Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 20:31
Minke88
Minke88 is offline
Met een groepje van 4 meiden willen we meteen na de eindexamens (rond 1 juni dus) een weekje naar het zonnige zuiden om helemaal te relaxen. We willen wel wat stappen maar zijn niet van het zuipen+neuken, gewoon een mooi strand en een appartementje of hotel dicht bij het centrum waar 's avonds ook nog wat valt te beleven...
Nu zaten we te denken aan Blanes, Mallorca of Rimini.

- Blanes is vooral erg goedkoop via www.snoeyink.nl en heeft als voordeel dat het vlak bij Barcelona ligt. Ik heb echter van mensen gehoord dat het daar in deze periode (begin juni) nog super rustig is, lege discotheken enz. Klopt dat? Ik zat te denken aan hotel Esplendid, iemand met ervaringen?

- Rimini ligt vlakbij Florence en Venetie, super dus voor dagexcursies. Maar... over Rimini heb ik wel eens gehoord dat het water daar heel vies is? Omdat het water van de Adriatische Zee praktisch stilstaat ofzoiets. Sja en als je een week aan het strand ligt, wil je natuurlijk wel af en toe een FRISSE duik kunnen nemen...

- Mallorca ligt prima in de Middellandse Zee (gegarandeerd schoon water) maar is wel meteen duurder omdat je er alleen naartoe kunt vliegen, busreizen zijn minstens 100 euri goedkoper. En welke plaats op Mallorca is het leukste voor meiden van 18 in begin juni?

Wie heeft er ervaringen met de genoemde bestemmingen en weet of het er niet te leeg is begin juni, er niet al te extreme houding van zuipen+neuken heerst maar wel gewoon gezelligheid om er een prima weekje van te maken? Tips voor appartementen/hotels zijn altijd welkom Bedankt!
Advertentie
Oud 27-01-2006, 21:32
Verwijderd
In Blanes zal het inderdaad erg stil zijn. Je kan wel redeljik makkelijk naar Lloret waar er al wel iets te beleven is, maar verwacht niet zoveel jongeren in de discos.
Voor Spanje zou ik je toch Salou aanraden na je examen. Dat is dan nog redelijk veilig qua neuken/zuipen maar er is al genoeg te beleven. Vanuit het oude centrum van Salou rijdt ook een trein (intercity) die je in een dik uur naar Barcelona brengt.
Daarnaast heeft Salou natuurlijk Port Aventura waar je ook een dag heerlijk naartoe kan gaan voor vermaak.
www.solmar.nl voor spanje busreizen raadt ik meestal aan. Daar krijg je trouwens ook bonnen als je in Salou boekt voor een 2e dag Port Aventura gratis.

over het algemeen www.vakantiereiswijzer.nl daar kan je zoeken op appartementen, hotels en vakantieplaatsen. Mensen hebben daar hun eigen ervaringen. Zo zou je ook kunnen zien of het strand in Rimini bijvoorbeeld slecht is.

Over Rimini weet ik niet zo heel veel. Wel dat jeer best leuk uit kunt, en ik denk dat er iets meer te beleven is dan in Blanes.
Water in de zee daar is volgens mij niets mis mee. Zat in Kroatie aan 'dezelfde' zee en dat was superfris.
Oud 28-01-2006, 16:32
feestje
feestje is offline
Hoi, ik ben jaren reisleiding geweest aan de costa brava. Salou is in juni geen dropaan. zeker in de eerste weken van juni is Blanes zeer gezellig. Ook lloret is een goed alternatief.
Oud 28-01-2006, 16:54
remy476
remy476 is offline
Citaat:
feestje schreef op 28-01-2006 @ 17:32 :
Hoi, ik ben jaren reisleiding geweest aan de costa brava. Salou is in juni geen dropaan. zeker in de eerste weken van juni is Blanes zeer gezellig. Ook lloret is een goed alternatief.
ben ik blij dat ik 2 juni naar Lloret ga met de 'gang'

aanbruinen voor de zomervakantie

dan ga ik naar Salou

Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 16:56.
Oud 01-02-2006, 08:38
Minke88
Minke88 is offline
Hehe, wat fijn dat iedereen elkaar zo tegenspreekt In elk geval bedankt voor de tips, we gaan deze week maar eens om de tafel zitten en kijken wat we doen... Niemand dus ervaringen met Mallorca?
Oud 05-02-2006, 14:11
Hulk
Hulk is offline
ik vind snoeyink trouwens niks goedkoops aan..
Oud 05-02-2006, 15:19
Verwijderd
Rimini niet doen.
Oud 05-02-2006, 15:25
*Sbien
*Sbien is offline
welles, rimini is stylisch
Oud 05-02-2006, 15:25
Verwijderd
App. Romea ja.
Oud 05-02-2006, 19:30
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Hulk schreef op 05-02-2006 @ 15:11 :
ik vind snoeyink trouwens niks goedkoops aan..
is idd een van de duurste
Oud 08-02-2006, 12:42
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ik ben van deze 3 alleen op Mallorca geweest, maar niet om te stappen en zo. De toeristen plaatsen van Mallorca zijn s Arenal, vooral populair bij Nederlanders en Duitsers, Magaluf & Palma Nova waar het stikt van de Britten, en Ca'n Pastilla, ik denk dat dat voor jullie het meest geschikt zou zijn, omdat het er relatief iets rustiger is dan bijvoorbeeld s Arenal.
Begin juni zijn er al redelijk wat toeristen, het zit natuurlijk niet bomvol, maar vorig jaar was ik er de 2e week van juni en het verbaasde me eigenlijk dat het al vrij druk was.
Mallorca is trouwens zeker een aanrader als je ook een beetje rond wil kijken, het is een prachtig eiland.

Edit: Het strand van Platja de Palma/Ca'n Pastilla/s Arenal is heel goed, zandstrand, schoon, er zijn parasollen en ligbedden (om te huren) en het water is schoon.
(PS. Mocht het Mallorca worden, PM me even, oke? )

Laatst gewijzigd op 08-02-2006 om 13:18.
Oud 08-02-2006, 13:00
Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Ik ben dan weer alleen in Rimini geweest, hele gezellige boulevard met supergezellige terrasjes en winkels. Qua uitgaan vond ik het minder, alles moest met de bus en de discotheken vond ik nog redelijk ver uit elkaar liggen. Niet echt een bruisend nachtleven vond ik zelf. De strand is ook niet fantastisch: geen golven, smerig water en het ergste is een piepklein plaatsje om op te liggen met 1 parasol. Helemaal als je met een jongerenorganisatie gaat krijg je een plaatsje aangewezen waar je niet buiten mag gaan liggen.
Oud 10-02-2006, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Lo_Siento schreef op 08-02-2006 @ 14:00 :
Ik ben dan weer alleen in Rimini geweest, hele gezellige boulevard met supergezellige terrasjes en winkels. Qua uitgaan vond ik het minder, alles moest met de bus en de discotheken vond ik nog redelijk ver uit elkaar liggen. Niet echt een bruisend nachtleven vond ik zelf. De strand is ook niet fantastisch: geen golven, smerig water en het ergste is een piepklein plaatsje om op te liggen met 1 parasol. Helemaal als je met een jongerenorganisatie gaat krijg je een plaatsje aangewezen waar je niet buiten mag gaan liggen.
Dat hadden wij ook ja, lag je met ze allen opgepropt op een stukje strand
Oud 21-02-2006, 13:38
suikerprinses
suikerprinses is offline
Kijk eens op www.breakloose.nl (nu staat er nog niks op, maar over enkele weken moet er wel het een en ander te vinden zijn) Vorig jaar waren er busreizen naar Spanje voor 125euries. En bij www.beachmasters.nl heb je speciale eindexamenreizen, misschien is dat wat?
Oud 21-02-2006, 17:23
noa-zut
noa-zut is offline
Ik ben op Mallorca geweest in het plaatsje Playa de Palma/El Arenal en dat was heel erg gezellig. Ik zat daar met nog 5 andere vriendinnen en hebben een supervakantie gehad. Een heel mooi strand, hele lange boulevard vol met cocktailbarretjes en discotheken. In 1 woord: SUPER.
Helaas wel stukken duurder, wij waren 567 euro p.p kwijt aan een hotel halfpension aan het strand voor 8 dagen.

Wij hadden via Arke geboekt en dat is verder prima bevallen
Oud 24-02-2006, 13:48
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
noa-zut schreef op 21-02-2006 @ 18:23 :
Ik ben op Mallorca geweest in het plaatsje Playa de Palma/El Arenal en dat was heel erg gezellig. Ik zat daar met nog 5 andere vriendinnen en hebben een supervakantie gehad. Een heel mooi strand, hele lange boulevard vol met cocktailbarretjes en discotheken. In 1 woord: SUPER.
Helaas wel stukken duurder, wij waren 567 euro p.p kwijt aan een hotel halfpension aan het strand voor 8 dagen.

Wij hadden via Arke geboekt en dat is verder prima bevallen
In welk hotel zaten jullie?
Oud 05-03-2006, 22:44
fractuur
fractuur is offline
Ik ben op Mallorca geweest, in Playa de Palma. Platheid viel mee, maar over het algemeen: wil je niet doodgegooid worden met seks en drank, vermijd dan Nederlandse tenten. Duitsers en Spanjaarden zijn wat respectvoller. Ik weet niet wat het is..

Anyway, pm me maar als je naar Mallorca gaat. Via Gogo was ik vorig jaar nog geen 320 kwijt volgens mij.. Het was echt niet duur. En een busreis is kut, dan zou ik altijd liever een paar uur extra werken voor de luxe van het vliegtuig. En nog iets: het leven is op Mallorca niet bijzonder duur. Wij waren per persoon echt maar 120 euro kwijt in de gezamelijke pot. (uitgaan, boodschappen enz)
Oud 24-03-2006, 22:41
Minke88
Minke88 is offline
Bedankt voor alle reacties! Het is uiteindelijk Blanes geworden, vooral vanwege de prijs. Mallorca zou redelijk prijzig worden omdat het een vliegreis betreft. Bovendien gaan er meerdere examenreizen naar Blanes en zijn we daardoor verzekerd van leeftijdsgenoten (hoorde van iemand dat er veel bejaarden naar Mallorca gaan buiten het hoogseizoen).
Toch zal ik jullie reacties zeker meenemen voor de volgende keer dat we een vakantie boeken!
Advertentie

Regels voor berichten