Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 16:05
anterx
anterx is offline
Heeft iemand ervering met deze pil? Zo ja, helpt het bij jou tegen puistjes? Heb je last van bij effecten? Zo ja, welke?

Ik denk erover om de diana pil te gebruiken tegen mijn puistjes. Het idee dat ik dan hormonen slik staat me niet zo aan, maar misschien is dat alleen een gevoel en is het nergens voor nodig tegen deze pil te zijn.
Oud 16-02-2006, 18:45
Verwijderd
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je denk ik wel meer topics over acné tegen. Daar staan ook al ervaringen in van mensen. En verder idd grote piltopic
Oud 16-02-2006, 19:19
Poeperd
Poeperd is offline
Om toch even te reageren:

Ik slik al heel lang de Diane en gebruik em ook als anticonceptie. Toen ik al een jaar van mijn puistjes af was, ben ik een keer overgestapt op de Yasmin, omdat de Diane35 oorspronkelijk niet als anticonceptie middel bedoeld was. Maar toen kwamen meteen de puistjes weer terug, mn haar werd vetter etc. Dus toen ben ik weer teruggegaan en nu laat ik het zo.

Sommigen zeggen dat je er dikker van wordt, ik heb nergens last van. Als anticonceptie is het wel een hele lichte pil en moet je dus wat beter opletten met te laat innemen enzo. Verder werkt het dus heel goed tegen puistjes en vet haar.
Oud 16-02-2006, 19:55
Roos
Roos is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 16-02-2006 @ 20:19 :
Om toch even te reageren:

Ik slik al heel lang de Diane en gebruik em ook als anticonceptie. Toen ik al een jaar van mijn puistjes af was, ben ik een keer overgestapt op de Yasmin, omdat de Diane35 oorspronkelijk niet als anticonceptie middel bedoeld was. Maar toen kwamen meteen de puistjes weer terug, mn haar werd vetter etc. Dus toen ben ik weer teruggegaan en nu laat ik het zo.

Sommigen zeggen dat je er dikker van wordt, ik heb nergens last van. Als anticonceptie is het wel een hele lichte pil en moet je dus wat beter opletten met te laat innemen enzo. Verder werkt het dus heel goed tegen puistjes en vet haar.
Het is niet eens een hele lichte pil, er zit 0,035 mg oestradiol in. Je hebt ook pillen met 0,030 of 0,020 mg, en die worden zelfs vaker voorgeschreven

Topicstarter: als je overlegt met je huisarts kan die je vast een goed advies geven. Sowieso kun je een tijdje proberen of de Diane-pil voor jou werkt.
Oud 16-02-2006, 20:38
monolo
monolo is offline
ik ben destijds aan de diane pil gegaan omdat ik last had van puistjes; slechtste beslissing ooit: het werd 3 keer zo erg. en ik heb het bij meer meisjes zien gebeuren. nu was mijn oorzaak van de puistjes ook niet hormonaal dus vandaar dat het een averechts effect had. mijn advies is om eerst te achterhalen wat de mogelijke oorzaak is van je puistjes
Oud 16-02-2006, 21:42
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
monolo schreef op 16-02-2006 @ 21:38 :
ik ben destijds aan de diane pil gegaan omdat ik last had van puistjes; slechtste beslissing ooit: het werd 3 keer zo erg. en ik heb het bij meer meisjes zien gebeuren. nu was mijn oorzaak van de puistjes ook niet hormonaal dus vandaar dat het een averechts effect had. mijn advies is om eerst te achterhalen wat de mogelijke oorzaak is van je puistjes
Wat was de acne oorzaak bij jou?
Oud 16-02-2006, 22:11
vosje16
vosje16 is offline
Mijn mama neemt de diana-pil sinds dat ze 20 is ofzo, omdat ze anders last heeft van acne. Wanneer ze gestopt is met de pil om zwanger te raken van mij is die acne dan ook terug gekomen (op haar 28!) en het zag er niet mooi uit (foto's gezien)

Dus tegen deze erge vorm van acne die mijn mama heeft, werkt het dus uitstekend. Geen idee of het bij jou hetzelfde is...
Oud 17-02-2006, 15:56
Verwijderd
Wat is er mis met het grote piltopic?
Topic gesloten

Regels voor berichten