Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jammer, maar helaas. Vooral bij whiskas denken veel mensen dat ze hun kat 'top of the bill' voeren, maar in werkelijkheid bevat whiskas veel teveel zout en kleurstoffen dan goed is voor een kat. Vooral dat tweede punt is goed te zien aan de brokjes: er zitten groene, rode, bruine en volgens mij zelfs gele brokjes tussen. Blikvoer is in principe niet beter dan droog voer. Sterker nog, het is eigenlijk gewoon precies hetzelfde alleen bevat blikvoer wel nog al het vocht en is dat er bij droog voer uitgehaald. Sommige katten vinden dit wel extra lekker, maar ze hebben het niet nodig. ('s avonds krijgen ze bij ons wel blikvoer en ik denk dat dat meer voor ons eigen idee is, zo van: dat is wat afwisseling) Duur is in principe niet altijd beter, maar ik vrees dat het in dit geval wel geldt. Er zijn nou eenmaal merken die beter uitgebalanceerde voeding aanbieden die een veel hogere kwaliteit heeft en ja, daar betaal je voor. Wij voeren zelf Royal Canin en daar zijn we heel erg tevreden over. Je hebt een heel scala aan verschillende voeding voor verschillende typen katten (de buitenkat, de binnenkat en zelfs de 'kieskeurige' kat etc.) En dit zorgt ervoor dat je ruim voldoende keus hebt in het zoeken van voeding die bij jouw kat past. Andere betere merken zijn Eukanuba, Hills en Specific. Over het laatste waren wij op zich wel tevreden (dat voeren we onze honden ook) maar onze katten vonden het niet lekker en wat voor veel mensen een nadeel is (voor ons niet, want mijn moeder werkt er) het is alleen bij de dierenarts verkrijgbaar. Ga eens rondkijken zou ik zeggen, probeer verschillende dingen uit en laat je goed adviseren. En ja, het zal duurder zijn, maar ik vind dat je daar in het geval van voeding eigenlijk geen consessies mag doen en altijd het beste voor je beest moet willen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En juist onze dierenarts heeft na verloop van tijd geconstateerd dat één van onze katten niet goed tegen het 'reguliere' voer (One op dat moment dus en ik ga er eigenlijk vanuit dat One ook een goed merk is, zitten ook geen kleurtjes in of wat dan ook) kon. Zij heeft ons toen een aantal speciale soorten meegegeven om uit te proberen, er was toen één merk (Trovet dus) waarbij de kat niet meer overgaf. Dit merk krijgen ze nu. Ik ga er vanuit dat dat een goed merk is, het is iig heel 'natuurlijk' ed als ik de dierenarts en de zak mag geloven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ze wou die sheba vis ook al niet ![]() en ze eet nu royal canin en iams en ze is echt enorm gulzig |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oke, het klinkt misschien wat extreem, maar het komt wel voor en het is helemaal niet zo uitzonderlijk als het klinkt. Daarom is het belangrijk dat je al van jongs af aan wat afwisselt. Je hoeft niet per se iedere keer van merk te switchen, maar zorg dan in ieder geval dat ze af en toe een keer iets heel anders krijgen qua smaak. Wij geven als natvoer trouwens blikjes die bijna helemaal puur vlees bevatten en waar ook geen chemische stoffen aan toegevoegd zijn. Ze zijn wel erg duur (95-98 eurocent voor een heel klein blikje) maar ze doen er een moord voor en ik geloof erin dat het zeker goed voor ze is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Flora & Fauna |
[Enquete] Voor de kattenbezitters Project | 19 | 31-03-2004 17:37 | |
Flora & Fauna |
Dierenmishandeling anonieme_teddybeer | 90 | 24-08-2003 15:48 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
ARTistiek |
Lopen met de hond. DarkCat | 9 | 04-02-2002 12:09 |