Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2006, 14:50
brent
brent is offline
Ik ben van plan m'n huidige computer (draait op windows 98) te vervangen door een nieuwe ( zou ik willen laten draaien op Windows XP). Hoe kan ik m'n oude bestanden dan best overzetten op m'n nieuwe computer?

Bedankt,
Brent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2006, 14:54
Verwijderd
Beide PC's aan het netwerk hangen en gewoon bestanden copieren
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 14:57
Verwijderd
Precies, alleen hou er wel rekening mee dat een netwerk met 98 en XP niet altijd even lekker gaat ivm. autorisatieproblemen (XP houdt gebruikers vanaf 98-PC's tegen tenzij ze al een account op die XP-PC hebben, en dat gedoe met de Guest-account gaat ook niet altijd even lekker).
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 15:02
brent
brent is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2006 @ 15:57 :
Precies, alleen hou er wel rekening mee dat een netwerk met 98 en XP niet altijd even lekker gaat ivm. autorisatieproblemen (XP houdt gebruikers vanaf 98-PC's tegen tenzij ze al een account op die XP-PC hebben, en dat gedoe met de Guest-account gaat ook niet altijd even lekker).
Beste Nare Man,

Zou je bovenstaand even willen toelichten ajb...Immers, ik ben een leek...

Alvast bedankt,
Brent
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 15:22
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
brent schreef op 19-03-2006 @ 16:02 :
(...)Zou je bovenstaand even willen toelichten ajb...Immers, ik ben een leek...(...)
schakel de guest-account op de windows-XP bak in, volg de 'wizard voor thuisnetwerk' uit op de XP-pc, doe daar een diskette laten maken voor andere PC's, doe die diskette in de 98-pc, voer de setup uit, herstart en deel een map op je 98 PC zodat je die vanaf de XP-pc kan kopieren

of hang de oude hardeschijf in de nieuwe PC en kopieer de data
Oud 19-03-2006, 15:38
Verwijderd
Ja, je kunt het beste de wizards volgen, voor alle handelingen heeft XP wel hulp. En de toelichting hierboven volgen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 16:50
brent
brent is offline
Bedankt, allemaal, want ik weet nu dat ik er best een deskundige bijhaal...Voor mij is zo'n uitvoering veel te gecompliceerd en bijgevolg riskant...
Groetjes,
Brent
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 16:55
ILUsion
ILUsion is offline
In Windows XP zit trouwens ook een wizard "Bestanden overzetten" die je aan het handje houdt met het overzetten van bestanden. Die staat normaalgezien ergens in het startmenu (als je een niet Medion/HP/...-pc hebt, staat dat item nog gewoon als een van de eerste items in het startmenu) maar in ieder geval bij bureau-accessoires.

Daarmee zou het moeten lukken als je alles goed leest en uitvoert zoals verteld wordt. In prinipe heb je geen netwerk nodig, maar het is wel handiger dan alles met cd's/diskettes/usb-sticks te doen hoor! Die wizards zijn in ieder geval wel in een begrijpelijke taal; het hardwarematige gedeelte van een netwerk zou ik echter in ieder geval overlaten aan iemand die er ervaring mee heeft. Alternatief, dat ook goedkoper is, is de oude harde schijf eruithalen en in de nieuwe pc zetten om zo de gegevens makkelijk af te halen
Reageren

Regels voor berichten