Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2002, 21:31
Verwijderd
ik heb een computer met '98 die via een andere computer (ook '98) zijn internet verbinding moet krijgen.. ik heb boven onder netwerk eigenschappen en internet configuratie, alles goed ingesteld (ik weet zeker dat het goed is).
alleen de internet verbinding werkt niet..
in netwerk omgeving geeft hij wel de pc naam aan, maar als ik er op klik istie leeg, ook het pingen met die pc werkt.
nu denk ik dat op de server pc er een fout in de instellingen zit, wie kan mij vertellen hoe ik de instelling goed krijg (internet is chello)
b.v.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2002, 21:58
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
De server kan op internet?

Heb je op de client het ip van de server als gateway ingesteld en niet het standaard gateway-ip van Chello?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
De server kan op internet?

Heb je op de client het ip van de server als gateway ingesteld en niet het standaard gateway-ip van Chello?

ja & ja

client staat gateway goed en ip goed, alleen een tijdje gelee is de server pc geformateerd, en ik denk dat de instelling toen niet goed zijn terug gezet, maar toen had ik op client xp draaien (eraf gegooid want ik werd er gek van) en die liep via sygate, maar op de één of andere manier gaat client+'98 niet via sygate ofzo...
dus wat ik moet weten is eigenlijk de instellingen voor de server..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 00:18
moenbase
moenbase is offline
hm, vaag. ik had laatst ook een probleem ondervonden met 2 windows 98's server had 2e editie, client 1e.
Alles was goed ingesteld overal, netwerk deed het ook perfect.
Internet op de server ook.
Ik Sygate instaleren op beide computers [zoals ik dat thuis ook vele male had gedaan in het verleden...] geconfigureerd. Alle testen waren ok, zowel die op de server als op de client. Maar op de client vertikte die het gewoon om het internet te laten werken.

Misschien dat andere programma's eens getest moeten worden. Wingate schijnt ook goed te werken heb ik vernomen. Alleen vloog die er bij mij altijd heeeeeel snel uit op de server. Dus vond alleen de oplossing in Sygate.

Maja, met 2× XP ben je wel vrij zeker van internet delen, teminste, hier werkt het nu perfect...gelukkig...en eindelijk...
Oud 22-02-2002, 00:19
moenbase
moenbase is offline
oh trouwens...misschien een love opmerking/vraag....maar je hebt wel 2 netwerkkaarten in je server he?!
Oud 22-02-2002, 11:24
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
oh trouwens...misschien een love opmerking/vraag....maar je hebt wel 2 netwerkkaarten in je server he?!
ja ik denk het wel, want vroeger dee het netwerk het perfect tussen de 2 pc's, maar ik had ene tijdje geel xp erop gegooid op client, toewn dee netwerk het ook via sygate, maar nu heb ik weer '98 (xp vonnik maar nix) en het doet het niet..
in netwerk omgeving geeft hij bij de client wel de naam van de server aan, maar er staat verder nix in de server als ik hem aanklik.
maar ik denk dat het komt omdat de server een tijdje gelee ook geformateerd toen is er denk ik een fout gemaakt met het instelen van internet delen..
dus als iemand hier zo'n dergelijke opstelling heeft, met een netwerk die het wel doet (of iemand die het weet), kan die mij dan even de instellingen geven van netwerk/internet delen op de server..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 13:50
Verwijderd
niemand???
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:57
Beyoned
Beyoned is offline
jhe ziet bij netwerk omgeving alleen je eigen pc
dat had ik ook
ga naar configuratie scherm netwerk en dan staat daar welke cliernt je doet cker
microsoft family ofniet??
zet deze in microsoft netwerken en probleem is opgelost tenminste wel bij mij
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 07:42
Beyoned
Beyoned is offline
gelukt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten