Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2006, 21:55
Verwijderd
Hallow..

nou heb ik hier een pc van een kennis.
MSI K7N2 (MS-6570)
die heb een Socket A AMD Athlon 3200+ (2.2 gig) (Barton)
2 gig geheugen
GeForce FX5200
verder dvd brandertje bla bla bla

nou isi het probleem als hij een spel wil spelen, hing de pc eerst na 30 seconden al... dat is nou al meerendeels opgelost, want de computerzaak had iets te veel koelpasta op de core (en daarnaast) gedaan, dus dat allemaal schoongemaakt en opnieuw koelpasta aangebracht, nou kan die al aardig spelen (zeg 15 minuten).
maar nou is het probleem nog steeds dat hij blijft hangen.
aan de voorkant in een 3'25"sleuf zit een air-intake fan.
aan de achterkant zitten 2 80mm Fan's.
als die niet actief zijn, hangt ie dus na 15 min.. als ze wel actief zijn pas na een half uur of 3 kwartier.
nou voel ik dus aan de videokaart, en die wordt ontiegelijk heet..
de processor wordt ook weer 50 graden.
bios upgrade gedaan hielp niks..

wat is hier het probleem?
is de koelpasta dan nog niet echt goed of ligt het meer aan het moederbord?? de heatsink van de NoordBrug wordt hooguit lauw.

LuLLoW
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2006, 22:04
Moonspell
Moonspell is offline
Videokaart-fan plaatsen?
Oud 11-03-2006, 22:19
BleuZ
BleuZ is offline
kijk een met motherbordmonitor hoe warm het is. (of een ander programma wat de temps weergeeft.)

en anders inderdaad ff naar je videokaart fan kijken, en hier andere opzetten oid
Oud 11-03-2006, 23:12
Verwijderd
--> hardware?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 23:38
Wammus
Wammus is offline
Wie zet er nou outtake fans in z'n pc en gebruikt ze vervolgens niet?

Ik denk ook dat het aan de koeler van de videokaart ligt.
Oud 12-03-2006, 10:05
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Piloff schreef op 12-03-2006 @ 00:12 :
--> hardware
Oud 12-03-2006, 12:36
Verwijderd
de videokaart die er nu inzit is die GF FX5200 zit al een koeler op(een nieuwe). de processor koeler is ook al vervangen.

de processor word 50 graden (wat ik al veel vindt).

De videokaarten worden allebei ook achterlijk heet, kan dat niks te maken hebben met het voltage dat er door de agp poort wordt gestuurd?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 12:41
Verwijderd
Wat voor koeler heb je op je processor?

En draait de koeler van de videokaart/processor ook?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 12:49
M@rco
M@rco is offline
WTF, een Athlon XP met 2GB intern en een FX5200

Maar goed; wat voor voeding zit er in de PC?
Oud 12-03-2006, 13:22
Verwijderd
50 graden is voor het snelste model uit de serie, de XP3200+, niet extreem. Wel wat aan de hoge kant, je kunt ze ook makkelijk lager krijgen, maar het is niet zoveel dat je direct moet denken aan grote problemen daar.

Een FX5200 kan volgens mij makkelijk met passieve koeling draaien. Die hoort echt niet binnen 15 minuten zo heet te worden dat je hem niet meer kunt aanraken; ik neem aan dat je zoiets bedoelt met 'ontiegelijk' heet. Is die koeler er af geweest en onvakkundig teruggezet? Zelfde geldt ook voor de processor.

Het voltage dat de AGP-bus krijgt is (soms) in het BIOS van de computer in te stellen; kijk daar eens op dat op 'default' staat of hoger. Maar ik zie geen reden waarom iemand dat zou willen doen bij een FX5200, bovendien beïnvloedt het AGP-voltage alleen de I/O-logica van de videokaart, niet het voltage wat de GPU zelf van de VRM's op de videokaart krijgt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 13:39
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
lullow schreef op 12-03-2006 @ 13:36 :
de videokaart die er nu inzit is die GF FX5200 zit al een koeler op(een nieuwe). de processor koeler is ook al vervangen.

de processor word 50 graden (wat ik al veel vindt).

De videokaarten worden allebei ook achterlijk heet, kan dat niks te maken hebben met het voltage dat er door de agp poort wordt gestuurd?
pardon? Allebei??
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 13:55
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 12-03-2006 @ 14:39 :
pardon? Allebei??
jah.. heb hier ook nog een radeon 9250 en die wordt ook al zo heet.
er zit ook een splinternieuwe voeding in.. die begaf et ook. 400w voeding.
de koeling heb ik zelf opnieuw er op gezet ... en nog gekeken of het goed zat. koelpasta etc opnieuw aanmeoten brengen...
der zt een SPIRE (klik) koeler op.

de videokaart is als ie vastloopt niet aan te raken.

maar ik heb dus een 2e monitor er aan gehangen.. daar speedfan en Everest laten draaien.. en allebei stonden de processor op 50 graden en dan blijft ie hangen.. ik hebin de bios al gekeken naar warning temp.. oid.. maar staat allemaal uit

AGP Voltag staat op 1.5 volt.. die kan niet op default gezet worden.. alleen maar op 1.6 of 1.7 v

Laatst gewijzigd op 12-03-2006 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:05
Verwijderd
En die 9250, wordt die in hetzelfde systeem, die 3200+ waar we het nu over hebben, zo heet?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:18
Verwijderd
jah.. allebei even heet.. in het zelfde systeem
ik snap het niet meer..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:52
Verwijderd
kan aan je mobo liggen, ik had eerst een andere en daar werd alles 60+ graden als ie idle-de en alles was heet en nu heb ik een ander mobo en blijft alles gewoon rond de 35
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:59
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
lullow schreef op 12-03-2006 @ 14:55 :
er zit ook een splinternieuwe voeding in.. die begaf et ook. 400w voeding.
"Splinternieuw" en "400W" zeggen ook niet zoveel, wat voor merk is het?
Oud 12-03-2006, 17:02
Verwijderd
coolermaster voeding.. en daarvoor zat er een Zalman voeding in.. dus het merk Zalman zegt ook niet veel.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 17:28
Verwijderd
Zalman-voedingen zijn prima dingen, niet stil, maar wel stabiel, maar daar gaat het nu even niet om. Als de voltages extreem slecht zijn krijgen de VRMs op het moederbord het voor hun mik, maar ze zullen wel de standaard 1.5V naar het AGP-slot blijven sturen. Hooguit worden de componenten op je moederbord dan zeer heet maar de videokaart niet. Het gevolg kan dan wel zijn dat omdat het moederbord zelf zeer heet wordt, de processor en videokaart automatisch ook een hogere temperatuur bereiken, hun omgeving is immers warmer.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-03-2006 @ 18:28 :
Zalman-voedingen zijn prima dingen, niet stil, maar wel stabiel, maar daar gaat het nu even niet om. Als de voltages extreem slecht zijn krijgen de VRMs op het moederbord het voor hun mik, maar ze zullen wel de standaard 1.5V naar het AGP-slot blijven sturen. Hooguit worden de componenten op je moederbord dan zeer heet maar de videokaart niet. Het gevolg kan dan wel zijn dat omdat het moederbord zelf zeer heet wordt, de processor en videokaart automatisch ook een hogere temperatuur bereiken, hun omgeving is immers warmer.
neej maar ik gaf aan dat zalman even veel zegt als "splinternieuw" en "400w" zoals M@rco beschreef.
iedereen heeft een eigen ervaring met bepaalde spullen.. maar ook m et de oude voeding werd de zelfde temparatuur bereikt.

dit vind ik echt een geval apart... maar is dit niet die AMD serie die (?te?) heet wordt. ik heb het zelf niet zo op amd.. maar daar draait het niet om..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 22:34
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
koekjes schreef op 12-03-2006 @ 17:52 :
kan aan je mobo liggen, ik had eerst een andere en daar werd alles 60+ graden als ie idle-de en alles was heet en nu heb ik een ander mobo en blijft alles gewoon rond de 35
Klinkt als een mogelijke oplossing, waarom ga je hier niet verder op in lullow??
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 22:50
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
koekjes schreef op 12-03-2006 @ 17:52 :
Dan ligt het dus helemaal niet aan je moederbord, maar aan de sensoren op één van de moederborden die gewoon onnauwkeurig werken. Misschien is alles nog steeds 60+ graden, of was het altijd al 35 graden.
Oud 13-03-2006, 02:05
Jolt
Jolt is offline
Lang leve bios updaten of natuurlijk gewoon kwaliteit kopen.
Oud 13-03-2006, 07:50
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 12-03-2006 @ 23:50 :
Dan ligt het dus helemaal niet aan je moederbord, maar aan de sensoren op één van de moederborden die gewoon onnauwkeurig werken. Misschien is alles nog steeds 60+ graden, of was het altijd al 35 graden.
het voelt nu ook minder heet aan schat :x
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 12:32
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
lullow schreef op 12-03-2006 @ 20:30 :

maar is dit niet die AMD serie die (?te?) heet wordt. ik heb het zelf niet zo op amd.. maar daar draait het niet om..
athlon xp's worden idd wel heet, maar niet te heet ( voor zichzelf ) echter tegenwoordig weet amd z'n processors beter koel te houden dan intel...

@TS, werk alle draden e.d. zo goed mogelijk weg, zorg ervoor dat de fans op logische plaatsen zitten ( outtake boven, Intake beneden want warme lucht stijgt ) en wat voor koeling zit er op de cpu ?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 07:28
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 12-03-2006 @ 23:34 :
Klinkt als een mogelijke oplossing, waarom ga je hier niet verder op in lullow??
Dag geen internet gehad.. sorry.

Maar het probleem is. (nou ja probleem)) hij wil niet echt een game pc.. maar gewoon af en toe een spelletje willen spelen., dus hij is niet van plan om een nieuwe pc te kopen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2006, 13:23
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 14-03-2006 @ 08:28 :
Dag geen internet gehad.. sorry.

Maar het probleem is. (nou ja probleem)) hij wil niet echt een game pc.. maar gewoon af en toe een spelletje willen spelen., dus hij is niet van plan om een nieuwe pc te kopen!
je hoeft geen nieuwe pc te kopen alleen een moederbord
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten