Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2006, 17:06
Verwijderd
Aangezien tamelijk veel mensen zich na een tijd realiseren dat het nou toch niet een gevoel schept van, ''Ja, dit is het.''
Denk je dat jouw studie/baan bij je past?
Zo nee, waarom ga je er mee verder? Je bent nog jong, je kan heus wel iets veranderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2006, 17:08
Nona
Nona is offline
Ja.
Oud 11-02-2006, 17:09
Verwijderd
Ik doe 6 vwo. Vind ik het leuk? Nee. Vind ik het interessant? Nee, ik vind het vreselijk, tenenkrommend saai. Maar ja, als ik later een enigzins fatsoenlijke baan wil zal ik toch verder moeten studeren, of ik dat nou leuk vind of niet. Dus probeer ik het dit jaar er nog het beste van te maken, en daarna ga ik iets doen wat me het minst vervelend lijkt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 18:09 :
Ik doe 6 vwo. Vind ik het leuk? Nee. Vind ik het interessant? Nee, ik vind het vreselijk, tenenkrommend saai. Maar ja, als ik later een enigzins fatsoenlijke baan wil zal ik toch verder moeten studeren, of ik dat nou leuk vind of niet. Dus probeer ik het dit jaar er nog het beste van te maken, en daarna ga ik iets doen wat me het minst vervelend lijkt.
Wat ben je van plan te gaan doen?
Ik hoop dat je al naarstig op zoek bent naar de juiste vervolgopleiding?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:12
Verwijderd
Het plan is taalwetenschap, omdat ik het begrip taal op zich best interessant vind. Jammer genoeg bleek al uit proefstuderen dat ik op de universiteit ook geen hoogstandjes van interessantheid kan verwachten.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:14
Verwijderd
Middelbare school is iets waar ik altijd al van droomde, ja.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:15
Verwijderd
Die arme groep achters worden helemaal lekker gemaakt voor de middelbare school, en dan volgt de nuchtere werkelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind mijn studie leuk ja, maar dat mag ook wel eens een keer
Oud 11-02-2006, 17:18
Verwijderd
De studie die ik nu doe is echt wat ik wil doen, ik ga wel nog verder studeren, omdat ik die andere studie op dit moment nog liever wil doen en ook omdat ik dan de baan kan 'kiezen' die ik wil.

@Sylph: Dan creeer je ze toch zelf?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:19
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
De opleiding zelf is super leuk. De lessen zijn zeker iteressant. Alleen de mensen die er op zitten zijn echt totaal . En of ik de baan die ik hierna krijg leuk ga vinden betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:19
Skilly
Skilly is offline
Ik doe MLO 1ste jaars en ik vindt het leuk
Oud 11-02-2006, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2006 @ 18:18 :
@Sylph: Dan creeer je ze toch zelf?
Ik bepaal nog steeds niet het curriculum van een studie, dus. Je kan nog zoveel er om heen denken, het feit blijft dat voor mij elke studie saai is. Maar ja, ik kan ook niet voor de rest van m'n leven thuis blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 18:21 :
Ik bepaal nog steeds niet het curriculum van een studie, dus. Je kan nog zoveel er om heen denken, het feit blijft dat voor mij elke studie saai is. Maar ja, ik kan ook niet voor de rest van m'n leven thuis blijven zitten.
Je bent gewoon een ongemotiveerde en ongeinteresseerde lamzak, zie de waarheid maar eens onder ogen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Dus? Ik zeg toch niet dat je heel de studie zelf vorm moet geven? Er zijn alleen in elke studie wel mogelijkheden om dingen zelf vorm te geven ed, maak daar gebruik van, leef je daarin uit en neem de rest voor lief.

Misschien kan je een studie gaan doen die je niet ligt, dan moet je er iig iets voor doen en zal het op die manier niet saai zijn (op andere manieren weer wel, maar niemand vind alles volledig leuk).
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 11-02-2006 @ 18:22 :
Je bent gewoon een ongemotiveerde en ongeinteresseerde lamzak, zie de waarheid maar eens onder ogen.
Je hebt gelijk, mevrouw piacere.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:26
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2006 @ 18:24 :
Misschien kan je een studie gaan doen die je niet ligt, dan moet je er iig iets voor doen en zal het op die manier niet saai zijn (op andere manieren weer wel, maar niemand vind alles volledig leuk).
Nou ja, daarom wilde ik dus eerst een talenstudie doen - Japans. Dat ligt mij wel, en het is vast ook niet saai, maar dan vind ik het voor mezelf weer te eenzijdig. Samenvattend kan gezegd worden dat ik helemaal niet weet wat ik wil - omdat eigenlijk niets me voor de volle 100% interesseert. Veel mensen hebben één of meerdere dingen die ze echt leuk vinden, dat heb ik niet zo. Ik vind heel veel dingen 'wel aardig'.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:28
Balance
Balance is offline
Nee, maar het is wel een goed alternatief.
Oud 11-02-2006, 17:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 11-02-2006 @ 18:06 :
Aangezien tamelijk veel mensen zich na een tijd realiseren dat het nou toch niet een gevoel schept van, ''Ja, dit is het.''
Denk je dat jouw studie/baan bij je past?

Korte antwoord: ja.

Lange antwoord: nee.
Oud 11-02-2006, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 18:27 :
Nou ja, daarom wilde ik dus eerst een talenstudie doen - Japans. Dat ligt mij wel, en het is vast ook niet saai, maar dan vind ik het voor mezelf weer te eenzijdig. Samenvattend kan gezegd worden dat ik helemaal niet weet wat ik wil - omdat eigenlijk niets me voor de volle 100% interesseert. Veel mensen hebben één of meerdere dingen die ze echt leuk vinden, dat heb ik niet zo. Ik vind heel veel dingen 'wel aardig'.
Dan ga je twee studies doen? Dan is het iig niet eenzijdig.

Ik denk dat er meer mensen zijn die niets echt voor de volle 100% interessant ed vinden dan dat er mensen zijn waarbij dat wel het geval is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2006 @ 18:30 :
Dan ga je twee studies doen? Dan is het iig niet eenzijdig.

Ik denk dat er meer mensen zijn die niets echt voor de volle 100% interessant ed vinden dan dat er mensen zijn waarbij dat wel het geval is.
Twee studies is wel een beetje teveel van het goede. Daarom ga ik taalwetenschap doen, en dat ga ik proberen een beetje interessanter te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 18:34 :
Twee studies is wel een beetje teveel van het goede.
Waarom? Dat is niet eenzijdig en minder saai.
En dat was toch wat je wilde?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2006 @ 18:36 :
Waarom? Dat is niet eenzijdig en minder saai.
En dat was toch wat je wilde?
Ik wil mezelf ook niet in het werk storten, één studie lijkt me zwaar genoeg. En taalwetenschap is op zich best breed.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:48
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Nee.
Oud 11-02-2006, 18:10
Verwijderd
Eerst niet maar dat heb ik veranderd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2006, 18:21
Hanneke
Hanneke is offline
Ik vind het net echt boeiend nu, onder andere doordat ik dit jaar nu voor de tweede keer doe. Ik heb wel sinds dit jaar filosofie in m'n vrije deel (en dat met een NT-profiel ) en dat vind ik wel echt leuk.
Oud 11-02-2006, 18:40
Verwijderd
Voordat ik ging studeren had ik nog geen idee wat bij me paste of wat ik wilde. Tijdens mijn studie begon ik het steeds leuker te vinden, maar ik heb mezelf er ook wel een beetje aan aangepast. Ik heb het niet zo op mensen die snel opgeven als iets eventjes 'niet leuk' is.

@ Sylph: ik hoop niet dat je alléén studeert om later toch maar een fatsoenlijke baan te vinden. Want dat zou betekenen dat je studeren per definitie niet leuk vindt, maar als je het dan toch doet om die reden kun je beter een studie doen waar je wél werk mee vindt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 18:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2006 @ 19:40 :
@ Sylph: ik hoop niet dat je alléén studeert om later toch maar een fatsoenlijke baan te vinden. Want dat zou betekenen dat je studeren per definitie niet leuk vindt, maar als je het dan toch doet om die reden kun je beter een studie doen waar je wél werk mee vindt.
Nou, natuurlijk ga ik niet studeren alléén omdat ik later een fatsoenlijke baan wil. Maar het is voor mij wel een belangrijke overweging geweest om me bijv. niet voor Japans in te schrijven. Ik zocht naar iets dat én nuttig was én interessant - maar ik ben tot de vervelende conclusie gekomen dat maar weinig studies dat zijn.

Ik ben iemand met veel eisen, ik weet het, ik ben een enorme zeikerd. Het moet én leuk én nuttig én interessant en wat nog meer zijn, maar zoiets bestaat niet.

Japans is leuk en interessant, maar niet nuttig.
Sociologie is ook leuk en interessant, maar ook niet nuttig.
Hetzelfde geldt voor muziekwetenschap, kunstgeschiedenis, enz. Ik heb uit m'n grote lijst van interesses maar de voor mijn gevoel nuttigste studie gekozen.
Ik moet maar gewoon het beste ervan maken.

Taalwetenschap is een studie die goed aansluit bij één van m'n interesses - er zijn leuke masters in te doen en de kans op een baan is groter dan met bijv. sociologie of Japans. En ik denk dat ik het best leuk ga vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nee natuurlijk niet. Ik wil veel liever met m'n luie reet op de Bahama's liggen terwijl er een aantrekkelijke dame aan m'n kont ligt te kroelen, maar we kunnen nou eenmaal niet altijd krijgen wat we willen. Daarom doe ik daarvoor in de plaats m'n studie. Ik moet tenslotte iets om handen hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
OMG ben jij m'n tweelingbroer ofzo?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:04
Verwijderd
Dat lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 20:04 :
Dat lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk.
Ik lees net al je posts en ik denk: "hé, dat zijn mijn woorden! Dat ben ik!"
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 18:12 :
Het plan is taalwetenschap, omdat ik het begrip taal op zich best interessant vind. Jammer genoeg bleek al uit proefstuderen dat ik op de universiteit ook geen hoogstandjes van interessantheid kan verwachten.
Toch heb ik dat bij taalwetenschap wel. 't Is echt heel interessant, maar sommige vakken zijn saai, die moet je zelf interessant maken en dat kan ook goed.

Daarnaast is taalwetenschap echt héél breed, er zal zéker iets tussen zitten dat je echt niet ligt, en ook dingen die je tegen je verwachting in enorm interessant vindt. Dat heb ik nu met Tweede Taalverwerving, dat is écht super interessant.

Laatst gewijzigd op 11-02-2006 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:07
Verwijderd
Middelbare is uiteraard geen zak aan, en ook nog zo simpel als het maar zijn kan maar wat ik waarschijnlijk hierna ga doen word wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2006 @ 20:07 :
Toch heb ik dat bij taalwetenschap wel. 't Is echt heel interessant, maar sommige vakken zijn saai, die moet je zelf interessant maken.
Ja, dat merkte ik bij Psychologie van Taal.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 20:08 :
Ja, dat merkte ik bij Psychologie van Taal.
Saaie college heb je overal, dat zegt echt niets. Er zijn nergens veel eerste jaars, dus al snel zal je met een vast groepje zitten, en dan wordt 't meer een soort kletsen en samen denken over de stof, dan echt naar een preek luisteren. Dat maakt 't echt heel interessant, omdat 't gewoon niet saai kan zijn wanneer iedereen meedenkt.

OT: Ik ben heel tevreden met mijn keuze. Natuurlijk is 't soms niet altijd even leuk, soms een beetje gestress, maar dat hoort erbij.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:17
Verwijderd
Dat is het jammere aan Utrecht, je hebt maar twee of drie vakken per blok.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 20:17 :
Wij nu drie, maar dat is ook echt genoeg nu, 't zijn drukke vakken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:47
Gothic
Gothic is offline
Dit is absoluut niet wat ik altijd al heb willen doen, vind ik het leuk? Ja. Vond ik m'n vorige studie leuk? Ja. Het past beide bij me... Het is het allebei...

Maar nu ga ik hiervoor. En zorg dat het hét wordt...
Oud 11-02-2006, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 19:58 :
Nou, natuurlijk ga ik niet studeren alléén omdat ik later een fatsoenlijke baan wil. Maar het is voor mij wel een belangrijke overweging geweest om me bijv. niet voor Japans in te schrijven. Ik zocht naar iets dat én nuttig was én interessant - maar ik ben tot de vervelende conclusie gekomen dat maar weinig studies dat zijn.
Hoe kun je dat nu weten? Je hebt er nog niets van uitgeprobeerd. Je moet jezelf ook aanleren ergens de charme van in te zien en dat kan pas als je er een tijdje mee bezig bent geweest. Dingen worden ook leuker als je er beter in bent. Ik vond rechten ook niet zo geweldig toen ik begon maar als je er beter in wordt en er steeds verder in komt wordt het vanzelf wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:56
Verwijderd
Ik denk wel dat ik taalwetenschap leuk ga vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 20:00
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ben lui en ongemotiveerd en aangezien je op de middelbare je het makkelijk kan permiteren om ongemotiveerd en lui te zijn past het wel bij me.

Bij een vervolgopleiding ga ik dus op zoek naar iest dat me echt interesseerd anders ben ik nog 4/5 jaar lui en ongemotiveerd
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 21:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 20:17 :
Dat is echt ruím voldoende. Verkijk je er niet op, er moet genoeg gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 21:51
Verwijderd
nee, het was niet "Het" voor mij.

dus daarom ben ik ermee gestopt (net), ik deed chemie.

ik had me ook niet georienteerd, ik was goed in scheikunde op de havo dus ging ik maar chemie doen(ik had 1 open dag bezocht, in brakke toestand)

nu moet ik me gaan orienteren op wat wel, gelukkig heb ik daar nu wel de tijd voor
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-02-2006 @ 22:46 :
Dat is echt ruím voldoende. Verkijk je er niet op, er moet genoeg gedaan worden.
Dat weet ik natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 21:55
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben verpleegkundige.. en studeer nog iets verder..
maar of dit beroep nou is wat ik wil...
Oud 11-02-2006, 22:40
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ja, tot nu toe wel.
Oud 11-02-2006, 23:06
Femic
Femic is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-02-2006 @ 18:08 :
Ja.
Oud 11-02-2006, 23:12
Verwijderd
Absoluut.

Om ook nog een beetje te verdienen, zal ik er vast nog wel een andere baan bij moeten doen. Zou alleen niet wéten wat.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 23:48
PV
PV is offline
Ja
bovendien zou ik verder niet weten wat voor studie ik anders zou moeten doen. Nederlands misschien, maar dat lijkt me toch een stuk saaier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten