Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2006, 10:57
wessje
wessje is offline
Hey,

Wat me nu al een tijdje opvalt is dat ik altijd een verstopte neus heb. Hij loopt niet ofzo, maar ik kan bijna nooit door allebei de neusgaten vlot ademen. Altijd is er wel 1 neusgat dat "dicht" zit als het ware. Ik veronderstel dat dit niet normaal is ? ... iemand een idee wat het kan zijn.

alvast bedankt,

groetjes
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 10:59
Kali
Kali is offline
IS het ooit open geweest?
Verder zou ik zeggen dat je neus misschien bovenaan iets te nauw is waardoor verstopt zit? ( teveel naar van die plastische chirurgie programma's gekeken sorry)
Oud 31-01-2006, 11:02
mar87
mar87 is offline
m'n vader had dat ook altijd.
Gewoon de hele winter verkouden en alles verstopt.
Naar de dokter en ziekenhuis geweest.
En toen bleek dat boven in de neus alles scheef zat en dichtgegroeid.
Dus hij is daaraan geopereerd en nu is 't wel weer beter.

Ik weet niet of dat bij jou het geval is maar het lijkt er wel een beetje op. Het komt in ieder geval wel redelijk vaak voor.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 11:25
Josephine_
Josephine_ is offline
Hoi wessje,

Ik heb dit ook een tijdje geleden gehad.
Ik was toen 3 tot 4 jaar lang achter elkaar verkouden.
Had heel vaak een verstopte neus en op een gegeven moment moest ik buiten gaan staan wou ik een beetje lucht krijgen.

Ik ben toen naar de dokter geweest en ben toen aan m'n neus geopereerd, en nu heb ik helemaal nergens meer last van!

Dus even langs de dokter gaan is denk ik het beste.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 11:44
Verwijderd
Normaal gesproken ademen mensen altijd maar door 1 neusgat, behalve als ze echt lucht insnuiven, en wisselen ze elke 5-10 minuten van ademneusgat. Maar dat is dan niet omdat de andere verstopt zit. Het kan inderdaad zijn dat er iets scheef is gegroeid in je neus (die ontwikkelt zich je hele leven lang, daarom hebben oude mannetjes zo'n grote neus ) waardoor je één gat niet kan gebruiken, maar dat zou dan wel altijd hetzelfde gat zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:22
wessje
wessje is offline
Neen, het is dus niet altijd hetzelfde gat. Ook ben ik niet verkouden ofzo(geen hoest, geen lopende neus)... héél soms zijn ze allebei wel open(en dan merk je toch dat dit beduidend beter ademt!). Op het internet vond ik wat over sinussen en poliepen, misschien dat daar de oorzaak ligt ?

Bedankt reeds voor jullie snelle reacties

groetjes
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:39
Roos
Roos is offline
Ik heb hetzelfde, het lijkt net een chronische verkoudheid, maar dan bovenin je neus, dus inderdaad hoef je je neus niet te snuiten ofzo.
Het kan zijn dat je ergens allergisch voor bent..?
Oud 31-01-2006, 16:01
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 31-01-2006 @ 16:17 :
Same here
Oud 31-01-2006, 18:35
Rodion
Rodion is offline
Het zou kunnen dat je gewoon voor heel veel dingen allergisch bent. Dat klopt ook met het feit dat het soms beter gaat. Je kunt eens aan je ouders vragen of die ook ergens allergisch voor zijn, dat is nl. vaak erfelijk. Als je weet waar je allergisch voor bent (áls dat het probleem is en dat kunnen ze in het ziekenhuis wel voor je uitzoeken) dan kun je er wel wat dingen aan doen. En van sinussen en poliepen heb ik nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:03
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
wessje schreef op 31-01-2006 @ 13:22 :
Neen, het is dus niet altijd hetzelfde gat. Ook ben ik niet verkouden ofzo(geen hoest, geen lopende neus)... héél soms zijn ze allebei wel open(en dan merk je toch dat dit beduidend beter ademt!). Op het internet vond ik wat over sinussen en poliepen, misschien dat daar de oorzaak ligt ?

Bedankt reeds voor jullie snelle reacties

groetjes
Kan iemand mij het verband tussen een sinus en een dichte neus uitleggen? En nee, dit is niet lullig bedoeld, ik ben oprecht nieuwsgierig.

Een verstopte neus is gaar en vervelend, ik zou voor de zekerheid inderdaad maar ff lang je huisarts gaan.
Oud 31-01-2006, 21:14
Verwijderd
Heb ik ook. Altijd. Bij mij komt het doordat ik van omgeving wissel. Heel raar. Nooit mee naar dokter geweest. Eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:00
M@rco
M@rco is offline
Ik heb het een hele tijd gehad, altijd zat mijn linkerneusgat verstopt. Is vanzelf weggegaan, nu ik erover nadenk
Oud 31-01-2006, 22:11
JessieL
JessieL is offline
1 woord --> Allergie

had ik nl ook, altijd verstopte neus, leek net alsof ik altijd verkouden was, allergietest gedaan, medicijnen gehad en hoppa verleden tijd.........
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 23:35
bamiPoep
bamiPoep is offline
heb ik ook . gingen ze een keer een stukje vlees ofzo in me neus wegbranden en toen was het over. maar na paar weken kwam het weer terug en heb het nu nog . die doker zei dat ik een jaartje rustig aan moest doen (zorgen dat ik niet verkouden werd enzo) toen dat stukje vlees werd weggebrand en anders zou het terugkomen ofzo. en zie daar tis terug
Oud 01-02-2006, 11:01
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 01-02-2006 @ 11:33 :
Welke allergie was het?

Ik ben trouwens voor een shitload aan dingen allergisch (echt een stuk of 6 dingen). De twee die het zouden kunnen veroorzaken zijn huisstofmijt en graspollen denk ik. Toch heb ik nooit hooikoorts. Misschien ligt het aan m'n allergie voor huisstofmijt ofzo.
ik bleek erg allergisch te zijn voor huisstofmijt, graspollen en boompollen en juist zo'n combinatie is rot, volgens mijn kno-arts, omdat je dan praktisch het hele jaar lang last heb van allergieen.
nou had ik ook nooit last van typische hooikoorts-reacties, zoals rode jeukende ogen, maar toch had ik het!

mss ff een allergietest doen, is zo gedaan en je bent ervan af!
trouwens ik kreeg rhinocort voorgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:55
Firefly182
Firefly182 is offline
Sowieso adem je maar door 1 neusgat Heel vreemd, had er nooit op gelet tot het eens op tv was ofzo. Hou maar eens je hand voor je linker en dan voor je rechterneusgat terwijl je doorademt

Tijdens verkoudheid (of wat jij iig aangeeft) is dat ook zo Het ene uur zit je linker verstopt en een uur later zit je rechter dicht ^^

Ik was een maand of 2 continue verkouden en niezen. Bleek toen huisstofmijtallergie te zijn. Dus gewoon even naar de dokter en waarschijnlijk bloed af nemen om het te kunnen testen.
Oud 01-02-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 31-01-2006 @ 21:03 :
Kan iemand mij het verband tussen een sinus en een dichte neus uitleggen? En nee, dit is niet lullig bedoeld, ik ben oprecht nieuwsgierig.
'Sinuses' is Engels voor iets als voorhoofdsholtes.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 18:34
Verwijderd
Sinus is Latijn voor holte of kromming (in die laatste betekenis ken je het woord waarschijnlijk uit de wiskunde), onder andere.

Waarschijnlijk werd daarmee in deze context de neusbijholten bedoeld. Die hebben geen duidelijke functie maar als ze verkeerd gevormd zijn kunnen ze toch voor een verstopte neus zorgen.
Poliepen zijn uitgroeiseltjes van vlees, trouwens. Die kunnen in je neus groeien of in een neusbijholte, en zo 'in de weg zitten'.

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 10:14
Meadow
Meadow is offline
Aaah, hartelijk dank . Ik volg dan wel Latijn, maar ben nog nooit buiten wiskunde en natuurkunde het woord Sinus tegengekomen .
Oud 02-02-2006, 14:15
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 02-02-2006 @ 13:44 :
Die heb ik een gedaan. Maar er werd verder niks mee gedaan. Misschien toch nog maar eens de zaak duidelijk maken ofzo.
hmm, was je naar je huisarts geweest? ik weet dat mijn huisarts vaak niks voorschrijft of een verkeerd middel of zo'n zwak iets dat het gewoon niet helpt....daarom ben ik ook meteen naar de kno-arts geweest en die heeft zonder twijfel iets voorgeschreven (nou ben ik redelijk allergisch ook, voor boompollen gigantisch zelf)
maar goed ga terug en kijk of ze nu er wel iets mee doen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 14:30
thomast
thomast is offline
hey, ik heb ook al aantal jaren last van een verstopte neus,
meestal zit een kant helemaal dicht soms wisselt het af tussen links en rechts. Gebruik flixonase maar dat het helpt niet om alles vrij te maken, alleen om het slijmvlies te laten slinken.
soms wordt ik er zo gek van dat ik me'n neus zou willen amputeren
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 07:26
Stockholm
Stockholm is offline
Ik heb dit ook. Als je altijd een verstopte neus hebt ben je waarschijnlijk allergisch voor huisstofmijt en dieren (stof in vacht). Hiervoor kan je pilletjes halen bij de drogist. Je zou het in ieder geval kunnen proberen, want het is de moeite waard toch?

Succes.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 10:45
vosje16
vosje16 is offline
Ik ken ook iemand die dit heeft. Zijn neus is het hele jaar door verstopt. Maar hij heeft zo'n spray dat hij er dan in moet spuiten en dan is het ff beter....
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 11:40
Verwijderd
WTF is dit voor een up?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten