Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2006, 14:29
colour
colour is offline
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben aan het rekenen met matricen. Ik gebruik hierbij eeng rafische rekenmachine van Hp van het type 39G. Maar nu kom ik erachter dat ik wel een matrix tot de macht 2 kan doen, maar niet tot de macht 3,4,5,6 enz. Want voor tot de macht 2 gebruik ik een aparte toets: X2. En wanneer ik tot de macht 5 wil bijvoorbeeld, dan moet ik dat met een andere toets doen: ^5. En DAT doet ie dus niet.

Ik heb de handleiding erbij gepakt maar er wordt over deze functies niet gesproken. Heeft iemand enig idee hoe dit WEL moet? Of kan het gewoon niet....?

Bedankt

Laatst gewijzigd op 08-03-2006 om 08:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 15:49
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Ik weet wel dat je bijvoorbeeld de antwoorden van matrix tot de macht drie in kunt voeren. Als je dit dan weer tot de macht 3 doet, is het antwoord tot de macht 6. Of je doet hem tot de macht twee: dan heb je hem ondertussen al tot de macht 5. Voer je het antwoord van tot de macht 5 in en je doet hem tot tot de macht drie dan heb je antwoorden van tot de macht 8, doe je die antwoorden weer tot de macht twee dan heb je tot de macht 9.
En ga zo maar door... Maar verder dan dit worden de getallen denk ik echt groot...Bij sommige matricen krijg je ook een evenwichtsstand: dan groeien de waarden niet meer verder.
Veder heb ik geen rekenmachine bij me op dit moment: die heeft mij behoorlijk in de steek gelaten vandaag.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 15:50
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Waarom wil je de matricen eigenlijk tot zulke machten berekenen?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 08:17
colour
colour is offline
hoi ditismijnnaam,

Ik heb mijn bericht aangepast, misschien is het duidelijk zo, ik heb dus niet zoveel aan je antwoord, maar wel bedankt. Ik vroeg me af welke GR je hebt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten