Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2006, 10:53
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hoi
Ik had een vraagje over de verzekeringen aan de hand van ziektekosten ed..
Ik ben bijna 19, en wil nu zelf verzekerd zijn, maar ik heb geen flauw idee waar hoe en wat.
Ik heb verschillende sites gelezen en bij sommige staat als je een aanvullende beurs hebt bij je studiefinanciering krijg je extra geld voor je verzekering.. heeft iemand hier ervaringen mee?

Overal betaal je rond de 80/90 euro per maand, en krijg ik 33/34 terug vanwege de zorgtoeslag, maar ik vind dit erg veel geld om nog per maand te gaan betalen, als het niet anders kan zal het moeten maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2006, 10:58
mar87
mar87 is offline
Volgens mij krijgt iedereen vanaf dit jaar een beetje meer studiefinanciering. En misschien met aanvullende beurs nog wel wat extra.

Ik ben zelf verzekerd bij Groene Land Achmea, bevalt me verder best.
Kzou verder niet weten wat het goedkoopste en beste is.

Maar ik denk dat je wel boven de 80/90 euro per maand uitkomt. Voor die 80/90 euro heb je alleen maar een basisverzekering, dus daar komt meestal aanvullend nog bovenop.
Kzit nu op 108,95 euro per maand aan ziektekostenverzekering.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 11:01
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
mar87 schreef op 04-02-2006 @ 11:58 :
Volgens mij krijgt iedereen vanaf dit jaar een beetje meer studiefinanciering. En misschien met aanvullende beurs nog wel wat extra.

Ik ben zelf verzekerd bij Groene Land Achmea, bevalt me verder best.
Kzou verder niet weten wat het goedkoopste en beste is.

Maar ik denk dat je wel boven de 80/90 euro per maand uitkomt. Voor die 80/90 euro heb je alleen maar een basisverzekering, dus daar komt meestal aanvullend nog bovenop.
Kzit nu op 108,95 euro per maand aan ziektekostenverzekering.
Ik heb onder andere CZ net gebeld en kwam uit op 97.25 per maand met aanvullend erbij.
Maar ik las dat je bij aanvullende beurs meer geld hiervoor zou krijgen, omdat je er anders niet aan uitkomt..maar ik weet dus niet of dat klopt en heb nog geen bericht van de ib groep gehad die ik heb ik al een paar keer benadert..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 11:33
Verwijderd
Met alleen een basisverzekering kom je er niet, daar zit namelijk geen tandheelkundige hulp voor achttienjarigen en ouder in, alleen 'op medische noodzaak' dat wil dus zeggen dat er in jouw kaak zo'n gezwel zit dat het gewoon medisch noodzakelijk is die te behandelen. Er zal vrijwel altijd besloten worden tot trekken, dus je wilt wel gewoon een basisverzekering plus een tandartsverzekering (maar dan kun je prima de goedkoopste nemen).

De meeste verzekeraars zitten voor die combi (basis + simpelste tand) zo tussen de 95 en 110 euro, zonder eigen risico. Met 200 euro eigen risico kun je bij bijv. Menzis de maandpremie voor de basis op 83 krijgen. Trek daar 33 euro zorgtoeslag vanaf, dan valt het wel te overleven, ook als student. Aan het eind van het jaar gaat er ook nog 255 / 12, dus ongeveer twee tientjes per maand vanaf als je 'schadevrij' bent gebleven (huisartsbezoeken tellen daar niet voor mee).

Ik weet er niet zoveel van, maar het lijkt mij sterk dat je met een aanvullende beurs meer geld zou krijgen voor je basisverzekering. Stufi en ziektekosten staan los van elkaar; bij stufi krijg je meer geld in de vorm van een aanvullende beurs als je ouders te weinig verdienen, maar dat berust natuurlijk op het idee dat een 'driehoek' de studie betaalt: ouders-student-overheid. Bij de nieuwe ziektekostenverzekering geldt gewoon dat iedereen boven de 18 zelf verzekerd moet zijn, en dat er toeslagen worden toegekend op basis van het inkomen, maar het inkomen van je ouders mag je daar niet bijtellen. Dan moet je je meeverzekeren op hun polis, dan kun je evt. gezinskorting oid krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 11:41
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2006 @ 12:33 :
Met alleen een basisverzekering kom je er niet, daar zit namelijk geen tandheelkundige hulp voor achttienjarigen en ouder in, alleen 'op medische noodzaak' dat wil dus zeggen dat er in jouw kaak zo'n gezwel zit dat het gewoon medisch noodzakelijk is die te behandelen. Er zal vrijwel altijd besloten worden tot trekken, dus je wilt wel gewoon een basisverzekering plus een tandartsverzekering (maar dan kun je prima de goedkoopste nemen).

De meeste verzekeraars zitten voor die combi (basis + simpelste tand) zo tussen de 95 en 110 euro, zonder eigen risico. Met 200 euro eigen risico kun je bij bijv. Menzis de maandpremie voor de basis op 83 krijgen. Trek daar 33 euro zorgtoeslag vanaf, dan valt het wel te overleven, ook als student. Aan het eind van het jaar gaat er ook nog 255 / 12, dus ongeveer twee tientjes per maand vanaf als je 'schadevrij' bent gebleven (huisartsbezoeken tellen daar niet voor mee).

Ik weet er niet zoveel van, maar het lijkt mij sterk dat je met een aanvullende beurs meer geld zou krijgen voor je basisverzekering. Stufi en ziektekosten staan los van elkaar; bij stufi krijg je meer geld in de vorm van een aanvullende beurs als je ouders te weinig verdienen, maar dat berust natuurlijk op het idee dat een 'driehoek' de studie betaalt: ouders-student-overheid. Bij de nieuwe ziektekostenverzekering geldt gewoon dat iedereen boven de 18 zelf verzekerd moet zijn, en dat er toeslagen worden toegekend op basis van het inkomen, maar het inkomen van je ouders mag je daar niet bijtellen. Dan moet je je meeverzekeren op hun polis, dan kun je evt. gezinskorting oid krijgen.
Bedankt voor je reactie.
Wat betreft studiefinanciering en ziektekosten ed, weet ik het ook niet precies maar ik heb de ib groep weer een emailtje gestuurd.
aan de ene kant begrijp ik het wel, je werkt niet bijvoorbeeld omdat je een zware studie hebt en zult toch een verzekering moeten hebben en als je ouders weinig verdienen, krijg je hoe dan ook een aanvullende beurs, misschien hier ook wel voor.
Ik wacht het emailtje af en dan zal ik hier nog wat laten horen.

O.a. op de site van unive van de student standaard pakket polis werd gesproken over de premie die je vergoed kreeg via de ib groep..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:49
Verwijderd
Veel universiteiten en hogescholen bieden nu ook een collectieve verzekering aan voor hun studenten. Dat kan ook veel schelen, vooral voor de aanvullende verzekeringen. Maar dan nog blijf 't duur.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 16:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 04-02-2006 @ 12:01 :
Ik heb onder andere CZ net gebeld en kwam uit op 97.25 per maand met aanvullend erbij.
Maar ik las dat je bij aanvullende beurs meer geld hiervoor zou krijgen, omdat je er anders niet aan uitkomt..maar ik weet dus niet of dat klopt en heb nog geen bericht van de ib groep gehad die ik heb ik al een paar keer benadert..
maar de basisbeurs is ook al omhoog gegaan om de ziektekosten te compenseren. En bij studentenverzekeringen ben je vaak zo'n 10 euro goedkoper uit.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Verzekeringen
Verwijderd
24 10-02-2015 19:50
Werk, Geld & Recht Verzekering 2012!
hulpje
70 11-09-2012 22:21
Lichaam & Gezondheid De juiste verzekering
hulpje
4 12-11-2010 08:35
Werk, Geld & Recht Verzekeren van gsm
Verwijderd
22 14-02-2006 16:44
Werk, Geld & Recht [verzekering aangesmeerd]
*** Sido ***
12 07-02-2006 23:57
Werk, Geld & Recht Verzekering bromfiets/scooter
WillKillForSex
1 22-04-2005 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.