24-01-2006, 17:49
flyaway
flyaway is offline
Heel mooi verder hoor, maar dit stoorde me een beetje:

Beetje veel herhalingen, een paar is niet erg maar in een relatief klein stukje vind ik het wel wat veel...

ze droomde. Ze droomde
Niet nu, niet nu
ze droomde, ze droomde

En deze zin snap ik niet helemaal, waarom dat 'maar' erachter staat.

Natuurlijk, zij was ook een mens, ze had lief en haatte, maar.

Verder heel positief! Knap om zo te kunnen beschrijven zonder bijv. nw.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 20:28
I C U
I C U is offline
Het komt op me over als een opsomming van wat ze allemaal is. Er zijn aardig zinnen die met ze/zij beginnen, vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Qua inhoud vind ik het een fijn stukje, het leest goed en is duidelijk van jou

En o ja, ik heb geen bijv. nwd kunnen vinden. Niet dat ik er echt op gelet heb, though
Oud 25-01-2006, 11:05
Barones
Barones is offline
Ik vind dit niet zo'n heel erg mooi stukje. Het lijkt een beetje op die andere stukjes die je de laatste tijd gepost hebt. En zoals ze boven mij ook al zeggen, het is meer een opsomming.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 14:37
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het op zich wel een leuke inhoud. Ik heb nog niet zoveel stukjes van je gelezen dus ik weet niet of het teveel overeen zou komen met andere stukjes zoals Barones zegt. Ik heb ook zo snel geen bijvoeglijk naamwoord kunnen ontdekken. Ik vind het wel leuk dat dat; ze zat onder de tafel en droomde etc. (zulke dingen), steeds terugkomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten