Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2006, 23:17
Bars
Bars is offline
Hey! Ik houd mijn spreekbeurt (betoog) over het net bij ons ingevoerde betalen* met schoolpasjes en hoe kut dat wel niet is. Dat vond mijn docent te beperkt en dus werd het het betalen met schoolpasjes als betaalmiddel in het algemeen. Ik vraag me dus af hoe dat op andere scholen zit en hoe men daar over denkt.
Vertel er ook even bij waar en op wat voor school je zit en sinds wanneer je school met dit systeem werkt, bedankt.

*Je hebt je schoolpasje met een streepjescode en op alle automaten etc. zitten scanners. Opwaarderen kan dmv een automaat die alleen flappen van 5, 10 en 20 accepteert. Als het bij jou anders werkt, meld dat dan ook even wil je.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2006, 00:44
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Ik vind het kut dat ik eindelijk weer eens een werkend studentenpasje heb en de HU (Hogeschool Utrecht, SvJ gebouw) nu weer overgaat op chippen. Ik knip nooit en heb er eigenlijk ook geen zin in om er mee te beginnen.

Onze studentenpas ziet er eigenlijk hetzelfde als zo'n chipding uit en je kan er zo veel oppinnen of met cash opzetten als je zelf wil. Meestal zet ik er om de drie dagen 5 euro op, die ik standaard aan koffie opmaak. Ik heb geen idee waarom ik er nooit eens meer opzet, maar je ontwikkelt zo je routines In het schoolcafe kunnen we gelukkig wel cash betalen.

Vervelender is dat we misschien ook weer printjes moeten betalen nu het chippen wordt ingevoerd. En je print nogal eens wat uit aan artikelen.
Oud 26-01-2006, 07:02
Verwijderd
Ik heb al jaren lang een schoolpasje met een soort chipknip erop. En dat is zoo verschrikkelijk handig. We kunnen er natuurlijk mee betalen in de kantine om iets te eten te kopen, maar ook in de automaten voor drinken/repen. Daarnaast kunnen we er mee printen en kopieren. Ook als je boete hebt bij de mediatheek kan je die ermee betalen.
Verder wordt het pasje gebruikt met boeken lenen, als ID bewijs als je je ziek gaat melden of als je te laat bent.

De school heeft dit systeem sinds ik in de derde zit, dus dat is sinds 2002.

Wij hebben van die opwaardeer automaten waar ook 1 en 2 euro stukken inkunnen. Dat vind ikwel ideaal. Ik zet er denk ik 5 euro per maand op voor snoep en koffie en boetes.

Ik vind onze schoolpasjes alles behalve kut... nja het enige nadeel dat ik kan verzinnen, is wanneer je hem kwijt bent kost het 12.50 om om te vervangen, vind ik best prijzig.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 08:26
synclinorium
synclinorium is offline
Zit op hbo school, hier heeft iedereen ook pasje voor: kantine, automaten, printen en boeken lenen en soort van bewijs dat je op deze school zit ofzo. We kunnen op 2 manieren op laden, los geld in de automaat doen en via je pinpas.

Vind het niet zo'n vreselijk pasje
Oud 26-01-2006, 08:44
Femic
Femic is offline
Op de uni van Utrecht betaal je alles met chip en ik vind dat wel makkelijk. Die heb ik altijd bij me (zit op m'n pinpas), je kan 'm overal opladen. Nooit het gezeik dat je geen cash bij je hebt
Oud 26-01-2006, 08:56
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
bij mij op school (sintlucas, boxtel, MBO vormgeven) doen ze daar ook aan. je hebt een winkeltje waar je allerlei papier, karton dat soort dingen krijgt. en daar moeten we dan met t pasje betalen. ook het printen gaat via het pasje. dus als je printtegoed wilt, moet je naar het winkeltje (die maar op bepaalde tijden open is), en daar vragen naar printtegoed. dan schrijven ze het printtegoed af van het geld op je schoolpas. ook koffie kan je kopen met je schoolpas. als er geen geld meer op staat, moet je naar een automaat en daar kan je geld indoen maar ook met je pin.
achja ik vind t niet geweldig maarja wat doe je eraan he
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 09:06
Goede Fee
Goede Fee is offline
Wij hebben ook al een aantal jaren een pasjessysteem bij ons op school. En eigenlijk werkt het perfect!
In de hal staat een 'oplaadding' waar je muntjes in kan doen en die worden dan bijgeschreven op je pasje. Met dit pasje kun je dan eten/drinken in de kantine halen en kopieren of printen in het studiehuis. Verder moet je er meestal mee betalen als je een kaartje wilt kopen voor een schoolfeest en moet je het pasje ook meenemen naar het schoolfeest om je te identificeren.

Er zijn niet echt nadelen op onze school aan het pasjessysteem, behalve dat het 'oplaadding' af en toe defect is.
Oud 26-01-2006, 09:25
Prof
Prof is offline
ontzettend irritant niemand heeft ooit een pasje bijzich

als je iets wil kopen en je leent een pasje blijft er vaak nog een par cent op staan

er zijn maar 2 automaten waarvan er 1 altijd kapot is en de ander zeer regelmatig er staat altijd een rij voor die dingen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 10:49
Verwijderd
Wij kunnen niet met de collegekaart betalen, maar wel met de chipknip. Op zich vind ik dat geen vervelend systeem; geen gedoe met kleingeld, snel. Maar je moet het dan wel overal kunnen gebruiken; dus bij automaten, kassa in de kantine, kopierapparaten, printers. Bij ons heb je voor de printers en kopieerapparaten een ander pasje nodig dan voor de drink/snoep-automaten, dat is irritant.

Ik ben wel voor een collegekaart met chipding, waarmee je dan ook kan printen en kopieren, dat is alleen maar handig. Pasjes vergeten is je eigen stomme schuld, dat is net zoiets als geld vergeten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 10:56
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Hier is het wel ok. Met dat pasje moet je betalen om te printen e.d. Verder kun je er mee betalen bij de kantine, maar dat hoeft niet. Opladen is heel simpel; het kan met je pinpas.

Er zouden wel iets meer oplaadpunten mogen komen.
Oud 26-01-2006, 11:47
Verwijderd
Ik moet in de kantine en bij de automaten alles contant betalen en dat vind ik erg irritant, gedoe met kleingeld enzo, ik zou liever met chipknip of m'n studentenkaart betalen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 11:53
Verwijderd
Overigens vind ik het wel fijn wanneer je bij de kassa in de kantine kan kiezen; contant of chippen. In de mensa van de UM hebben ze twee kassa's; eentje waar je álleen kan chippen (en dat is dus een snelle rij, zeg maar) en eentje waar je contant kan betalen en ook chippen. Als het rustig is, is alleen de contant/chip-kassa open, tijdens lunch en avondeten zijn ze allebei open, en dat scheelt echt wel.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 12:10
LoeLoe
LoeLoe is offline
Wij hebben ook een pasje op school, en die kunnen we opladen met geld via een speciale automaat. Met dit pasje kunnen we dan dingen uitprinten, boeken en laptops lenen etc.

Dingen die je in de kantine koopt, kan je met normaal geld kopen. Daar hebben wij geen plastic ding voor nodig.

Opzich is het wel handig. Maar ik zou het ook geen probleem vinden als ik met kleingeld moet kopieren enzo. Dat pasje is er voornamelij kvoor dat je je kan identificeren als student van onze school.
Oud 26-01-2006, 13:01
spookaapje
spookaapje is offline
Wij hebben nu ook nog zo'n chipsysteem. Je kan er alles vanaf 5 cent op zetten en gebruiken voor automaten en kopiëren. Het systeem wordt alleen binnenkort vervangen omdat de passen snel kapot gaan en veel mensen hun pas vergeten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:05
Miracle
Miracle is offline
Wij kunnen op school alle catering dingen chippen, alleen printen en kopieren moet met een speciale pas. Die heb ik nog niet gekocht en eigenlijk hoop ik dat dat niet nodig is. Ik kan thuis goedkoper printen en kopieren!
Oud 26-01-2006, 14:06
Verwijderd
Zo'n systeem is een jaar of drie geleden bij mij op school ingevoerd. In het begin had ik vaak m'n pasje niet bij me en vond ik het maar lastig, maar eigenlijk is het zo gek nog niet. Eigenlijk kun je er best eens in de zoveel tijd vijf euro op zetten; zo veel geld is het nu ook weer niet. Wanneer je je pasje gewoon in je portemonnee bewaart en je portemonnee altijd meeneemt naar school, dan is het zelfs een behoorlijk handig systeem.

Eigenlijk vind ik de kritiek op dit soort systemen vaak een beetje zeurderig. Ik moet wel zeggen dat ik het vervelend vind dat de automaten geen muntjes accepteren, omdat het lastig kan zijn om een biljet van vijf euro te regelen (tien of twintig euro vind ik te veel).
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:44
Saycheese
Saycheese is offline
Nu op de uni (Utrecht) moet je gewoon betalen met je chipknip. Koffie-automaat, snoepautomaat, kopieermachine, printer. En in de kantine ook. Wat ik wel jammer vind, is dat je sinds 1 oktober in de kantine helemaal niet meer contant kan betalen. Daarvoor kon je kiezen hoe je wilde betalen, nu mag je alleen nog maar chippen. Soms vind ik het gewoon handiger om even contant te betalen. Verder is dit een heel goed systeem, omdat je je chip gewoon altijd bij je hebt. Ik ga niet de deur uit zonder portemonnee, daar zit altijd mijn bankpas in en daar zit de chip op, dus nooit problemen.

Op mijn middelbare school heb ik altijd met het schoolpasje moeten betalen. In het begin zat er een magneetstrip op, later, toen de euro kwam, kregen we er een met een chip. Je kon ze opladen via automaten. Er waren muntgeld-automaten en papiergeld-automaten. In de kantine kon je zowel met je pas als met contant geld betalen, kopieren en printen kon alleen met de pas. Dit werkte ook goed, hoewel het nog makkelijker is als je je geld direct van je bankrekening op je pas kunt zetten, zoals met de chipknip. Er waren natuurlijk mensen die regelmatig hun pasje vergaten, maar dat gaf weinig problemen omdat je in de kantine ook met geld kon betalen. En je kan meestal wel iemands pasje lenen. Voor mij gold hetzelfde verhaal als nu op de uni, hij zat gewoon altijd in mijn portemonnee.
Oud 26-01-2006, 17:35
Verwijderd
Ik heb een pasje met chips waar je ook kleingeld op kan zetten.
Ik vind het wel praktisch, hoef ik niet zo lang te wachten op mijn roombroodje.. <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:56
MTpower
MTpower is offline
Bij ons werkte ze met een knipkaart, op zo'n kaart (a 10 euro) zaten 20 vakjes, afhankelijk van wat je kocht werden er vakjes geknipt (net zoiets als de conducteur doet met je treinkaartje).

Erg irritant, vooral omdat ik eigenlijk nooit iets koop op school, moet ik meteen zo'n ding van 10 euro gaan kopen. Die ik vervolgens bijna niet op krijg
Oud 26-01-2006, 18:27
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 26-01-2006 @ 18:56 :
Bij ons werkte ze met een knipkaart, op zo'n kaart (a 10 euro) zaten 20 vakjes, afhankelijk van wat je kocht werden er vakjes geknipt (net zoiets als de conducteur doet met je treinkaartje).

Erg irritant, vooral omdat ik eigenlijk nooit iets koop op school, moet ik meteen zo'n ding van 10 euro gaan kopen. Die ik vervolgens bijna niet op krijg
dan leen je de kaart van iemand en geef je die 50 ct per geknipt vakje? Je had geen vrienden?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 19:30
Rj11
Rj11 is offline
het is kut als je op school moet komen en je moet je inchecken met een pasje, doet een beetje gevangenis-achtig aan.
Willen ze invoeren bij mij op school dit jaar, eikels
Oud 26-01-2006, 19:33
Mindfields
Mindfields is offline
nou bij ons is het zo dat je alleen kan printen met zo'n pasje en met de code kan je inloggen op de computers.
heel poep want niemand onthoudt zijn wachtwoord en zo logt iedereen in op iemand anders zn login en printen gaat dus ook niet..
vroeger kon je kopieeren gewoon door munten in een ding te douwen en nu heb je zo'n achterlijk pasje nodig...

is sinds een paar jaar ingevoerd.
Oud 26-01-2006, 19:41
marrel
marrel is offline
Ik zit op de han. Onze college kaart bevat een chip en hiermee kunnen we copieren, printen en aan de overkant met hetzelfde systeem eten kpen etc. Opladen werkt net als met de chipknip. Pas in automaat, pinpas door een gleuf halen en pincode intoetsen, bedrag selecteren en klaar. Het voordeel is dat je gewoon helemaal geen contant geld bij hoeft te hebben.
In de kantine kunnen we trouwens wel ook met geld betalen, je kunt dus altijd kiezen.
Oud 26-01-2006, 20:00
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-01-2006 @ 19:27 :
dan leen je de kaart van iemand en geef je die 50 ct per geknipt vakje? Je had geen vrienden?
Ik had redelijk wat vrienden op school... maar we hadden ook een aldi op 50 meter afstand zitten, dus niemand had zo'n kaart in onze groep
Oud 27-01-2006, 09:36
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Rj11 schreef op 26-01-2006 @ 20:30 :
het is kut als je op school moet komen en je moet je inchecken met een pasje, doet een beetje gevangenis-achtig aan.
Willen ze invoeren bij mij op school dit jaar, eikels
ja das bij mij op school ook k mag maar 10% afwezig zijn en telkens als je komt en gaat moet je 'bliepen'. als je te vroeg uitbliept, ben je het hele dagdeel afwezig.
k vind t echt belachelijk, t is geen middelbare school meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 14:51
asyle
asyle is offline
Citaat:
Bars schreef op 26-01-2006 @ 00:17 :
Hey! Ik houd mijn spreekbeurt (betoog) over het net bij ons ingevoerde betalen* met schoolpasjes en hoe kut dat wel niet is. Dat vond mijn docent te beperkt en dus werd het het betalen met schoolpasjes als betaalmiddel in het algemeen. Ik vraag me dus af hoe dat op andere scholen zit en hoe men daar over denkt.
Vertel er ook even bij waar en op wat voor school je zit en sinds wanneer je school met dit systeem werkt, bedankt.

*Je hebt je schoolpasje met een streepjescode en op alle automaten etc. zitten scanners. Opwaarderen kan dmv een automaat die alleen flappen van 5, 10 en 20 accepteert. Als het bij jou anders werkt, meld dat dan ook even wil je.
Wij hebben ook een schoolpasje, maar wij kunnen vanaf €0.50 storten en kunnen er geen briefgeld in doen. Alles in onze automaat is ook bijna €0.55 dus heel irritant want je moet ook nog precies 0.05 eurocent op je pasje nog hebben
Oud 27-01-2006, 14:53
asyle
asyle is offline
Citaat:
asyle schreef op 27-01-2006 @ 15:51 :
Wij hebben ook een schoolpasje, maar wij kunnen vanaf €0.50 storten en kunnen er geen briefgeld in doen. Alles in onze automaat is ook bijna €0.55 dus heel irritant want je moet ook nog precies 0.05 eurocent op je pasje nog hebben
ik zit trouwens op het O.S.G erasmus in Almelo
Oud 27-01-2006, 14:59
Verwijderd
Vind het redelijk irritant hier. Constant storingen. Er hangt 1 automaat om geld op je pasje te zetten, waar dus een flinke rij staat. Volgens mij is het wachten niet veel korter dan bij het gooi muntjes in de automaat-systeem. Het is alleen handiger voor de school zelf denk ik.....hoeven maar 1 automaat te legen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 19:01
PV
PV is offline
Ik zit op Fontys, sinds een jaar of 2 hebben we allemaal een schoolpasje met een soort chipknip erop. Deze kun je opladen door je pinpas van je bank + je schoolpas in een automaat te steken, en daarna geef je aan hoeveel geld je op je schoolpasje wil laten zetten vanaf je bankrekening (2.50, 5, 7.50, 10 euro, enz.) Als er net een wisseling van projecten plaatsvindt (en er dus readers gekocht moeten worden) staat er vaak een rij voor dat apparaat in de pauzes, maar als je slim bent heb je de week ervoor al geld op je pasje gezet.
Met het pasje kun je kopieren, readers kopen, eten en drinken kopen in de kantine, bellen met schooltelefoons, enz. Ik vind het een goed systeem Nadeel is alleen dat wanneer je dat pasje kwijtraakt, je én je schoolpas kwijt bent én je niks meer kunt kopen. Vroeger hadden we aparte schoolpassen en aparte betaalpassen, dat was eigenlijk nog beter.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 20:21
Mori
Mori is offline
Citaat:
PV schreef op 27-01-2006 @ 20:01 :
Ik zit op Fontys, sinds een jaar of 2 hebben we allemaal een schoolpasje met een soort chipknip erop. Deze kun je opladen door je pinpas van je bank + je schoolpas in een automaat te steken, en daarna geef je aan hoeveel geld je op je schoolpasje wil laten zetten vanaf je bankrekening (2.50, 5, 7.50, 10 euro, enz.) Als er net een wisseling van projecten plaatsvindt (en er dus readers gekocht moeten worden) staat er vaak een rij voor dat apparaat in de pauzes, maar als je slim bent heb je de week ervoor al geld op je pasje gezet.
Met het pasje kun je kopieren, readers kopen, eten en drinken kopen in de kantine, bellen met schooltelefoons, enz. Ik vind het een goed systeem Nadeel is alleen dat wanneer je dat pasje kwijtraakt, je én je schoolpas kwijt bent én je niks meer kunt kopen. Vroeger hadden we aparte schoolpassen en aparte betaalpassen, dat was eigenlijk nog beter.
Ik zit ook op Fontys (Eindhoven, TF), maar wij kunnen alleen readers, kopieen en printjes ermee betalen. In de kantine is het afgeschaft (al voordat ik er zat) omdat er fraude geweest met de pasjes ofzoiets en kunnen we dus alleen nog contant betalen.

Ik vind het wel handig, maar niet handiger dan gewoon je chipknip ofzo, maar wel handiger dan contant geld en ik zou het fijn vinden als het in de kantine ook weer zou komen (omdat mijn portomonnee nooit meer dan 10 euro bevat en vaker veel minder en ik altijd vergeet te pinnen)
Oud 27-01-2006, 20:57
Verwijderd
Wij hebben wel een schoolpasje, maar al het betalingsverkeer in de school verloopt gewoon contant. Er zit wel een streepjescode op voor het lenen van boeken enzo.

Ik vind contant betalen helemaal niet erg, ik bedoel, ik heb altijd wel wat kleingeld bij me.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 21:06
PV
PV is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 27-01-2006 @ 21:21 :
Ik zit ook op Fontys (Eindhoven, TF), maar wij kunnen alleen readers, kopieen en printjes ermee betalen. In de kantine is het afgeschaft (al voordat ik er zat) omdat er fraude geweest met de pasjes ofzoiets en kunnen we dus alleen nog contant betalen.
Oh verrek, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben (dat dat bij mij op school ook is) Ik kom te weinig op school de laatste tijd
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 21:54
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Nou wij moeten sinds kort gaan chippen. Als je iets wilt kopieren, een boet hebt of iets wil eten uit de kantine.
Ik vind dit echt nergens op slaan. Als je een boet van 7 cent heb moet je eerst helemaal gaan chippen en dan moet je minstens 5 euro chippen. Dus ja ik vind het kut. Je kan beter contant betalen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 22:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons op school kan je overal met de gewone chipknip betalen (waarmee je dus ook buiten school kan betalen). Ik vind het erg handig Ik heb bijna nooit kleingeld op zak en op deze manier is dat geen probleem. Je hebt ook geen aparte kaarten nodig om te kopieren ofzo, dat gaat allemaal daarmee. Ik vind het erg handig

(Hogeschool Rotterdam btw)
Oud 28-01-2006, 11:43
Verwijderd
Ik vind het opzich best handig. Het vervelende is alleen dat het soms een aantal weken kan duren eer je dat ding krijgt. En als je zelf geen chipknip hebt kan je dus niks op school... En als je er dan één hebt... doet dat ding het de eersta paar maanden niet... Nou ja sinds twee weken doet die van mij het en ik vind het best handig. Zo kan ik altijd kopieren en printen ook als ik geen kleingeld bij me heb...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 11:51
Verwijderd
Wij hadden op de hogeschool eerst ook zo'n systeem, alleen kon je daar ook opwaarderen met muntjes en met je pinpas. Sinds een jaar of twee (oid) hebben ze die kaarten afgeschaft, nu kun je alleen nog maar chippen (en in de readershop ook pinnen - je kunt nergens in de school met geld betalen). Veel beter. (In het begin vond ik het verrot, want ik chipte nooit, had niet eens een chipknip.) Het enige wat ik nu nog verrot vind, is dat er maar één oplaadpunt is in het hele gebouw (en laat ik nu altijd net helemaal aan de andere kant van het gebouw les hebben ).

En zo'n chipknip is ook in het gewone leven soms best handig (met betaald parkeren ed).

(Ik zit ook op de Hogeschool Rotterdam.)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 11:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2006 @ 12:51 :
Het enige wat ik nu nog verrot vind, is dat er maar één oplaadpunt is in het hele gebouw (en laat ik nu altijd net helemaal aan de andere kant van het gebouw les hebben ).

En zo'n chipknip is ook in het gewone leven soms best handig (met betaald parkeren ed).

(Ik zit ook op de Hogeschool Rotterdam.)
Bij mij in het gebouw zijn er twee oplaadpunten maar ook alleen bij de ingang en niet bij de afdeling waar ik echt les heb. Dat is soms wel eens lastig, vooral als je koffie wilt halen en dan net je pas leeg is dat je dan weer naar beneden moet maar als je je saldo eeen beetje in de gaten houdt dan kan je hem wel opladen als ik eens in de buurt ben dus zo'n ramp is het niet.

Ik ben mijn chipknip nu in het dagelijks leven ook wel meer gaan gebruiken, voor ik hem voor school nodig had gebruikte ik hem nooit.
Oud 28-01-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-01-2006 @ 12:58 :
Bij mij in het gebouw zijn er twee oplaadpunten maar ook alleen bij de ingang en niet bij de afdeling waar ik echt les heb. Dat is soms wel eens lastig, vooral als je koffie wilt halen en dan net je pas leeg is dat je dan weer naar beneden moet maar als je je saldo eeen beetje in de gaten houdt dan kan je hem wel opladen als ik eens in de buurt ben dus zo'n ramp is het niet.
Er hangen bij ons ook twee kastjes, maar wel op een meter van elkaar, dus ik vind dat één oplaadpunt. Ik gebruik mijn chipknip niet dagelijks, heb over het algemeen dus ook geen flauw idee van wat er op staat. En als ik tussen de lessen iets uit de automaat wil halen of iets wil kopieren oid, dan heb ik geen tijd om helemaal naar de andere kant te lopen. Ik vind dat ze op z'n minst in de laagbouw ook een oplaadpunt hadden kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:19
kweety
kweety is offline
bij ons op school kun je sinds januari alleen nog maar met je chip betalen. Ik heb er geen problemen mee. Ik heb toch altijd mijn pinpas bij en geld staat er ook altijd op, omdat ik er ook mee in de bus kan betalen. Maar we kunnen hem op school maar op een plaats opladen en dan met minimaal 25 euro.

Maar ik ben een van de weinige die het niet erg vind. Veel mensen hebben hun pinpas namelijk bijna nooit bij omdat ze bang zijn dat ze hem kwijt raken.
en bruggers vinden het niet fijn, omdat ze altijd te veel op da ding moeten zetten (geloof minimaal 5 euro of zo) of ze hebben niet eens een eigen rekening.
Oud 29-01-2006, 22:34
Tiño
Tiño is offline
Op de Hogescholen waar ik tot nu toe zat moest alles met de Chipper. Gewoon die van je bank, die op je bankpasje zit, of zoals bij mij een aparte(postbank).

Ach, het is wel te doen, heb em ook nodig voor parkeren en op mn werk betaal ik ermee in mn pauzes.
Oud 30-01-2006, 10:33
catootje
catootje is offline
Op de middelbare school hadden we pasjes die je kon opwaarderen met alles wat boven de 5 cent was. Dat was wel een fijne regeling.

Nu op het HBO moeten we alles betalen met de chipknip, niet pinnen, geen contant geld, alleen chippen. Is niet altijd even fijn, daar ik mijn loon handje-contantje krijg en dus soms nauwelijks iets op mn rekening heb staan, als ik vergeten ben het geld te storten.
Oud 30-01-2006, 16:41
chris9 tje
chris9 tje is offline
Op de UT hebben we ook een betaalsysteem met een kaart die je kan opwaarderen. Wanneer je met die kaart betaald, krijg je zogenaamd korting in de kantine (Lees: wanneer je contant betaald, is alles nog duurder).
Ik vind het vooral een irritant systeem als niemand voor vijfjes kan wisselen en wanneer die oplaadpunten weer eens defect zijn.
Oud 01-02-2006, 12:28
gurl19
gurl19 is offline
Op de middelbare school konden we er snoep en drinken uit de automaten halen. Bij het winkeltje kon (of moest) het contant. Kopieeren ging ook van je pasje af.

Nu op mijn hogere school moet je zo'n pasje kopen, maar dat doe ik niet want dat kost 5 euro. Je kunt er mee kopiereen, en warme dranken mee halen. Overige automaten moet contact en in het winkelje ook.

Ik vind het maar lastig! Ik doe het liever contant. Ik haal nooit zo vaak en was ook niet zo rijk op de middelbare school. Dus ik zette er een euro op en gaf die dan uit. Maar nooit meer dan dat. Dus voor mij was het meer werk.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:09
JustMe16
JustMe16 is offline
Wij hebben op school ook een pasjes-betaal systeem. We hebben een schoolpas, en als je dna ik de kantine oets wil kopen, dan doen ze m in een soort card-reader, en dan word er betaald.

Onhandig vind k t, vooral omdat je steeds je pas moet opwaarderen, en dan helemaal naar t apparaat ervoor met lopen. En er is er maar 1! dus je moet meestal vet lang wachten.

Ook moet je 5 cent meer op je pas hebben dan hetgene wat je wil kopen. Dit klinkt net belangrijk, maar ik mis altijd die 5 cent, en dan moet je honger lijden

Ik vind t dus nie zo ideaal....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten