Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2006, 07:57
tessadeleeuw
tessadeleeuw is offline
hee mensen
wij zitten in havo 5 en wij moeten een debat houden. Onze stelling is: iedereen die afval(ook kauwgom) op straat gooit moet bestraft worden.
Wij zijn Voor deze stelling.
Hebben jullie hier goede argumenten voor?
graag jullie reactie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2006, 13:20
sunshine86
sunshine86 is offline
Eigenlijk slaat de stelling echt nergens op, maar ja.
Ik zou dan ook echt geen argumenten voor kunnen bedenken. Kan je de stelling niet veranderen??
Oud 15-03-2006, 13:52
Barry K
Barry K is offline
Heeft echt met studiekeuze te maken? -> MT

Wat heb je zelf voor argumenten?
Oud 15-03-2006, 14:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
sunshine86 schreef op 15-03-2006 @ 14:20 :
Eigenlijk slaat de stelling echt nergens op, maar ja.
Ik zou dan ook echt geen argumenten voor kunnen bedenken. Kan je de stelling niet veranderen??
Hoezo niet? Volgens mij is het best een aardige stelling. Al kun je je afvragen of mensen niets beters te doen hebben dan bekijken of mensen dingen op straat gooien. Maar ach, sinds openbare prullenbakken gebruiken ook al niet goed is... (oké, huisvuil mag er inderdaad niet in, maar blabla)

Argumenten voor:
-het blijft schoner op straat
-de overheid heeft er weer een inkomst bij
Oud 15-03-2006, 14:45
JoV
JoV is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-03-2006 @ 15:15 :
Hoezo niet? Volgens mij is het best een aardige stelling. Al kun je je afvragen of mensen niets beters te doen hebben dan bekijken of mensen dingen op straat gooien. Maar ach, sinds openbare prullenbakken gebruiken ook al niet goed is... (oké, huisvuil mag er inderdaad niet in, maar blabla)

Argumenten voor:
-de overheid heeft er weer een inkomst bij

Nee, want het kost de overheid hoogstwaarschijnlijk meer om zoveel agenten in te zetten dan dat het oppakken van kauwgomwerpers oplevert.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 15:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
JoV schreef op 15-03-2006 @ 15:45 :
Nee, want het kost de overheid hoogstwaarschijnlijk meer om zoveel agenten in te zetten dan dat het oppakken van kauwgomwerpers oplevert.
Maar er zijn toch al van die apart milieuwachters voor? Die ook kijken of je hond niet losloopt en zo
Oud 15-03-2006, 15:26
JoV
JoV is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-03-2006 @ 16:07 :
Maar er zijn toch al van die apart milieuwachters voor? Die ook kijken of je hond niet losloopt en zo
Mja, maar als iedereen bestraft zou moeten worden zouden er nog meer van die wachters moeten komen?

Het is gewoon een slechte stelling. Ten eerste omdat het niet haalbaar is, ten tweede omdat het logisch is dat iedereen gestraft wordt als hij de wet niet naleeft.

Een betere stelling zou denk ik zijn: 'Het gooien van kauwgom op straat moet niet strafbaar zijn'.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 15:44
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
JoV schreef op 15-03-2006 @ 16:26 :
Het is gewoon een slechte stelling. Ten eerste omdat het niet haalbaar is, ten tweede omdat het logisch is dat iedereen gestraft wordt als hij de wet niet naleeft.

Een betere stelling zou denk ik zijn: 'Het gooien van kauwgom op straat moet niet strafbaar zijn'.
Het is wel een goede stelling, maar niet qua inhoud waardoor dit standpunt moeilijk te verdedigen zal zijn.
Verder is een ontkenning in een stelling niet zo 'mooi'.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 15:46
JoV
JoV is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 15-03-2006 @ 16:44 :
Het is wel een goede stelling, maar niet qua inhoud waardoor dit standpunt moeilijk te verdedigen zal zijn.
Verder is een ontkenning in een stelling niet zo 'mooi'.
Hoe kan een stelling nou wel goed zijn, maar niet qua inhoud? Je bedoelt dat ie wel goed geformuleerd is? Ja, dat wel. Maar er is nauwelijks over te debatteren.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 13:02
Jeroen89
Iemand nog ideeen wat voor argumenten je tegen deze stelling kan inbrengen?
Dus tegen dat mensen gestraft moeten worden die afval op straat gooien?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 15:50
Job14-07-85
Beste Tessa,

Ik ben 4de jaars student recht en moet soms op mijn opleiding debatteren. wel wat ervaring dus
Heb jij ook al naar de andere partij gekeken?
schrijf eens alle argumenten op die hun kunnen verzinnen......... schrijf die hier even op en ik zal het op de universiteit even in de groep gooien om die argumenten te verwerpen....... Ik verzeker je dan word het debatteren een stuk makkelijker!!!

ik wacht op je antwoord,

Groet,

Job
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten