Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2006, 21:45
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Wat weten jullie ervan, is het schadelijk, werkt het en tegen wat!? Niet dat ik het wilde proberen, maar was er nieuwsgierig naar!
Oud 06-02-2006, 21:46
Verwijderd
Tja, dat zegt men. Ik hou het wel gewoon bij een glaasje sinaasappelsap
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 22:11
blueeyes_jochie
Ja dat dacht ik ook al, het wordt echt beschreven als een wondermiddel, je hebt het zelfs als zalfjes, etc..
Oud 06-02-2006, 22:39
Myuki
Myuki is offline
Heb je 't over het drinken van je ochtendurine?
Oud 07-02-2006, 06:34
blueeyes_jochie
haahaha dat weet ik ook nie.. Er schijnt van alles te zijn en het zou ook tegen allerlei kwaaltjes helpe..
Oud 07-02-2006, 08:25
Verwijderd
Urine is water+afvalstoffen. Als je denkt dat het zin heeft om alle afvalstoffen die je net kwijt bent geraakt weer terug in je lichaam te gooien, ga je gang, je zult er vast niet dood aan gaan maar het lijkt mij eerder schadelijk dan nuttig.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 14:33
Peacefully
Peacefully is offline
..... ie
Oud 07-02-2006, 14:37
Frostbite
Frostbite is offline
Wat bedoel je nou man? 's Ochtends je eigen pis opdrinken?

Ik weet van vitamine B12 dat als je het niet via je voedsel binnenkrijgt je lichaam het wel zelf kan maken maar dat gebeurt in zo'n laat stadium van de vertering dat je je eigen poep zou moeten eten om het op te kunnen nemen. Zo'n zelfde principe kan natuurlijk ook gelden voor stoffen in je urine. Dus ja, probeer het uit zou ik zeggen en vertel ons of je je gezonder voelt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 14:42
Verwijderd
CSI gekeken?

Ik ken iemand die dat deed, ze geloofde dat 't goed was voor je nieren. Maar voor zover ik weet is nooit bewezen dat 't een of ander positief effect heeft, en daarom zou ik het al laten. Drink gewoon een glas sinaasappelsap. Is lekkerder en daarvan is in ieder geval bewezen dat 't goed voor je is (want vit. C!).

Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand op zee z'n eigen urine dronk, omdat hij niet genoeg zoet water mee had, maar ja, jij hebt wel gewoon genoeg drinken om je heen, neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 07-02-2006 @ 15:42 :
CSI gekeken?
Hehe, exactly my thoughts
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 15:13
Verwijderd
Tijdens CSI vroeg ik me trouwens af; is er iets dat wanneer je het eet/drink níet schadelijk is, maar vervolgens wanneer 't door je lichaam is geweest en in je urine komt wél?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 16:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-02-2006 @ 16:13 :
Tijdens CSI vroeg ik me trouwens af; is er iets dat wanneer je het eet/drink níet schadelijk is, maar vervolgens wanneer 't door je lichaam is geweest en in je urine komt wél?
Er zijn stoffen die je via je voeding binnen kan krijgen en dan onschadelijk zijn (weet even niet meer welke stoffen) die in je lever worden omgezet in ammoniak of urinezuur en dat is dan wel schadelijk.
Oud 08-02-2006, 10:57
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Ik zou nooit pis drinken bah !
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten