Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2006, 22:23
Verwijderd
Is het nou echt zo slecht om zonder kussen te slapen? En mijn moeder hamerde er ook altijd op dat slapen met een BH aan slecht is.

Waarom?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 22:24
Verwijderd
Nee, is allebei niet slecht. Als je slaapt zonder kussen kun je last van een stijve nek krijgen, maar zo lang jij dat niet krijgt is er niets aan de hand. Een bh aan tijdens het slapen lijkt me erg oncomfortabel, maar ook dat heeft verder geen nadelige effecten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 22:47
Mariekje*
Mariekje* is offline
Zonder kussen slapen schijnt slecht te zijn doordat je de natuurlijke vorm van je lichaam 'forseert' maw. niet behoud (en dan voornamelijke de zogenoemde dubbele S-vorm in je rug). Ik krijg er zelf altijd een stijve nek van, en kan dan echt niet slapen... Maargoed als jij er geen problemen mee hebt, zal het wel niet zoveel kwaad kunnen.

Dat slapen met een BH slecht zou zijn vind ik zelf altijd maar onzin. Het zou de bloedsomloop belemmeren, maargoed dat doet het overdag ook wel. Zelf slaap ik ook vaak met BH aan, simpelweg omdat ik dat een stuk fijner vind slapen.
Oud 05-03-2006, 23:46
Verwijderd
ik mag dan een man zijn, maar ik heb volgens mij ook ooit ergens gelezen dat slapen met een BH de groei belemmerd, maar ik kan me niet voorstellen dat je in één nacht uit je BH groeit , en al helemaal niet als je 17 of 18 bent.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 10:35
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
mltinus schreef op 06-03-2006 @ 00:46 :
ik mag dan een man zijn, maar ik heb volgens mij ook ooit ergens gelezen dat slapen met een BH de groei belemmerd, maar ik kan me niet voorstellen dat je in één nacht uit je BH groeit , en al helemaal niet als je 17 of 18 bent.
Ik heb zelfs een keer gelezen dat je de kans op borstkanker vergroot door met je BH aan te slapen.

Het kan geen kwaad, maar het lijkt mij beide niet bepaald comfortabel liggen.
Oud 06-03-2006, 14:34
Bloem
Bloem is offline
De kans op borstkanker vergroot het niet en de groei belemmert het ook niet, maar het is wel beter om zonder BH te slapen voor de doorbloeding ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 14:54
Lelle_*
Lelle_* is offline
zonder Bh slapen is (van wat ervan gehoord heb) niet echt goed, omdat je lichaam vooral 's nachts groeit. En met een Bh aan belemmert dat dus de groei van je borsten.
Oud 06-03-2006, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Lelle_* schreef op 06-03-2006 @ 15:54 :
zonder Bh slapen is (van wat ervan gehoord heb) niet echt goed, omdat je lichaam vooral 's nachts groeit. En met een Bh aan belemmert dat dus de groei van je borsten.
Ik denk niet dat een borst zich zomaar laat tegenhouden door een laagje stof. Dat rekt wel mee.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 17:19
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 06-03-2006 @ 11:35 :
Ik heb zelfs een keer gelezen dat je de kans op borstkanker vergroot door met je BH aan te slapen.

Het kan geen kwaad, maar het lijkt mij beide niet bepaald comfortabel liggen.
Tegenwoordig krijg je toch bijna overal kanker van maakt niet uit wat je wel of niet doet
Oud 06-03-2006, 18:20
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Wat een onzin.
Oud 06-03-2006, 18:26
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Nou, ik slaap al jaren met BH aan en heb cup D, dus dat zal wel meevallen.
Oud 06-03-2006, 19:33
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 06-03-2006 @ 19:26 :
Nou, ik slaap al jaren met BH aan en heb cup D, dus dat zal wel meevallen.
Hahaha.
Dan zal het wel een fabeltje zijn ofzo. Ik heb ook geen idee. Mijn moeder zei dat altijd, dus nooit aan getwijfeld
In ieder geval lijkt het mij erg onprettig slapen, maar ik ben ondertussen dus ook gewend aan zonder bh slapen.
Oud 06-03-2006, 19:44
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik heb het toch even opgezocht. Voor de zekerheid

Het schijnt echt beter te zijn toch niet te slapen met een bh aan. Zonder bh slapen zorgt ervoor dat je borsten minder gaan hangen dan met bh aan. Als je dag en nacht je bh draagt worden je borstspieren te lui en gaan je borsten eerder hangen.

Bovendien is het echtbeter voor de bloedcirculatie om je bh snachts uit te doen.
Oud 06-03-2006, 20:06
Roos
Roos is offline
Het lijkt me nogal a-relaxed om met beha aan te slapen. Zeker een beugelbeha, dat kan toch nooit lekker liggen?

Een beha is er voor bedoeld om je borsten te ondersteunen als je wakker bent. Als je slaapt is dat toch niet nodig?

Maar goed, je moet doen wat voor jou prettig is. Ik snap alleen niet wat het voordeel is van een beha, 's nachts.
Oud 06-03-2006, 20:16
Verwijderd
Het voordeel is dat je je bh niet uit hoeft te doen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 20:16
Roos
Roos is offline
Je moet toch douchen 's ochtends, dus dan moet je hem alsnog uit
Oud 06-03-2006, 22:42
Vice
Vice is offline
Mij lijkt slapen zonder kussen niet fijn.
Oud 07-03-2006, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-03-2006 @ 21:16 :
Je moet toch douchen 's ochtends, dus dan moet je hem alsnog uit
Niet iedereen gaat 's ochtends douchen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 07:39
Dexter_M
Dexter_M is offline
Slaap vaak zonder kussen, en weinig last van
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 09:02
Verwijderd
zonder kussen is juist goed, krijg je een rechte rug van (balletdansers moeten dat altijd)

Met een bh aan slapen is vooral oncomfortabel, vind ik dan.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 09:46
coopergirl
coopergirl is offline
Slapen met een bh lijkt mij intens verschrikkuluk kut, maar goed; dit terzijde

Lig je op je zij, rug, buik? Als je op je zij ligt, ligt de wervelkolom in een vreemde positie zonder kussen.. Daar zou je dan nek of rugklachten van 'kunnen' krijgen..
Oud 07-03-2006, 10:46
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik slaap met bh aan en ik vind dat veel fijner zitten.
Oud 07-03-2006, 13:44
Verwijderd
ik ook en zonder kussen..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 13:58
Magican
Magican is offline
Ik slaap altijd met bh en heb er geen last van. Tót ik em vergeet uit te trekken de volgende morgen
Oud 07-03-2006, 15:28
Enkie
Enkie is offline
Citaat:
Magican schreef op 07-03-2006 @ 14:58 :
Ik slaap altijd met bh en heb er geen last van. Tót ik em vergeet uit te trekken de volgende morgen
?
Oud 07-03-2006, 15:48
Roos
Roos is offline
Citaat:
per piacere schreef op 07-03-2006 @ 08:13 :
Maar als je 's avonds doucht, doe je daarna toch je beha niet meer aan Of denk ik te moeilijk
Oud 07-03-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 07-03-2006 @ 16:48 :
Maar als je 's avonds doucht, doe je daarna toch je beha niet meer aan Of denk ik te moeilijk
Nou kijk, als je bijvoorbeeld na het eten gaat douchen (zoals ik wel eens doe) dan lijkt het me wel logisch dat je gewoon je bh weer aandoet.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 16:16
Anno2007
Anno2007 is offline
even over slapen zonder kussen, ik lig egt op me buik, maar dan is t toch juist onlogisch om met kussen te slapen voor je natuurlijke houding...is da dan ook slecht? (ik slaap zonder kussen, en verder geen stijve nek ofzow)

en ik slaap zonder bh omdat da lekkerder ligt
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 17:04
Verwijderd
Volgens mij is slapen zonder kussen niet echt slecht hoor.
Heb zelf ook jarenlang op een heel dun kussen geslapen, maar dat vond ik op een gegeven moment te hard.
Een meisje die ik kende die hele familie sliep zonder kussen. En volgens mij zat daar zon redenatie achter van dat dat goed was ofzo , maar ik weet er verder het fijne niet van.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 19:02
Maantje
Maantje is offline
slapen zonder bh is slecht omdat je dan de spier die ervoor zorgt dat je borsten niet gaan hangen nooit de kans geeft te werken. Deze spier wordt dan slap en je borsten gaan hangen. Dat hebben verschillende dokters mijn zusje verteld, ik neem aan dat het waar is. slecht voor de gezondheid is het dus niet maar het kan ongewenste effecten hebben...
Oud 07-03-2006, 21:42
Enkie
Enkie is offline
Citaat:
Maantje schreef op 07-03-2006 @ 20:02 :
slapen zonder bh is slecht omdat je dan de spier die ervoor zorgt dat je borsten niet gaan hangen nooit de kans geeft te werken.
Te groeien, neem ik aan? Want waarom zou ie 's nachts moeten werken?
Oud 08-03-2006, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Enkie schreef op 07-03-2006 @ 22:42 :
Te groeien, neem ik aan? Want waarom zou ie 's nachts moeten werken?
Als je borsten normaal opgevangen worden door een BH, maar 's nachts niet, dan moeten je spieren toch werken om ze vast te houden?

Het hangborstenverhaal klinkt overigens vrij logisch. Slapen met een beugelbh is trouwens ook slecht voor je bh. Maargoed
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 20:37
Anno2007
Anno2007 is offline
ik hadtet er met iemand over, en die zei dat haar is was verteld dat als je geen bh overdag droeg, dat je dan kanker kreeg...

wat is t nou, krijg je kanker door een bh te dragen of juist niet
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 20:56
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Maantje schreef op 07-03-2006 @ 20:02 :
slapen zonder bh is slecht omdat je dan de spier die ervoor zorgt dat je borsten niet gaan hangen nooit de kans geeft te werken. Deze spier wordt dan slap en je borsten gaan hangen. Dat hebben verschillende dokters mijn zusje verteld, ik neem aan dat het waar is. slecht voor de gezondheid is het dus niet maar het kan ongewenste effecten hebben...
Mijn dokters zeggen wat anders

Verder is dat kankergezeur natuurlijk ook onzin
Oud 09-03-2006, 21:30
Verwijderd
Het is per definitie oncomfortabel, en verder klinkt het 'je moet je spieren niet lui laten worden' mij wel logisch in mijn oren eigenlijk. Maar niemand weet er dus het fijne van?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 22:34
vosje16
vosje16 is offline
Zonder kussen is helemaal niet slecht volgens mij. Hadden ze 2000 jaar geleden waarschijnlijk ook niet hé Met BH slapen lijkt mij wel oncomfortabel, maar het kan geen kwaad denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 00:18
Verwijderd
Het hele verhaal over borstspieren die lui worden als je 's nachts een bh draagt is volgensmij complete bullshit. De pectoralis ofwel borstspier ligt áchter het vet- en klierweefsel:

Hoe sterk je pectoralis is verandert, zover ik weet, niets aan hoe "stevig" je borsten zijn en de mate waarin ze hangen. Het enige belangrijke voor de stevigheid van je borsten is de conditie van je huid. Als je een sterke huid hebt hangen je borsten ook hoger. Als je het vanuit dit opzicht bekijkt zou het zelfs goed zijn om 's nachts een bh te dragen, omdat je huid dan zoveel mogelijk ontlast wordt van het gewicht van je borsten. Dit is ook de reden waarom grote borsten meestal enigzins hangen en waarom oudere mensen hangborsten krijgen. Hoe langer en hoe zwaarder de belasting op de huid, des te zwakker en slapper wordt de huid. Daar speelt ook nog mee dat conditie over het algemeen afneemt met het ouderworden.

Je kunt je pectoralis overigens wel trainen als vrouw. Als deze spier groter wordt ogen je borsten aan de bovenkant zelfs een beetje "voller". Dat vrouwen hun borstspieren niet mogen trainen omdat ze dan geen borsten meer overhouden gaat dus ook niet op. De reden waarom vrouwelijke bodybuildsters weinig of geen borsten hebben is omdat hun vetpercentage onnatuurlijk laag is voor een vrouw.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 15:46
Yerli
Yerli is offline
Volgens mij iets het niet goed om te slapen met een beugel bh aan, vanwege de doorbloeding dacht ik.
Oud 12-03-2006, 11:32
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
per piacere schreef op 07-03-2006 @ 08:13 :
Als je dan 's avonds gaat douchen, moet je BH ook uit lijkt me.
Oud 12-03-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 12-03-2006 @ 12:32 :
Als je dan 's avonds gaat douchen, moet je BH ook uit lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Kwieltje schreef op 09-03-2006 @ 21:37 :
ik hadtet er met iemand over, en die zei dat haar is was verteld dat als je geen bh overdag droeg, dat je dan kanker kreeg...

wat is t nou, krijg je kanker door een bh te dragen of juist niet
Je krijgt kanker door een serie mutaties in een cel. Een cel gaat niet muteren omdat je toevallig wel of niet een bh aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:37
Sprinkle
Sprinkle is offline
Waarom zou je uberhaubt met BH aan willen slapen ?
Oud 12-03-2006, 16:09
Gedoemd
Gedoemd is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 12-03-2006 @ 15:37 :
Waarom zou je uberhaubt met BH aan willen slapen ?
Bij anderen slaap ik altijd met BH...klinkt misschien heel mutserig maar wil mijn onderdelen niet showen aan de rest vd wereld
Oud 12-03-2006, 16:23
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Gedoemd schreef op 12-03-2006 @ 17:09 :
Bij anderen slaap ik altijd met BH...klinkt misschien heel mutserig maar wil mijn onderdelen niet showen aan de rest vd wereld

Maar dan heb je dus, bij anderen als je daar gaat slapen, alleen een BH aan ? Als je daarover heen nog een shirtje aan hebt show je je onderdelen toch niet

Maar dat zit toch helemaal niet lekker ?
Oud 12-03-2006, 20:51
Fleur
Fleur is offline
Heb wel eens gehoord dat veel bekende artiesten (gekke Amerikanen natuurlijk) juist zonder kussen slapen, het schijnt dat je van kussens een onderkin krijgt

Ik vind een kussen lekkerder liggen, maar als je comfortabel ligt zonder kussen kan dat nooit kwaad lijkt me, ligt ook aan t soort matras denk ik..of het zonder kussen fijn slaapt.

En ik slaap nooit met BH aan, geen nut en niet prettig.

Regels voor berichten