Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 15:38
reine claude
reine claude is offline
Pickwick introduceert deze maand T-pads; pads voor in de Senseo, die echter thee geven in plaats van koffie.

Pickwick brengt de pads in 4 smaken, en biedt een aparte theepadhouder. Wel zo smakelijk. Fabrikant Douwe Egberts ontwikkelde de speciale Senseosmaken en -houder samen met Philips.

Consumenten kunnen kiezen uit Tempting Red (Rooibos met bloedsinaasappel), Minty Green (groene thee met munt en zouthout)), Lemon en Lime en Early Grey (bergamot en limoen).

De T-pads zijn vanaf half maart verkrijgbaar in de supermarkt, in de Douwe Egberts Geschenkenwinkel, via de Pickwicksite en in een cadeauverpakking bij elektronica-en huishoudspeciaalzaken.

Introductieprijs is 2,49 euro, maar een paar maanden later kost de houder het dubbele: 4,99 euro.

Hebben jullie het al uitgeprobeerd? Zo ja, wat vinden jullie ervan? Zo nee, lijkt het jullie wat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2006, 15:41
reine claude
reine claude is offline
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 15:42
Verwijderd
Nee, lijkt me niks. Het water wordt niet gekookt (=lauwe thee), en dan is het wel een andere padhouder, maar het komt door hetzelfde 'tuitje' als de koffie, dus alsnog restjes koffie in je thee en vice versa.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 15:50
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-03-2006 @ 16:42 :
Nee, lijkt me niks. Het water wordt niet gekookt (=lauwe thee), en dan is het wel een andere padhouder, maar het komt door hetzelfde 'tuitje' als de koffie , dus alsnog restjes koffie in je thee en vice versa.
Juist

Plus dat ik thee liever per liter dan per kopje drink.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 15:51
sunshine86
sunshine86 is offline
Nou het lijkt me inderdaad ook niet echt lekker, maar het water is wel gewoon warm en niet lauw. Bij de senseo koffie is het water toch ook niet lauw??

Ik heb overigens wel gehoord dat ze heel lang zijn bezig geweest met de schuimlaag (die altijd op de koffie zit), die had de thee namelijk ook. Uiteindelijk is het ze toch gelukt....
Oud 16-03-2006, 15:53
Miracle
Miracle is offline
Inderdaad. Het lijkt mij ook wel vies.
Opzich zou ik thee per kopje wel handig vinden, ik drink toch nooit een pot.
Oud 16-03-2006, 15:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-03-2006 @ 16:53 :
Inderdaad. Het lijkt mij ook wel vies.
Opzich zou ik thee per kopje wel handig vinden, ik drink toch nooit een pot.
ik doe gewoon water uit de waterkoker in een beker, zakje erin en eruit...
Oud 16-03-2006, 16:18
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-03-2006 @ 16:58 :
ik doe gewoon water uit de waterkoker in een beker, zakje erin en eruit...
Ik ook, maar ik heb ook één lekkere thee maar die is alleen 'los' verkrijgbaar. Maar idd, voor een kopje thee heb je niet zo'n T-pad nodig.
Oud 16-03-2006, 16:47
reine claude
reine claude is offline
Ik heb het vandaag uitgeprobeerd en
- de thee wordt goed warm, gewoon dezelfde temperatuur als de koffie, je drinkt je thee tenslotte niet kokend dus ik vond het een goeie temperatuur
- ik had geen last van koffiesmaak omdat ik het tuitje eerst uitgespoeld had
- geen schuimlaag gezien, maar dat hoeft van mij ook niet

al met al wel een succes dus, maar als je hele potten tegelijk drinkt schiet het natuurlijk niet op.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 18:13
Roos
Roos is offline
Die nieuwe pad-houder is anders, en daarom komt er ook geen schuimlaag op
Oud 16-03-2006, 18:15
saartje19
saartje19 is offline
Ja ik had gelezen dat ze daar heel lang mee bezig waren geweest, zoals sunshine ook al zei.
Ik denk dat ik hem ook maar is ga uit proberen
Oud 16-03-2006, 18:16
Roos
Roos is offline
Ik heb ook gehoord, dat er een vrouw was, met hetzelfde idee. Die had zelf speciale thee-pads gemaakt. Toen ze met dit idee naar Senseo ging, werd het afgewezen, en nu hebben ze dus haar idee gestolen.
Was ergens op TV, geen idee of het echt waar is hoor
Oud 16-03-2006, 18:24
Boogie
Boogie is offline
Het lijkt me niet echt toegevoegde waarde hebben. Met koffie is het handig omdat je dan heel gemakkelijk één kopje kan zetten. Met thee kan dat al, aangezien je eenkopszakjes hebt.
Oud 16-03-2006, 19:58
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Boogie schreef op 16-03-2006 @ 19:24 :
Het lijkt me niet echt toegevoegde waarde hebben. Met koffie is het handig omdat je dan heel gemakkelijk één kopje kan zetten. Met thee kan dat al, aangezien je eenkopszakjes hebt.
Naja, het is opzich wel ontzettend makkelijk: je kunt het gewoon in de senseo doen, knopje drukken en klaar.. als je gewoon thee zet moet je eerst water opzetten, in een glas doen en tot overmaat van ramp ook nog je theezakje erin doen
Oud 16-03-2006, 20:00
BCR
BCR is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-03-2006 @ 19:16 :
Ik heb ook gehoord, dat er een vrouw was, met hetzelfde idee. Die had zelf speciale thee-pads gemaakt. Toen ze met dit idee naar Senseo ging, werd het afgewezen, en nu hebben ze dus haar idee gestolen.
Was ergens op TV, geen idee of het echt waar is hoor

Ooh, nep
Oud 17-03-2006, 12:15
PrinsesLotte
PrinsesLotte is offline
Ik vond 't vieeeeeeeeeees! Bah! Nepthee!
Oud 17-03-2006, 12:16
thunder110
thunder110 is offline
omg wat een onzinproduct
Oud 17-03-2006, 12:24
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 16-03-2006 @ 20:58 :
Naja, het is opzich wel ontzettend makkelijk: je kunt het gewoon in de senseo doen, knopje drukken en klaar.. als je gewoon thee zet moet je eerst water opzetten, in een glas doen en tot overmaat van ramp ook nog je theezakje erin doen
Volgens mij kun je sneller een "normaal' kopje thee zetten dan een senseo kopje, en al helemaal als je een waterkoker hebt.
Mij lijkt het heel vies, je kunt thee toch niet zetten alsof het koffie is?
Oud 17-03-2006, 12:29
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik zie er geen toegevoegde waarde in. Het is eigenlijk meer voor mensen die nog geen waterkoker hebben, maar wel een senseoapparaat.
Oud 17-03-2006, 12:49
Mara
Mara is offline
Ik vind de Senseo sowieso vervelend, of er nu koffie of thee inzit maakt niks uit.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 13:31
Kaater
Kaater is offline
Klopt het dat je dan ook eerst je senseo helemaal moet spoelen? Want het lijkt me behoorlijk gortig als je eerst een hoop koffie maakt, en dan opeens thee maakt.
Oud 17-03-2006, 13:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-03-2006 @ 13:49 :
Ik vind de Senseo sowieso vervelend, of er nu koffie of thee inzit maakt niks uit.
Er gaat niets boven zelf gemaakt (gedoseerd) :tup:
Kutsenseo
Oud 17-03-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
reine claude schreef op 16-03-2006 @ 17:47 :
Ik heb het vandaag uitgeprobeerd en
- de thee wordt goed warm, gewoon dezelfde temperatuur als de koffie, je drinkt je thee tenslotte niet kokend dus ik vond het een goeie temperatuur
Maar thee hoor je eigenlijk van kokend water te zetten! Koffie hoor je juist van wat minder warm water te zetten.

Verder lijkt het mij niet echt handig. Als ik 1 kopje thee wil zetten, doe ik wat water in de waterkoker en pak ik een eenkopszakje. Verder drink ik liever een pot dan een kopje.

Ik vind het een beetje een onzin ding. Daarnaast vind ik die pads zo te lezen ook wel erg prijzig.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:15
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 17-03-2006 @ 16:14 :
Maar thee hoor je eigenlijk van kokend water te zetten! Koffie hoor je juist van wat minder warm water te zetten.
Ik denk dat de thee ook wel van kokend water gezet wordt (stoom die neerslaat en door de pad loopt).
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:18
Lyne
Lyne is offline
Senseo koffie vind ik nog wel iets hebben, maar dit vind ik echt onzin. Als je een kopje wilt, zet gewoon de waterkoker aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2006, 16:24
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Strak plan.
Oud 17-03-2006, 17:20
Verwijderd
Voor luie mensen die vrijwel nooit thee drinken alleen als het 'moet' is het handig, denk ik. Maar zelf hoef ik niet zo'n lelijk Senseo ding en al helemaal niet van die dure thee-pads. Ik hou het lekker bij m'n waterkoker en theezakje. (En bij koffie zetten met zo'n plasticding boven het kopje, niet koffiezetapparaat.)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 17:29
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Mijn moeder heeft gister zo'n t-pad houder gekocht. Net even uitgeprobeerd. EN het was goed drinkbaar hoor
Oud 17-03-2006, 18:33
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 16-03-2006 @ 19:15 :
Oud 17-03-2006, 19:43
PV
PV is offline
Ik drink geen thee of koffie, makkelijk zat.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 19:50
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 16-03-2006 @ 19:15 :
lijkt me nl best een hendig idee
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 14:29
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Het lijkt me niet zo nodig/handig. Eerst zitten kloten met je koffieapparaat en dan thee met koffierestjes. Het lijkt me persoonlijk handiger om in één druk op de knop water te koken, een hele pot thee te kunnen zetten en dan een enorme mok thee met een zakje (waarbij je veeeeel meer keus hebt) gewoon, hup op tafel te kunnen zetten en dat je het dan ook nog even kan laten afkoelem tot het de temperatuur is die je zelf het lekkerst vind in tegenstelling tot een klein kopje warme thee.
Oud 18-03-2006, 15:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Volgens mij gaat het met een waterkoker minstens zo snel. Plus dat het water dan beter gekookt is, dus lekkerder.

Nee, van mij hoeft het niet.
Oud 18-03-2006, 15:45
blurred
blurred is offline
T-pads vind ik echt onzin. Koffie zetten kost nog tijd, dus dan kan ik begrijpen dat een Senseo voordelen heeft. Thee zetten heb je in een minuut gedaan, zakje erin en eruit, klaar. Dit is gewoon een overbodig luxeproduct.
Oud 18-03-2006, 15:48
Henkje
Henkje is offline
Lekker duur ook in verhouding tot gewone zakjes thee.
Maar misschien wel een oplossing voor oude, alleenstaande mensen
Oud 18-03-2006, 15:50
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 18-03-2006 @ 16:48 :
Lekker duur ook in verhouding tot gewone zakjes thee.
Maar misschien wel een oplossing voor oude, alleenstaande mensen
hoezo alleen voor oude, alleenstaanden?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 20:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Senseokoffie vind ik lekker maar dit lijkt me niets. Ik vind thee vies van water dat niet gekookt heeft, dan komt er zo'n eng laagje op en bovendien drink ik mijn thee echt wel kokendheet. Ook drink ik nooit een kopje maar gelijk een hele pot. De smaken lijken me wel lekker trouwens
Oud 19-03-2006, 11:39
reine claude
reine claude is offline
senseowater heeft toch wel gekookt? anders komt er geen stoom door je thee/koffiepad.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 14:35
Verwijderd
als ik mijn senseo aanzet hoor ik hem toch echt koken, borrelen en pruttelen. Mijn koffie is altijd heet net als mijn thee uit de waterkoker, dus dat vind ik een beetje een onzin reden om het niet te proberen. Ik vraag me alleen af wat er makkelijker aan is, want het is voor mij duurder per kop thee, en je hebt tot nu toe nog maar 4 smaken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 19:10
marrel
marrel is offline
Aan de ene kant wel een goed idee, maar met een waterkoker en een zakje gaat het mij goed af hoor, ook heel wat goedkoper.
Oud 20-03-2006, 15:41
Clumsy*
Clumsy* is offline
Citaat:
Scootgirl schreef op 17-03-2006 @ 18:29 :
Mijn moeder heeft gister zo'n t-pad houder gekocht. Net even uitgeprobeerd. EN het was goed drinkbaar hoor
helemaal mee eens..
en nieuwe smaken als ik me niet vergis
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 15:49
Iduna
Iduna is offline
We hebben niet zo'n apparaat, dus ik zie het me niet zo snel gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 16:54
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Whaha ik zie het al voor me, zo'n pad. We drinken thuis (met z'n vieren) in het weekend zo'n 3 halve litermokken de man dagelijks
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 18-03-2006 @ 15:29 :
Het lijkt me persoonlijk handiger om in één druk op de knop water te koken, een hele pot thee te kunnen zetten en dan een enorme mok thee met een zakje (waarbij je veeeeel meer keus hebt) gewoon, hup op tafel te kunnen zetten en dat je het dan ook nog even kan laten afkoelem tot het de temperatuur is die je zelf het lekkerst vind in tegenstelling tot een klein kopje warme thee.
Mijn oom en tante hebben pas een nieuwe keuken gekocht, en daar hebben ze een kraantje in waar kokend water uit komt. Super snel en handig .
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 09:01
Verwijderd
omgwtf, ze zijn overal uitverkocht
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 09:12
Thirsa
Thirsa is offline
Mijn moeder had het van de week ook gekocht, ik vond het wel heel lekker hoor. Temperatuur was juist heel goed en ik had geen last van koffieresten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 14:24
bidule
bidule is offline
Koffie wordt bij 80 graden C gezet, thee bij 100.
De thee uit de senseo is dus altijd minder heet dan de thee die je zel zet.
Bovendien hebben wij een quooker. Dit is een boiler van 2 liter water dat altijd 100 graden C. is. Supperhandig bij het zetten van thee, als je je thee niet zo heel lang wil laten trekken heb je in 15 seconden een kop thee gezet. Daar doet een Senseo langer over.
Oud 23-03-2006, 19:00
Misspopcorn
Misspopcorn is offline
ik vind m heeeeeerlijk
drink er nu veel meer thee door..
en t is prima temperatuur..vind t wel fijn,
hoef ik geen kwartier te wachten voordat ik
m kan drinken..en heerlijke smaken!!
Oud 23-03-2006, 21:46
Verwijderd
Het is makkelijk en ik denk ook dat de smaak niet vee lzal verschillen. Maar de prijs helaas wel.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 20:28
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hij wordt behoorlijk goed verkocht!

Maar ik weet de prijs niet, dus ik weet niet of het heel veel duurder is..
Reageren

Regels voor berichten