Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2006, 10:47
Dís
Dís is offline
hallo,
ik moet voor school een portfolio maken over verjaardagen vieren.Ik heb het deelthema'verjaardagen vieren van baby's en kleuters in verschillende culturen' gekozen, En ik voreg me af of mensen hier hun ervaringen zouden willen neerzetten.
Dus als je uit een andere cultuur komt dan de Nederlandse-Belgische, wat je ervaringen zijn met verjaardagen vieren.
Wat doen-deden jullie anders?Wat is beter/slechter?
+ welke invloed had dat op jou?voelde je je je daar goed/slecht bij? en waarom?

Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 11:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 18:13
Verwijderd
Ik ben zelf geen Jehova en heb er in dit zin dus geen ervaring mee, maar misschien is het ook interessant om er iets over Jehova's getuigen in te zetten? Dat kunnen ook mensen uit de Nederlandse/Belgische cultuur zijn, maar ze gaan er toch heel anders mee om dan de gemiddelde Nederlander/Belg.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 19:54
Dís
Dís is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2006 @ 19:13 :
Ik ben zelf geen Jehova en heb er in dit zin dus geen ervaring mee, maar misschien is het ook interessant om er iets over Jehova's getuigen in te zetten? Dat kunnen ook mensen uit de Nederlandse/Belgische cultuur zijn, maar ze gaan er toch heel anders mee om dan de gemiddelde Nederlander/Belg.
Voor mij is dat ook goed, ik kan het allemaal gebruiken
Oud 10-02-2006, 16:34
Verwijderd
Ik ken wel een aantal Jehova's getuigen...misschien heb je daar ook wat aan? Zij vieren iig geen verjaardagen en mogen ook die van anderen niet vieren. Sommige zijn niet zo heel vreselijk streng en knijpen zo nu en dan eens een oogje dicht (mijn zusje had een vriendin waarbij de ouders dat wel eens deden, bv. op verjaardagen van vriendinnen van hun kinderen), anderen zijn vreselijk streng en die kinderen mogen ook absoluut niet mee doen met tractaties op school ed (er zitten een aantal kinderen op mijn stage waarvan de ouders zo streng zijn, die kinderen mogen ook met verjaardagen van klasgenootjes geen tractatie ed).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:47
Dís
Dís is offline
[QUOTE]Leonoor schreef op [pl=20488008]10-02-2006 @ 17:34

En weet je ook hoe dat die kinderen beinvloedt (nu en later)?
ivm hun psychisch denken en de relaties met de vriendjes en familie?
Oud 10-02-2006, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Dís schreef op 10-02-2006 @ 17:47 :

En weet je ook hoe dat die kinderen beinvloedt (nu en later)?
ivm hun psychisch denken en de relaties met de vriendjes en familie?
Ligt er helemaal aan hoe het geaccepteerd wordt door de omgeving. Die vriendin van mijn zusje was op het moment dat wij haar leerden kennen al wat ouder (had nog wel jongere zusjes), zij had er niet echt 'last' van. Natuurlijk wel iets, maar voor zo ver ik weet accepteerde ze het verder ook wel een soort van (haar ouders waren natuurlijk ook niet zo heel erg streng). Mijn zusje en anderen acecpteerden het gewoon, dat meisje vierde haar verjaardag niet en kwam niet op verjaardagen, er werden wel alternatieven bedacht om toch iets soortgelijks te doen ed. De andere kinderen die ik ken gaan er nu vrij natuurlijk mee om, in de zin van dat ze 'gewoon' niet mee doen met dat soort dingen. In de klassen waar ze zitten wordt er ook aardig mee om gegaan, ze krijgen zo nu en dan een traktatie van een klasgenoot onder het motto van 'omdat ik je aardig vind' en er worden ook wel eens andere dingen bedacht (bv. een kaart die andere kinderen op hun verjaardag krijgen en waar alle leerkrachten dan wat op mogen schrijven, die zij dus nooit krijgen met hun verjaardag, geven omdat er iets anders leuks is in hun leven of wat dan ook).
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 10:33
Dís
Dís is offline
Bedankt,dat kan ik zeker gebruiken!
weet je toevallig ook waarom ze geen verjaardagen enzo vieren?
want op internet vind je zoveel versies...
Oud 11-02-2006, 10:59
Verwijderd
Op mijn oude basisschool zaten ook 2 Jehova's getuigen. Als er getrakteerd en gezongen werd voor een jarig kindje, moesten zij op de gang gaan staan
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Dís schreef op 11-02-2006 @ 11:33 :
weet je toevallig ook waarom ze geen verjaardagen enzo vieren?
Ik zou het niet precies weten (ik heb het wel geweten, volgens mij, maar ben het vergeten )...misschien dat je het in de bieb kunt vinden of misschien dat je gewoon die verschillende versies kunt vertellen (want dan zal het misschien ook wel gewoon per persoon verschillen waarom het zo is?)?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten