Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2006, 23:26
Verwijderd
Ik wil graag een draadloze koptelefoon. Mijn systeemkast van mijn computer staat namelijk naast mijn bureau en niet eronder waardoor een koptelefoon met snoer nét te kort is om normaal zo'n ding te dragen. En stom genoeg hebben mjin spreakers geen plug om een kop telefoon in te doen. Dus ik dacht aan een koptelefoon zonder draad. Geen idee hoe duur ze zijn en hoe duur goeie zijn. En wat voor merk ect goed is. Misschien heb ik nog niet gedacht aan een ander alternatief, dus als iemand nog wat anders weet hoor ik het graag.

thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2006, 23:32
Jolt
Jolt is offline
http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.n...hi-fi-wireless

sennheiser is echt de shit, zit fucking lekker, doet niet pijn na 4 uur, en super geluid.

<3
Oud 16-02-2006, 10:46
J-roenn
J-roenn is offline
als je niet houd van zulke ontiegelijk grote dingen op je oren dan kan je ook eens kijken op de site van creative of logitech.

of maybe is dit wat, staat idd wel bij dat t voor mp3 is maar kan ook gewoon aangesloten op de pc.

verder moet je niet al te veel schrikken van de adviesprijs van 129,99 dollar, hij is in NL te koop vanaf 80,- euro
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 16-02-2006 @ 11:46 :
als je niet houd van zulke ontiegelijk grote dingen op je oren dan kan je ook eens kijken op de site van creative of logitech.
Oeh daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik haat inderdaad die grote oorwarmers.

Volgens mij ben je de links vergeten?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 13:23
J-roenn
J-roenn is offline
srry idd de link vergeten

maar hier is ie nu toch
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 14:15
Verwijderd
Toch vind ik 80 euro aardig duur. Ik keek net op mijn net geopende bankafschrift. En ik dacht: "Au".
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 20:31
Jolt
Jolt is offline
sennheiser is gewoon het betste, je betaalt er voor, maar je krijgt echt kwaliteit.
Oud 16-02-2006, 23:19
Verwijderd
Hoe duurzaam is het?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 23:21
Jolt
Jolt is offline
Mijn pa heeft er 125 euro voor betaald
Oud 17-02-2006, 07:56
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-02-2006 @ 21:31 :
sennheiser is gewoon het betste, je betaalt er voor, maar je krijgt echt kwaliteit.
mijn ervaring met sennheiser is echter dat het volume gewoon veel te laag is, met standaard oordopjes van philips produceerde m'n mp3 speler nog harder geluid.

zo zacht als dat die sennheiser ging was echt niet normaal meer, maar je hoorde iig bijna niks van muziek.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 09:33
Verwijderd
Ehm, hoofdtelefoons en luidsprekers hebben geen 'eigen' volume. Wel een zgn. gevoeligheid, dat is de geluidsdruk in decibel die ze produceren als er een bepaalde (standaard)ingangsspanning op wordt gezet. Als jouw MP3-speler met standaarddopjes van Philips nog meer geluid produceerde dan zegt dat alleen iets over de gevoeligheid van die Philips-dopjes, en over het (on)vermogen van jouw MP3-speler om hoofdtelefoons met verschillende impedanties en gevoeligheden aan te sturen. Iets dat wel te verwachten is omdat het IC'tje dat voor een versterker moet doorgaan in die draagbare apparatuur natuurlijk gewoon crap is.

Mensen vergeten wel vaker dat je om een hoofdtelefoon aan te sturen evengoed een krachtige versterker nodig hebt, dwz. eentje met een hoofdtelefoonuitgang die genoeg vermogen levert. Voor hoofdtelefoons geldt net zo goed dat je beter een wat krachtiger versterker kunt hebben, dan klinkt het mooier en zuiverder. En zoals ik al ergens anders heb gezet, de kwaliteit van een hoofdtelefoon meet je echt niet af aan het volume dat hij met een standaard-MP3-spelertje kan produceren; als je vooral waarde hecht aan 'harder geluid' dan moet je inderdaad vooral niet teveel geld uitgeven aan een goede hoofdtelefoon.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 11:35
J-roenn
J-roenn is offline
ik zeg ook niet dat het perse aan die sennheiser had moeten liggen, maar k heb idd de meest budget MP3 speler die er te koop is en daarop deed die sennheiser t iig niet goed,
]
verder hecht ik niet veel waarde aan harder geluid, maar als je op 1 meter van iemand stond die normaal praatte kon je m met gemak nog horen op max.volume.

[edit] typo's [/edit]

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 12:26.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 13:14
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
koop gewoon een verlengkabeltje van 3 euro
Oud 18-02-2006, 10:09
Droyd
Droyd is offline
Dacht ik ook aan. Mocht dat tegenvallen kan je alsnog iets degelijkers kopen.
Oud 19-02-2006, 18:55
Verwijderd
Misschien is dat inderdaad beter. Maar nu moet ik dus nog een headphones die goed is voor DVD, games en mp3. Maar ik heb een hekel aan die oorwarmer dingen. Dus zou het half-open moeten zijn. In ieder geval niet dat mijn oren helemaal bedekt zijn. Ook moet het niet te duur worden. Ik weet niet of er iets is voor 25 euro voor wat ik wil, maar ik heb er ook helemaal geen verstand van. Ik heb geen zin om een crappy headphone te kopen. Dus ach, vragen kan geen kwaad denk ik dan maar. (Ik moet ook nog een draadje kopen om de speakers van mijn stereo aan te sluiten op de computer. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten