Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 21:59
Nona
Nona is offline
Op welk moment kun je je echt gelukkig voelen? Dat de hele wereld er even mooi uitziet.

Ik:
* Zonet, naast mijn konijntje, die zich heel lief zat te wassen voor een groot raam waardoor een mooie, witte tuin te zien was
* Als ik 's morgens wakker word naast mijn vriendje, en hij ligt nog lief te slapen

En nog wel meer dat ik me nu even niet kan bedenken.
Oud 02-03-2006, 22:20
Cesar
Cesar is offline
S`avonds kapot terugkomen van sporten en je zorgenloos in je bed laten vallen of een film gaan kijken.

"Vakantiemomenten" vind ik ook fantastisch. Zeg maar die momenten waarop je echt niks aan je hoofd hebt. Geen verplichtingen, geen verleden. Gewoon verstand op nul en genieten van de meest kleine dingen.

Weer wekt bij mij ook altijd goeie gevoelens op. Of heel zonnig weer of heel regenachtig/stormachtig weer. Geen middenweg. Heerlijk.

En treinen, hoe stom het ook klinkt. In de trein zitten voelt altijd goed. Het voelt vertrouwd aan. Beetje het "eindelijk eens weg"-gevoel.

Leuk topic
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:28
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Cesar schreef op 02-03-2006 @ 23:20 :

En treinen, hoe stom het ook klinkt. In de trein zitten voelt altijd goed. Het voelt vertrouwd aan. Beetje het "eindelijk eens weg"-gevoel.
Hier kan ik me wel in vinden. Zeker geen ultiem geluk, maar wel een gevoel van rust. Boek lezen, muziek op, ik kan er heel rustig van worden, dat is zo'n beetje de enige plek waar mijn gedachten op nul kunnen staan.

Leuk topic, ben benieuwd wat de reacties zijn.
Oud 02-03-2006, 22:30
Verwijderd
-Gisteravond was ultiem geluk, met een vriend een vuurtje stoken en tot diep in de nacht kletsen.
-Vakantie momenten zijn inderdaad ook heel fijn.
-Met mijn kat troetelen.
-Een dag voor mezelf zorgen en dan hard aan de slag gaan en 'savonds tevreden terug kijken op de dag.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:31
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:

"Vakantiemomenten" vind ik ook fantastisch. Zeg maar die momenten waarop je echt niks aan je hoofd hebt. Geen verplichtingen, geen verleden. Gewoon verstand op nul en genieten van de meest kleine dingen.
Idd, vakantiemomenten zijn de beste. Dat is de ultieme vorm van vrijheid, althans, zo voelt het. Je kan doen wat je wilt en geniet inderdaad van elke seconde die een dag rijk is.

Ik verlang weer errg naar de vakantie
Oud 02-03-2006, 23:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:

Leuk topic
Ja, inderdaad! Ik zou het echt niet erg vinden om dagelijks een paar uur met de trein te moeten reizen, op voorwaarde dat ze dan een beetje op tijd rijden. Ik vind weinig dingen relaxter, stiekem.

Verder:
- Vakantie-momenten, zoveel leuke herinneringen. Aan het uitgaan, de restaurantjes aan de kust, de leuke mensen, de andere culturen, het eten etc.

- Sterren kijken, liggend in het gras. Eén keer gedaan met een vriend van me, jezus wat een stilte heerst er dan midden in de nacht. Heel fijn, en zeker ooit nog eens voor herhaling vatbaar.

- In het raamkozijn van mijn kamer gaan zitten s'zomers, tegen de avond als het wat rustiger is.

- Totaal alleen of juist samen met een goede vriend van me een flinke galop door het bos maken. Of over de drunese duinen galoperen met de paarden, en daarna voldaan en wel even flink uitrusten achter een koud glas ice tea. Van de zomer weer

- Strandwandelingen bij avond (wat heb ik toch met die avond. )

- In slaap vallen in de armen van m'n vriendje, terwijl hij me zachtjes door m'n haren streelt. Net voordat ik in slaap val heb ik dan altijd van die 'besef' momenten.... <3

- Het zwemmeertje hier bij ons in de buurt. Geen idee waarom, maar die plek is echt heel bijzonder voor me. Veel gezien, veel meegemaakt. Als ik daar rond loop, of ga zwemmen met een vriendengroep is dat toch ook wel een punt van ultiem geluk.

- Eindelijk iets bereiken waar ik enorm lang op geoefend heb. Zoals bij de trainingen met m'n paard. Glimlach!
Oud 03-03-2006, 09:00
marrel
marrel is offline
- In de zomer met heel lekker warm weer in het zand liggen of een flink stuk zwemmen in de plas hier.
- In de bus lekker lang liggen tegen het punt van net wel/net niet slapen aan.
- Een heel gezellige dag in de stad met vriendinnen winkelen enzo
- Iets kopen wat ik al heel graag wilde hebben van mijn eigen verdiende centjes
Oud 03-03-2006, 09:22
Verwijderd
Zeker een leuk topic!

Voor mij zou dat toch wel de zomer zijn denk ik. Zoveel tijd als ik wil met vrienden doorbrengen, tot laat in de nacht. Heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 09:26
Stefanie
Stefanie is offline
-bij mn diploma-uitreiking
-tijdens de zomervakantie als we op vakantie zijn met zn tweetjes
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 10:55
Verwijderd
Mijn diploma-uitreiking en het verrassingsfeestje ter ere daarvan.

En afgelopen maandagavond. Carnaval met een groep waar ik normaal nooit mee om ga. In mijn dagelijkse omgeving (school en werk zeg maar) heb ik vaak het gevoel dat ik iets niet goed doe, dat mensen achter mijn rug om over mij praten enzo. Bij die mensen heb ik dat totaal niet. Ik kan daar gewoon lekker mezelf zijn, zondar bang te zijn voor rare blikken of lullige opmerkingen als ik over straat rondhuppel. Dat is zo heerlijk. Ik word daar geaccepteerd voor wat ik ben, en dat is een gevoel dat ik niet bij veel mensen heb. Bij hen wel. En als ik dan over straat huppel en melig sta te doen met een vriendin van mijn zus, barst ik bijna uit elkaar van geluk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 03-03-2006 @ 10:26 :
-tijdens de zomervakantie als we op vakantie zijn met zn tweetjes
dat ga ik van de zomer voor het eerst doen met mn vriendin
Citaat:
Kruimel schreef op 02-03-2006 @ 22:59 :

* Als ik 's morgens wakker word naast mijn vriendje vriendin, en hij ze ligt nog lief te slapen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 11:05
Verwijderd
met een kater in de lente in de tuin wakker worden met een peukie erbij, als het zonnetje schijnt..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 11:45
Skilly
Skilly is offline
Vorig jaar in de zomer toen de zon scheen en ik aan het galoperen was <3
Me diploma-uitreiking.
Vorig jaar in Curaçao toen ik me familie daar na 4 jaar weer zag

En verder voel ik me gelukkig wanneer de zon schijnt en ik naar een heerlijke muziek luister en foto aan het bekijken ben van bepaalde mensen ^_^
Oud 03-03-2006, 12:00
Verwijderd
Op een zomeravond een biertje drinken met goede vrienden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als ik aan het schrijven ben, met muziek aan en het gaat zoals ik wil

Als ik slaap
Oud 03-03-2006, 14:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- Als ik in de trein zit in het zonnetje, op weg naar school op een niet te vroeg tijdstip met een goed boek
- Als ik met mijn vriend in bed lig en ik al wakker ben en hij nog niet en hij er zo super lief uitziet
- In het voorjaar, de eerste dag dat je zonder jas en in een t-shirtje buiten kan lopen in het zonnetje.
Oud 03-03-2006, 14:48
farai
farai is offline
die dag dat we met een groepje van 5 door dat park mochten trekken
die allereerste avond met hem
toen ik voor het eerst weer kon staan na mn operatie

ni per se in die volgorde
Oud 03-03-2006, 15:38
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 03-03-2006 @ 13:00 :
Op een zomeravond een biertje drinken met goede vrienden.
Omg, ja.

En toen ik na mijn 2 jaar durende depressie weer beter was, dat was zo'n maf en fijn gevoel. Heilig.

Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 15:39
coopergirl
coopergirl is offline
Zojuist heb ik ik excessief zitten fitsnissen (44 minuten cardio (scrosstrainer en fietsen) en een aantal krachttrainingen gedaan. Vervolgens onder de douche. Kijk, dat geeft een voldaan gevoel

Toen ik mijn rijbewijs behaalde, voelde ik mij ook tamelijk happy
Oud 03-03-2006, 16:00
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik voel sinds mijn depressie eigenlijk geen écht geluk meer. Dingetjes die ik toch wel heel fijn vind:
*Als ik een baby'tje/klein kindje knuffel/vasthou
*Als de zon schijnt en ik in een park/op het strand lig
*Als ik met mijn vrienden ben en we heel erg om iets moeten lachen
*Als ik aan het wandelen ben, op een plek waar het heel mooi is.

Het is iig vaak in combinatie met mooi weer. Als de zon schijnt kan ik veel makkelijker genieten!
Oud 03-03-2006, 16:36
Verwijderd
Inderdaad eerste dag dat je zonder jas buiten kunt lopen.
En ik moet zeggen dat ik gisterenavond, in de kroeg, met aantal vrienden een biertje en sigaret ook erg gelukkig was.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:41
Verwijderd
Paar jaar geleden in de trein. Op weg naar huis. Samen met een vriendin na een dagje Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:46
Roosje
Roosje is offline
- 's Avonds in de tuin zijn, op zo'n warme zoele zomeravond. Helemaal niets moeten en in de ondergaande zon een boek lezen, of in het gras liggen denken.
- 's Ochtends om half zes wakker worden van de zon die op je gezicht schijnt omdat je buiten in de tuin geslapen hebt. <3
- Buiten onder de naakte lucht slapen in het algemeen.
- Naast m'n lief in slaap vallen/wakker worden.
- In de zon door de stad lopen met een ijsje en helemaal niets moeten.
- Trampoline springen bij mij achter in de tuin, al dan niet met andere mensen, dat hangt er vanaf hoe ik me voel.
- 's Nachts schrijven met alleen een kaarsje dat licht geeft en mooie muziek op.
- Zwemmen in zee.
- Een paard een uur lang netjes hebben lopen, of juist rengalopperen over het strand, of door de branding stappen, of in het bos in de namiddag in de zon een uurtje buitenrijden met mijn les. (Al heb ik nu geen les meer in de namiddag, vooravond vind ik ook prima.)
- Een nacht lang praten met whoever, zolang diegene mij maar goed kent en ik hem/haar ook.
- Zomer in het algemeen.

Dat zijn redelijk wat dingen, als ik het zo bekijk. Jammer dat de helft niet mogelijk is met dit weer. Wel vijf dingen kunnen nu.

Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 18:49
Verwijderd
Gisteren kwam ik uit dorp, begint het net te sneeuwen op mijn weg naar huis. Toen ik langs de molen fietste en de sneeuwvlokjes in het lantaarnpaal licht zag neerdwarrelen, was ik toch best wel even gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 19:15
Cesar
Cesar is offline
Oh en voordat ik het vergeet. Plekken waar je het gevoel hebt dat de tijd stil staat. Plekken waarvan je het gevoel hebt dat er nooit iemand zal komen. Misschien een leeg strandje dat je in je eentje vind op vakantie. Of een afgelegen meertje als je in het bos loopt met je hond. Zeg maar een plaats waarvan je het gevoel hebt dat het van jou is. Plaats van rust zeg maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2006, 19:19
Verwijderd
Ik moet een moment van (ultiem) geluk nog meemaken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 19:57
Gambokkur
Gambokkur is offline
Gewoon, wanneer ik klaarkom.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 20:17
Verwijderd
Van mijn man en mijn katten.
Van andere katten.
Van een goede wedstrijd spelen.
Van lenteweer.
En vast wel van nog meer dingen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 20:42
Nijn*
Nijn* is offline
- Als ik een leuke dag heb gehad met vrienden, goede resultaten en lekker met het zonnetje in mijn gezicht en muziek in mijn oren naar huis kan fietsen.
- Als ik in een besneeuwde of juist zomerse wereld naar huis/school moet fietsen.
- Plekken waar het lijkt alsof ik er eeuwig kan blijven, alsof er geen wereld buiten is en waar de tijd stilstaat (zoals Cesar zegt). Daar zijn en gewoon weten dat je tot niets verplicht bent.
- In de zomer met vriendinnen met de boot gaan varen of lekker aan de strook liggen kletsen/zonnen met z'n allen. Wetende dat je niets hoeft. Of op een warme zomeravond van het laatste zonnetje genieten en daarna een heerlijke franse maaltijd eten.
- In de trein zittend met muziek in m'n oren en lekker wegsoezelen. Of als ik aan het schrijven ben en alles lekker soepel eruit komt.
- Heerlijk dingen doen die niet mogen zoals onder schooltijd een paar uur spijbelen om in de Vecht te springen met vriendinnen, door de weeks een jointje roken en gewoon een hele lekkere middag hebben met z'n allen, teveel geld uitgeven aan nutteloze dingen, een avond helemaal losgaan in de kroeg en pas om 6 uur gaan slapen om een uur later een hockeytournooi te spelen

- Een van de lekkerste dingen: met drie vriendinnen een tussenuur hebben op een zomerse dag en dan: met een kopje koffie, een sigaretje en goede muziek buiten op het achterplein in het zonnetje tegen de muur zitten en gewoon lekker kletsen. Mensen uitlachen, praatje maken etc. Heerlijk relaxt.
- Merken dat het langzaam beter met me gaat en dat ook horen van andere mensen: dat is echt het beste gevoel.

Nog heel veel eigenlijk maar heb ook de laatste tijd leren genieten van de kleine dingen in het leven.
Oud 03-03-2006, 21:30
Maantje
Maantje is offline
Zijn vingers vasthouden
Schrijven.
De wolken bewonderen om hun grootsheid waardoor ik me miniscuul klein voel...

er is vast wel meer maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd
Oud 03-03-2006, 22:00
Skilly
Skilly is offline
Galoperen in de zomer<3
Oud 03-03-2006, 22:49
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 03-03-2006 @ 20:57 :
Gewoon, wanneer ik klaarkom.
Droog of net niet natuurlijk

- wanneer ik met een hoop vrienden en vriendinnen in de irish pub zit mee te zingen met de gitarist
- wanneer ik zo hard lach dat m'n buik er pijn van doet
- toen een cd-bespreking van mijn hand gepubliceerd werd
Oud 04-03-2006, 02:18
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2006 @ 20:19 :
Ik moet een moment van (ultiem) geluk nog meemaken.
Anime

dat is meer waard dan het leven zelf

en drank natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 09:58
Doodle!
Doodle! is offline
- Als ik naast m'n vriendje in slaap val / wakker word.

- Lekker zomer weer.

- Een hele strenge winter.

- Eerste dag zonder jas naar buiten.

- In het gras liggen met vrienden/vriendinnen. Heerlijk in de zon.
Oud 04-03-2006, 19:54
Verwijderd
- Op een koude witte winterdag de zon door zien komen (om daarna gelijk de deur uit te gaan om ervan te genieten).
- Als ik me kut voel en de poes met komt troosten.

De rest moet nog komen gok ik. Of niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 22:00
Maija
Maija is offline
- Trein idd, maar dat is meer het gevoel van vrijheid

- Lenteweer, (zonnige ochtent, etc. vooral als het snachts geregent heeft!!)

-In slaap vallen langs mn vriend

-etc.

Eigenlijk heel veel standaard dingen
Oud 04-03-2006, 23:45
Verwijderd
- als de zon laag staat en de schaduwen lang zijn en ik een "moment van bezinning" krijg
- als het zachtjes begint te sneeuwen
- als ik wakker word en uit het raam kijk en het gesneeuwd heeft
- als ik naast Mef in de auto zit, middenin de nacht, en meeschreeuw met de muziek
- als ik tijdens het uitgaan mijn vrienden nog eens goed bekijk en mezelf bedenk dat het stuk voor stuk geweldige mensen zijn
- als mijn leerlingen laten merken dat ze het daadwerkelijk interessant vinden wat ik te vertellen heb
- als ik met Koen langs de Geffense Plas zit met lauw bier en een gitaar
- als ik iemand in mijn bed heb liggen om tegenaan te kruipen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 11:42
Moustache
Moustache is offline
-Van sommige muziek kan ik echt een gelukskick krijgen.
-Op een warme, zonnige nazomeravond een biertje drinken bij het proeflokaal van Zwolle
-Het moment waarop ik me realiseerde dat het beter is nu het uit is met mijn vriendin.
-en zo kan ik nog wel even doorgaan
Oud 05-03-2006, 12:44
dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Doavid schreef op 05-03-2006 @ 12:42 :
-Op een warme, zonnige nazomeravond een biertje drinken bij het proeflokaal van Zwolle
ik prefereer dan voor de sally's
Oud 05-03-2006, 13:30
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
dext0r schreef op 05-03-2006 @ 13:44 :
ik prefereer dan voor de sally's
ook niet vervelend inderdaad, maar dan liefst als het al donker/nacht is.
Oud 05-03-2006, 13:42
Flip!
Flip! is offline
Mijn momenten van ultiem geluk zijn al de momenten die ik deel met mijn vriend
Oud 05-03-2006, 16:47
zeep007
zeep007 is offline
- lange zomeravonden, met een biertje, vriend en vrienden, bij een vriend thuis voor z'n trailer met een kampvuur en daar tot 's morgens vroeg zitten. Heerlijk.

- Tijdens een concert naar je lievelingsnummer luisteren met vrienden, daarna een tering eind terug reizen met treinen en hapjes eten en op stations slapen.

- Lowlands 's avonds in aanschoten bui rondlopen, met vrienden en een gevoel van onbeperkt feesten en lol en lichtjes.

- Met m'n vriend op vakantie, geen zorgen en veel lol, gezelligheid en rustmomenten, zoals cliche; een zonsondergang. Daar kan ik echt heerlijk van genieten.

- Mijn vrienden bij mij thuis met een lekker feest/chill sfeertje om 's morgens over slapende lichamen naar de wc te gaan. Om eenmaal als we wakker zijn ontbijtjes te maken enzo.

- Als er onverwacht zoveel sneeuw is gevallen dat we een vrije dag moeten nemen, om dan lekker in het park te wandelen, sneeuwballen te gooien, warme choco drinken en op de bank filmpjes te gaan kijken.

- aangeschoten naar the cure luister.

Laatst gewijzigd op 05-03-2006 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 18:32
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Gisteren toen we lekker muziek hadden gemaakt en dat we de kunstbende overijssel wonnen.
Oud 05-03-2006, 18:46
Xonzo
Xonzo is offline
- live je lievelingsnummer van je lievelingsgroep horen, zien, ruiken en voelen
- een strandwandeling maken onder een sterrenhemel met de juiste persoon
- kampvuurmomenten met bijhorende kampvuurgesprekken
- enkele gesprekken
-...
Oud 05-03-2006, 19:10
dromenvanger
dromenvanger is offline
-ik herinner me nog goed, de zomer toen ik 12 was en onze tv kapot was. We gingen elke dag met onze fiets naar mijn meter om naar "de kampioenen" te gaan kijken. Dat was geluk.

-wanneer ik toneelspeel, het moment vlak voor ik op podium moet, de zenuwen en de adrenaline. En de ontlading achteraf

-na een goed gesprek met iemand

-op kamp.

-in de zomer 's avonds laat iets gaan drinken met goeie vrienden, en dat buiten zonder trui
Oud 05-03-2006, 20:23
jessyvd_ven
jessyvd_ven is offline
- wanneer ik naar bepaalde muziek luister, en dan met name u2.
- een warme zomeravond met de hele familie bijeen
- er opuit zijn met mijn beste vriendin
- een goed gesprek hebben met iemand
Oud 05-03-2006, 20:36
fractuur
fractuur is offline
- in de zon fietsen op een lentedag, en beseffen dat alles eigenlijk heel goed gaat
- heel diep in de ogen van mijn vriend kijken
- uit mijn dak gaan, springen op een of ander vrolijk plaatje
- in de armen van mijn vriend liggen, dan staat er echt zo'n glimlach om mijn mond gebeiteld
Oud 05-03-2006, 21:04
Roos
Roos is offline
De zon geeft me echt een boost En niet alleen in de zomer hoor, als nu het zonnetje doorbreekt, vind ik t heerlijk om even op de tram te wachten met mijn gezicht naar de zon, ook al is het koud.

Verder de perfecte, en vooral ongecompliceerd momenten met vrienden. Of dat nu een dvd'tje kijken, een strandwandeling maken, een martini drinken of lui op bed liggen is.

Verder voel ik me ook wel killing goed als ik iets tofs heb gepresteerd op carriere/studie-gebied. Zoals een slimme opmerking maken tijdens een belangrijke artikel-bespreking, waardoor iedereen boeiend naar me kijkt. Of mijn eerste wetenschappelijke presentatie in het Engels, in bij zijn van alle professoren op dat gebied, waarna ik complimentjes kreeg.
Dingen als een tentamen halen ofzo vind ik minder boeiend, eerder vanzelfsprekend

Oh en en en op 1: lichtelijk aangeschoten midden in de nacht langzaam over de Erasmusbrug lopen. Alleen of met andere mensen, dat maakt niet uit. Dan wordt ik echt verliefd op Rotterdam en dat maakt me gelukkig
Oud 06-03-2006, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 05-03-2006 @ 22:04 :
Oh en en en op 1: lichtelijk aangeschoten midden in de nacht langzaam over de Erasmusbrug lopen. Alleen of met andere mensen, dat maakt niet uit. Dan wordt ik echt verliefd op Rotterdam en dat maakt me gelukkig
Een keertje doen binnenkort?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 00:29
Ijsklontje.
Ijsklontje. is offline
Op een zomerdag rond een uur of 19:30 op een stille plek te zijn. Het liefst een bos, en je geniet van de zon en heerlijk kan liggen<3
Waar niemand is, en het voelt alsof het jouw moment is

En dan met een leeg gevoel weggaan, en het voelt alsof je iets hebt bereikt. Hoe vreemd het ook klinkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten