Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2006, 20:50
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Goed, ik heb een ontzettend lief vriendje, maar het punt is dat hij afspraken vergeet. Hij bedoelt het allemaal niet zo, dat weet ik, maar het is niet leuk. Hij zou me vandaag weer bellen, vergeten. Hij is al twee keer niet komen opdagen, wat achteraf 1 groot misverstand was.
Nou vind ik dit echt niet leuk, en morgen komt hij (als het goed is ), maar ik ga toch elke keer twijfelen of hji wel komt. Het beinvloedt mijn humeur en ik ga me er behoorlijk rot door voelen.
Morgen wil ik het er met hem over hebben, heeft iemand dit probleem ook?

Hij heeft weinig sociale vaardigheden en is nog jong, maar toch, je kan er toch aan denken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2006, 20:54
Verwijderd
Sociaal gezien heel acceptabel: van te voren even bellen. Je moet het natuurlijk niet brengen als 'hé klojo, je was het natuurlijk al vergeten' maar 'heb je er al zin in?' of 'is de dresscode in die toko casual of black tie?'.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 20:54
Roos
Roos is offline
Als iemand zegt dat hij zou bellen en hij belt niet, zou ik daar echt niet mee zitten. Dan ben jij toch ff? Of ga je dan naast de telefoon zitten wachten?

Dat iemand afspraken niet nakomt, en jou laat zitten... dat vind ik echt niet kunnen. Als het een duidelijk misverstand is, kan het gebeuren.. maar twee keer?

Ik heb een paar keer gedate met een jongen die hier ook heel laks in was. Echt heel irritant. Dan had hij plotseling een andere afspraak, dan was hij in slaap gevallen en liet hij mij zitten met mijn gefohnde haar en alles
Hij was echt onwijs leuk verder, maar toch ga ik niet meer met hem afspreken... omdat ik geen zin heb in die moeite. Ik wil wel omgaan met iemand waar ik op kan bouwen.

Ik zou er dus wel wat van zeggen, maar als het echt een misverstand was, zou ik er niet te zwaar aan tillen. Tenzij het vaker gebeurt.
Oud 19-02-2006, 20:56
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ja, die afspraken waren puur misverstanden, allemaal erg stom omdat het vlak na elkaar gebeurde en alles liep opeens mis. Maar ik heb nu het gevoel dat ik niet meer op hem kan vertrouwen als we wat afspreken. Daar zit ik dus het meest mee...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 21:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ook al heeft hij weinig sociale vaardigheden, zeg hem gewoon dat het je irriteert / dat je het niet leuk vindt dat-ie geen afspraken nakomt. Bij bepaalde mensen kun je (als je veel dramt dat je het anders wil zien) dit soort dingen best wel veranderen maar er zijn ook mensen die zich erin niet veranderen. Ligt eraan hoe hij in elkaar steekt en of hij 100% kan inzien dat-ie dit moet veranderen.
Ik ken bijvoorbeeld iemand die al jaren (met wie dan ook, of het nou relaties of vrienden zijn) ALTIJD te laat komt of niet komt opdagen. Hoe vaak mensen dat ook duidelijk maken dat-ie zich verandert, hij ziet het niet in en blijft steeds te laat komen. Aan de andere kant heeft mijn zusje bijvoorbeeld een ex-vriend gehad, waarmee ze het "te laat komen" had afgeleerd. Al had dat wel een lange tijd nodig.
Oud 19-02-2006, 23:09
yapo
yapo is offline
Als je ergens mee zit in een relatie moet je daar altijd met z'n tweëen over (kunnen) praten, zo ook hierover dus.
Oud 20-02-2006, 09:25
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik ben ook van plan om het vandaag tegen hem te zeggen. Maar ja, ik hoop echt dat hij vandaag wél komt want anders kan ik hem al helemaal niet meer vertrouwen als ik een afspraak met hem maak.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:51
ExVaal
ExVaal is offline
Geef hem een agenda.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 11:49
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Kijkt ie niet in.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 13:03
Smokin'
Smokin' is offline
Zou het ook kunnen dat hij je niet heel leuk vind? Mensen die elkaar heel erg leuk vinden vergeten hun afspraken zelden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 13:21
WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat je door het in een goed gesprek aan te kaarten, hem al redelijk duidelijk kunt maken dat hij hierin beter kan veranderen, zodat jij je minder vergeten voelt.
Zo lang hij niet weet dat jij je er rot door voelt, zal hij waarschijnlijk niet echt veranderen. Pas als het hem duidelijk is gemaakt, kan hij hieraan werken.

En verder zijn mensen verschillend met afbellen of te laat komen. De één is er veel makkelijker in dan de ander. Sommige mensen vergeten als er iets gebeurt het andere wat ze afgesproken hebben en anderen bellen al als ze 5 minuten later komen. Ligt ook deels aan de persoonlijkheid dus.
Maar met goede afspraken en duidelijkheid naar elkaar toe bereik je erg veel en ik hoop dat je dat ook lukt als je vanmiddag met hem gaat praten
Oud 20-02-2006, 13:55
Verwijderd
Geef hem een agenda en zeg hem dat hij er wél in moet kijken. Ooit zal-ie toch moeten leren om een klein beetje structuur te hebben, kan-ie daar net zo goed nu mee beginnen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 18:48
__
__ is offline
lijkt me rot, ik zou dan zoiets hebben van OH DUS ZÓVEEL BETEKEN IK NU VOOR JE? ZO MAKKELIJK VERGEET JE ME? ALS JE EVEN AAN ME ZOU DENKEN, ZOU JE WEL WETEN DAT JE ME NOG ZOU BELLEN.

maarja. dat ben ik.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 08:59
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik ben een beetje stom geweest en ik heb het er gisteren niet over gehad, vanmiddag ga ik er heel even heen en dan zeg ik het wel. Nog bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 16:06
Iduna
Iduna is offline
Als je hier al niet over kunt praten.. En dat bedoel ik niet vervelend, maar het wordt wel een probleem. Hij weet niet hoe jij je voelt en jij voelt je in je eentje rot. Tijdens het praten, komen er vast wel oplossingen boven tafel!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:46
Maija
Maija is offline
Oud 22-02-2006, 13:54
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het gaat nu al stukken beter, hij smst me nu ook gewoon, wat hij eerst niet deed. Ik voel me er nu echt stukken beter bij. Bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 14:25
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
oke dan succes ermee !
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 14:48
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Dankje
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 23:09
ST*R
ST*R is offline
Citaat:
__ schreef op 20-02-2006 @ 19:48 :
lijkt me rot, ik zou dan zoiets hebben van OH DUS ZÓVEEL BETEKEN IK NU VOOR JE? ZO MAKKELIJK VERGEET JE ME? ALS JE EVEN AAN ME ZOU DENKEN, ZOU JE WEL WETEN DAT JE ME NOG ZOU BELLEN.

maarja. dat ben ik.
haha ja zo zou ik ook reageren

maar mooi dat het nu goed gaat! veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 15:32
marla
marla is offline
zoiets heb ik ook. ik heb t net uitgemaakt want hij liet zomaar niks van zich laten horen voor een hele lange tijd, kwam gewoon niet opdagen bij afspraken en belde nooit. En als ik hem dan eens een keertje zag zei hij allemaal dingen van: ik ben zo verliefd en blablabla. Allemaal gelogen, denk ik, want ik heb van hem geen antwoorden gekregen voor zijn gedrag, maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik van de onzekerheid af ben.
Oud 02-03-2006, 16:02
Cerridwen
Cerridwen is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 19-02-2006 @ 22:04 :
Aan de andere kant heeft mijn zusje bijvoorbeeld een ex-vriend gehad, waarmee ze het "te laat komen" had afgeleerd. Al had dat wel een lange tijd nodig.
hoe heeft ze hem dat afgeleerd? dat is namelijk ook een van de minpunten van mijn vriend
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 21:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Cerridwen schreef op 02-03-2006 @ 17:02 :
hoe heeft ze hem dat afgeleerd? dat is namelijk ook een van de minpunten van mijn vriend
Steeds maar weer toen hij te laat was zei ze het hem recht in zijn gezicht dat ze het niet leuk vond (vaak kwam het er zo fel uit dat ze wel eens daarover ruzie hadden), ze bleef er maar op hameren en gaandeweg heeft hij zich daarin toch gewoon veranderd en kwam hij steeds meer op tijd en zelfs in de laatste periode van hun relatie zelfs te vroeg. Ja, het was wel een vrij lang "proces" dat ze het hem 100% afleerde, maar het was haar dan toch wel gelukt.
Maar had ook met bepaalde omstandigheden te maken. In het begin van hun relatie had hij ook nog veel vrienden waar hij mee afsprak, daardoor kwam hij vaak te laat bij haar. Op het einde van de relatie had hij bijna geen vrienden meer dus had hij ook minder mensen om naar toe te gaan. Er zijn veel vrienden afgehaakt, niet omdat hij zo onder de plak zat, maar om diverse andere redenen.
Reageren

Regels voor berichten