Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2002, 22:26
Harrie
Harrie is offline
hej,

hoe vol kan een mysql table zijn, voordat hij 'vol' is.. hoe meer er in komt.. hoe meer werk hij heeft met queries.. maar: tot hoe lang kan je doorgaan..

een phpBB board bv heeft alle posts/txt in een table: hoe lang zou het 'snel' gaan..

is er een 'standaard datalimit' oid ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2002, 22:56
Tom
Tom is offline
Zit (nog) wel een limiet op, maar moet je echt veel records hebben wil je dat halen. Met een beetje slim db-ontwerp lukt zoiets nooit. Om te zorgen dat het niet te langzaam gaat moet je indexes gebruiken, alleen updates/inserts gaan wat trager op grote tables. Ik heb op Sitechecks.nl ook een tabletje met 75.000 records.. maar alles draait nog prima.
Oud 20-02-2002, 23:00
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Tom' schreef:
Zit (nog) wel een limiet op, maar moet je echt veel records hebben wil je dat halen. Met een beetje slim db-ontwerp lukt zoiets nooit. Om te zorgen dat het niet te langzaam gaat moet je indexes gebruiken, alleen updates/inserts gaan wat trager op grote tables. Ik heb op Sitechecks.nl ook een tabletje met 75.000 records.. maar alles draait nog prima.
thankies... k heb een table met zo'n 5000 records nu dus kan ik wel even.. zo'n 1,3 mb (is ook nie veel) maar k wou gewoon even weten of ik op den duur andere aanpak moest doen maar dat kan nog wel even mee dus
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 23:17
Tom
Tom is offline
Citaat:
Harrie schreef:
thankies... k heb een table met zo'n 5000 records nu dus kan ik wel even.. zo'n 1,3 mb (is ook nie veel) maar k wou gewoon even weten of ik op den duur andere aanpak moest doen maar dat kan nog wel even mee dus
Op GoT hebben ze een table met 4.200.000 records (met textveld(en))... draait alleen ook op een paar flinke servers.
Oud 20-02-2002, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Tom' schreef:
Op GoT hebben ze een table met 4.200.000 records (met textveld(en))... draait alleen ook op een paar flinke servers.

zoudne ze hier ook moeten doen, die flinke servers..

Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 23:37
Tom
Tom is offline
Citaat:
McLaren schreef:
zoudne ze hier ook moeten doen, die flinke servers..

Op GoT hebben we ook behoorlijk lang op troep gedraait.. de laatste tijd gaat het gelukkig heel goed, maar mag ook wel met een stuk of 7 dikke servers.

Ik snap alleen niet dat ze hier nog op dat gare UBB draaien. Als je een week of 3 gaat PHPen heb je al een beter resultaat (basic forumpje wat hetzelfde doet als jullie huidige UBB).

Ze hadden sowieso al eerder op iets met een database moeten overstappen, en dan boeit niet eens zo welk DBMS het is, alles beter dan losse bestandjes van UBB. Dit is alles behalve schaalbaar, terwijl je met een database altijd nog de db op een losse server kan laten draaien, die speciaal op db-werk is ingericht.

Maargoed, zal me er niet mee bemoeien
Oud 21-02-2002, 00:14
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Tom' schreef:
Op GoT hebben we ook behoorlijk lang op troep gedraait.. de laatste tijd gaat het gelukkig heel goed, maar mag ook wel met een stuk of 7 dikke servers.

Ik snap alleen niet dat ze hier nog op dat gare UBB draaien. Als je een week of 3 gaat PHPen heb je al een beter resultaat (basic forumpje wat hetzelfde doet als jullie huidige UBB).

Ze hadden sowieso al eerder op iets met een database moeten overstappen, en dan boeit niet eens zo welk DBMS het is, alles beter dan losse bestandjes van UBB. Dit is alles behalve schaalbaar, terwijl je met een database altijd nog de db op een losse server kan laten draaien, die speciaal op db-werk is ingericht.

Maargoed, zal me er niet mee bemoeien

nee.. éérst over op ubb6.. dan zien we over 5 jaar wel weer verder

het kon zo een quote wezen...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 09:23
razor-x
razor-x is offline
Citaat:
Tom' schreef:

is nu 3.5~4gig groot

Maar dat je mysql 'vol' is maak je bijna nooit mee, dan moet je site ZO goed lopen, of je bent echt vaag aan het doen

enne btw Tom' , ze zijn al bezig met hun eigen forum

[Dit bericht is aangepast door razor-x (21-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 10:26
Tom
Tom is offline
Citaat:
razor-x schreef:
is nu 3.5~4gig groot

Maar dat je mysql 'vol' is maak je bijna nooit mee, dan moet je site ZO goed lopen, of je bent echt vaag aan het doen
Bij CU2 is het ze ooit gelukt dat er teveel records in een table zaten, maar dan klopt er gewoon niets van je hele database-ontwerp. Ook de grootste reden dat CU2 haast altijd down is, denk dat als ze daar wat meer gaan cachen alle problemen opgelost zijn.

Citaat:

enne btw Tom' , ze zijn al bezig met hun eigen forum
echt? /me is die Tom op GoT (admin daarzo)..
Oud 21-02-2002, 17:15
pietje63
pietje63 is offline
nieuwste versie van mysql kan tabellen van enkele terrabytes aan

als je phpmyadmin installeert/gebruikt kun je zien hoe groot je tabel is enzo
Oud 21-02-2002, 17:48
razor-x
razor-x is offline
Citaat:
Tom' schreef:
echt? /me is die Tom op GoT (admin daarzo)..

Ja maar niet alle adminnetjes zijn even slim

(damn of gaat dit mij nou een usernote opleveren? )
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 09:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tom' schreef:
Bij CU2 is het ze ooit gelukt dat er teveel records in een table zaten, maar dan klopt er gewoon niets van je hele database-ontwerp. Ook de grootste reden dat CU2 haast altijd down is, denk dat als ze daar wat meer gaan cachen alle problemen opgelost zijn.
Ik heb het idee dat ze gewoon alle info in een grote tabel hebben gepropt, en erg weinig Edammer van database ontwerp hebben gegeten. MySQL kan HELE grote tabellen aan met de juiste indices. Met een patch kan er zelfs meer dan 4GB in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten