Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2006, 16:03
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
http://www.microsoft.com/windows/ie/...aredirect.mspx

T'is nog een Beta versie (Beta2) maar dat mag de pret niet drukken
Oud 15-03-2006, 16:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Pret? Leg dat eens uit.

IE7 heeft geeneens support voor XHTML, en een hoop andere dingen die andere browsers allang hebben. Alles beter dan IE6 natuurlijk, maar wel erg teleurstellend 6 jaar later dan IE6. Het lijkt mij dat je als grootste softwarebouwer toch wel een vrijwilligersproject (Mozilla) kunt bijbenen.
Oud 15-03-2006, 16:14
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-03-2006 @ 17:12 :

IE7 heeft geeneens support voor XHTML, en een hoop andere dingen die andere browsers allang hebben. Alles beter dan IE6 natuurlijk, maar wel erg teleurstellend 6 jaar later dan IE6. Het lijkt mij dat je als grootste softwarebouwer toch wel een vrijwilligersproject (Mozilla) kunt bijbenen.
Dat vind ik ook, maja ik heb goede hoop dat ze het nu verbeterd hebben

Citaat:
Enlightenment schreef op 15-03-2006 @ 17:12 :
Pret? Leg dat eens uit.
Nou, het werkt met tabbladen en nu hoef ik niet FireFox te installeren Hou niet zo van firefox nml: iedereen op school heeft het omdat Internet explorer slecht zou zijn Maja da's mijn 'pret'

Ik heb straks nog meer pret omdat er ook een knopje QuickTabs zit waarmee je al je geopende pagina's int klein kan bekijken net als bij Powerpoint (de diasorteerderweergave)

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 16:17.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 16:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je, ondanks de veiligheidsrisico's, toch IE wilt gebruiken en je features van moderne browsers mist, dan is het wel een vooruitgang ja.

Maar begrijp wel dat IE geschreven is zonder veiligheid in het achterhoofd, en dat achteraf alle honderden veiligheidsfouten eruit worden gehaald en er waarschijnlijk nog duizenden inzitten. IE7 is geen rewrite van IE6 maar juist een toevoeging. Dus dezelfde problemen blijven. Pas bij een volledige rewrite kunnen ze IE echt significant veiliger maken.

Wel een verbetering is dat IE met minder rechten zou draaien, als een soort sandbox.
Oud 15-03-2006, 16:19
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-03-2006 @ 17:16 :
Als je, ondanks de veiligheidsrisico's, toch IE wilt gebruiken en je features van moderne browsers mist, dan is het wel een vooruitgang ja.

Maar begrijp wel dat IE geschreven is zonder veiligheid in het achterhoofd, en dat achteraf alle honderden veiligheidsfouten eruit worden gehaald en er waarschijnlijk nog duizenden inzitten. IE7 is geen rewrite van IE6 maar juist een toevoeging. Dus dezelfde problemen blijven. Pas bij een volledige rewrite kunnen ze IE echt significant veiliger maken.

Wel een verbetering is dat IE met minder rechten zou draaien, als een soort sandbox.
Ik weet 't en daarom ist ook zo zielig van Microsoft, maja, ik vind Inetrnet Explorer gewoon stoer in zn nieuwe layout nu
En virussen krijg ik toch wel
Oud 15-03-2006, 16:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 15-03-2006 @ 17:19 :
Ik weet 't en daarom ist ook zo zielig van Microsoft, maja, ik vind Inetrnet Explorer gewoon stoer in zn nieuwe layout nu
Anders maak je een IE7-skin voor Firefox en draai je fijn Firefox.
Misschien is zo'n skin er al.
Citaat:
Kingofthemall schreef op 15-03-2006 @ 17:19 :
En virussen krijg ik toch wel
Ja met zo'n instelling wel.
Oud 15-03-2006, 17:00
M@rco
M@rco is offline
Gadverdamme, waarom hebben ze de interface zo verkloot? Beter veranderen ze dat weer terug.

Wel fijn dat ze nu *eindelijk* volledige ondersteuning voor transparante PNG'tjes hebben, en nog wat meer van die dingen.
Oud 15-03-2006, 17:34
freyk
freyk is offline
Ik heb nog wel een mooie "review" gemaakt voor i.e.
Deze kon je vinden in [centraal] webbrowsing.
Helaas bestaat het niet meer

Citaat:
Kingofthemall schreef op 15-03-2006 @ 17:14 :
Ik heb straks nog meer pret omdat er ook een knopje QuickTabs zit waarmee je al je geopende pagina's int klein kan bekijken net als bij Powerpoint (de diasorteerderweergave)
Daar heeft firefox al een Extensie voor.

Citaat:
Enlightenment schreef op 15-03-2006 @ 17:25 :
Anders maak je een IE7-skin voor Firefox en draai je fijn Firefox.
Misschien is zo'n skin er al.
Ik vond een Vista Theme voor firefox en voor Opera ook .

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:50
Nietzman
Nietzman is offline
En wat een lelijk inconsistente nieuwe layout heeft IE7 gekregen zeg. Het is net alsof ze een kleuter met gekleurde blokjes hebben laten smijten.

En alle hacks die je voor IE6 kon gebruiken om een site er nog fatsoenlijk uit te laten zien (Zoals _height voor min_height) zijn er uitgehaald, terwijl de CSSfuncties die je ermee probeerde te 'emuleren' niet zijn ingebouwd. Ofwel shitloads aan sites zijn straks aan gort in IE7.

Maargoed, ze hebben nog een tijdje tot de release. Misschien verassen ze me nog en komen ze met een redelijk standards-compliant browser, zodat ik me eindelijk niet druk meer hoef te maken om IE als ik met een site bezig ben.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:46
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 15-03-2006 @ 18:50 :
En wat een lelijk inconsistente nieuwe layout heeft IE7 gekregen zeg. Het is net alsof ze een kleuter met gekleurde blokjes hebben laten smijten.

En alle hacks die je voor IE6 kon gebruiken om een site er nog fatsoenlijk uit te laten zien (Zoals _height voor min_height) zijn er uitgehaald, terwijl de CSSfuncties die je ermee probeerde te 'emuleren' niet zijn ingebouwd. Ofwel shitloads aan sites zijn straks aan gort in IE7.

Maargoed, ze hebben nog een tijdje tot de release. Misschien verassen ze me nog en komen ze met een redelijk standards-compliant browser, zodat ik me eindelijk niet druk meer hoef te maken om IE als ik met een site bezig ben.
Dat probleem heb ik ook als ik een site maak, "maak ik m nou voor Firefox of voor IE?" Maja, aangezien nog maar 20% van de Europeanen Firefox gebruikt en de Rest Internet explorer of iets anders maak ik ze tot nu toe altijd voor Internet Explorer
Maja dat al die sites aan gort zijn is wel kl*te. Misschien ga ik wel voor Opera, dan hoef ik ook geen Firefox te gebruiken
Oud 15-03-2006, 19:06
freyk
freyk is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 15-03-2006 @ 17:14 :
iedereen op school heeft het omdat Internet explorer slecht zou zijn
Mij hoor je ook niet zeggen dat i.e slecht is, tis gewoon een beetje ouderwets.
Ennuh ik hoop voor hun dat ze allemaal portable firefox gebruiken, want je kan makkelijk misbruik maken van hun fireroxprofielen.

Citaat:
Kingofthemall schreef op 15-03-2006 @ 19:46 :
"maak ik m nou voor Firefox of voor IE?"
Hoe moeilijk kan het zijn? Want als je je sites maakt in dreamweaver of nvu, dan worden ze automatisch, volgends de internationale regels van w3c, gemaakt.

Citaat:
Kingofthemall schreef op 15-03-2006 @ 19:46 :
Misschien ga ik wel voor Opera, dan hoef ik ook geen Firefox te gebruiken
Geen probleem
Alles is, tot nu toe, beter (-> moderner) dan I.E 6.

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 19:50
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 15-03-2006 @ 20:06 :
Hoe moeilijk kan het zijn? Want als je je sites maakt in dreamweaver of nvu, dan worden ze automatisch, volgends de internationale regels van w3c, gemaakt.
Dat helpt inderdaad wel een beetje, maar de renderengine van IE is gewoon enorm brak. Je kunt HTML/CSS schrijven die perfect voldoet aan de aanbevelingen (dus niet standaarden!) van het W3C, maar die toch voor geen meter werkt in IE. Erg frustrerend.
Oud 15-03-2006, 20:43
dafelix
dafelix is offline
waar is de linux link?

oh... internet explorer...

Oud 15-03-2006, 22:00
namnatulco
namnatulco is offline
Euhm hoe zit het dan met IE die je opstart en vervolgens gewoon direct crasht waardoor je em weer op moet starten, is dat er eindelijk uit?
Oud 16-03-2006, 00:17
CrazY G
CrazY G is offline
ik kom niet voorbij die validation
Oud 16-03-2006, 00:33
D@mien
D@mien is offline
Ze hebben wel erg hun best gedaan om et op Firefox te laten lijken.. (of miss. ook op andere, ik ken alleen firefox) Tabbed browsing, searchbar.. favorite-manager..RSS reader..
Oud 16-03-2006, 00:35
Verwijderd
Mwa, dat zijn meer algemene functies die andere browsers al een poos hebben. Jammer dat dat zo brak wordt ondersteund voor IE6 met de toolbar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten