Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 14:26
Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Ik moet dus nu nog op m'n 17e aan buisjes beginnen. Heb jaaaaaaaaaren lopen klagen dat ik echt doof was, maar volgens iedereen was ik oosindisch doof, dat is dan nu wel het enige voordeel dat ik nu wel geloofd wordt Maar heeft er iemand ervaring met buisjes? Je mag toch heel lang niet zwemmen dacht ik maar verder geen verstand ervan...
Oud 08-02-2006, 15:01
flyaway
flyaway is offline
Mn zusje heeft een buisje, ze draagt oordopjes als ze haar haar wil wassen en mag niet diep onder water in verband met druk. Zoiezo uitkijken in het zwembad met water, maar als er geen water in komt kan je gewoon zwemmen lijkt mij...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 15:18
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb jarenlang buisjes gehad. Het is voornamelijkeen kinderziekte eigenlijk. Raar dus dat je het nu nog krijgt. Maar het is echt wel veel fijner. Je merkt duidelijk het verschil!

Je krijgt oordoppen voor het zwemmen. Ik vond ze oerlelijk. Ze waren knalgroen bij mij! Maar ze hielpen wel. Want door het buisje kan dus water in je oor komen. Dus ook door je trommelvlies. Want het buisje zorgt er voor dat het vocht naar buiten kan. Omgekeerd kan het water er dus ook in! Wel belangrijk dus! Volgens mij mag je een paar weken niet zwemmen dus valt wel mee, en daarna is het dus verstandig om met doppen te zwemmen.

Verder is het een poliklinische opname. Je wordt verdoofd, ze plaatsen het, je wordt wakker en je mag weg! Van de verdoving voel je die dag nog suf, maar verder heb je nergens last van! Tenminste ik!

Ik hoop dat ik wat vragen heb beantwoord!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 15:23
Verwijderd
Ik heb ook vrij lang buisjes gehad. Bij mij werden ze zonder verdoving ingedaan, m'n moeder ging me gewoon uit disneyboekjes voorlezen terwijl de zuster ze erin deed.

Ik mocht niet zwemmen, maar dat mocht niet vanwege een ooroperatie, niet vanwege de buisjes.
Ik had er overigens geen last van.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:10
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ben bijna 20 en heb al vanaf mijn 4e elk jaar buisjes. Ze vallen er bij mij na een jaar steeds uit. Ik heb wel eens buisjes met weerhaakjes gekregen die drie jaar moesten blijven zitten... maar die rolde na twee maanden alweer uit mijn oor

Je krijgt een volledige verdoving (het kán plaatselijk, maar dan moet je echt doodstil liggen en de meeste mensen kunnen dat niet), word wakker, bent de rets van de dag een beetje suf en dan is het voorbij

Je mag alleen de eerste week niet onder de douche, tenzij je je oor afplakt en zwemmen moet met oordopjes.

Och... het is altijd nog beter dan een middenoorontsteking (waarvoor je meestal buisjes krijgt, zodat de troep wegkan) laten doorwoekeren tot je rotsbeentje ontsteekt. Als dat laatste gebeurt, heb je nogal een probleem
Oud 08-02-2006, 16:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Piloff schreef op 08-02-2006 @ 16:23 :
Ik heb ook vrij lang buisjes gehad. Bij mij werden ze zonder verdoving ingedaan, m'n moeder ging me gewoon uit disneyboekjes voorlezen terwijl de zuster ze erin deed.

Ik mocht niet zwemmen, maar dat mocht niet vanwege een ooroperatie, niet vanwege de buisjes.
Ik had er overigens geen last van.
geen verdoving? Dan heb jij geen buisjes in je trommelvliezen gekregen, anders had je moeder jou meteen van het plafon kunnen schrapen . Geloof me, als iemand jouw trommelvlies ook maar aanraakt met een wattestaafje zonder verdoving, schreeuw je het uit van de pijn (spreek uit eigen ervaring). Moet je je voorstellen hoe het voelt als iemand er een sneetje inmaakt!

Zwemmen als je net buisjes inje trommelvliezen hebt gehad, beveel ik je niet aan

Laatst gewijzigd op 08-02-2006 om 16:17.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten