Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 16:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb hier een computer staan van 8 jaar oud: Het is een pentium 2 met 128 MB RAM, 8 GB harde schijf, 2 GB harde schijf, een cd-romspeler en een cd-writer. Het is een Dell, Celeron, Pentium II. Er draait Windows 98 op.

Verder heb ik een toetsenbord, muis, boxen en een monitor (CRT, normaal formaat (wat is dat 17 of 19 inch ofzo?))

Daarnaast heb ik nog een Scanner ( Trust Easy connect 19200 Plus) en een Printer (HP Deskjet 710C)

Nou wil mijn vader dat ik hier 200 euro voor betaal maar ik vind dat belachelijk veel voor een pc van acht jaar oud (printer net zo oud, scanner iets nieuwer). Bovendien heb ik zelf een tweede geheugenbalkje van 64 MB, die tweede harde schijf van 2 GB en de cd-romspeler er extra ingezet.

Wat is nou nog een redelijke prijs voor die computer zonder al die extra dingen die ik er dus zelf in gezet heb? Neem erbij in overweging dat mijn vader die computer zelf niet meer gebruikt en hij anders gewoon staat te verstoffen op zolder.

Alvast heel erg bedankt
Oud 22-03-2006, 16:34
Jolt
Jolt is offline
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/988427

Die weet er meer vanaf.
Oud 22-03-2006, 16:53
MaHo
MaHo is offline
Die PC zelf is z'n gewicht in oud ijzer waard, meer niet. Die randapparatuur is ook niet zo bijzonder, mag allemaal niet al te veel kosten, zeker geen 200 euro.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 17:14
Verwijderd
kijk eens rond op marktplaats.
ik zou er echt niet meer dan €25 voor geven.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 17:33
bam
bam is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 22-03-2006 @ 18:14 :
kijk eens rond op marktplaats.
ik zou er echt niet meer dan €25 voor geven.
En dat is nog veel :')
Oud 22-03-2006, 17:45
M@rco
M@rco is offline
Haha, belachelijk. Voor 200 euro heb je een veel en veel beter systeem. 20 euro komt meer in de buurt
Oud 22-03-2006, 18:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn jullie serieus met 20-25 euro? Op die site die Jolt gaf kwam ik op 40 euro voor processor en geheugen als ik goed gekeken heb.

Ik wist dat mijn vader een afzetter was, maar dat het zo erg was
Oud 22-03-2006, 18:12
bam
bam is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-03-2006 @ 19:07 :
Zijn jullie serieus met 20-25 euro? Op die site die Jolt gaf kwam ik op 40 euro voor processor en geheugen als ik goed gekeken heb.

Ik wist dat mijn vader een afzetter was, maar dat het zo erg was
Dat is los

Dit is 1 complete computer, dat is weer een ander verhaal en het is je vader

Een bedrag tussen de 25/50 euro is te doen
Oud 22-03-2006, 18:47
M@rco
M@rco is offline
Nou ja, goed, samenvattend gaat het hier, zonder de dingen die van jou zijn, dus om een:

* Pentium II ??? MHz
* 64MB intern
* 8GB HDD
* CD brander

* Stokoude CRT monitor
* Trust scanner
* HP 710C printer
* Toetsenbord, muis, boxen

Dan is 25 euro misschien wat weinig, maar meer dan 50 euro zou ik er zeker niet voor durven vragen. Je moet wel bedenken dat niet alleen het systeem, maar ook die printer en scanner gewoon hopeloos verouderd zijn. Het is écht niet realistisch om hiervoor 200 euro te vragen.
Oud 22-03-2006, 19:05
Verwijderd
Inderdaad.
Als je pa toch bij die 200 euro blijft, kijk eens rond op marktplaats, daar staan vaak pc's op voor rond de 200 euro die prima te gebruiken zijn als fileservertje/typemachine/internettertje.
En ze zijn niet zó extreem verouderd
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 21:40
Verwijderd
50 euro is eigenlijk al teveel.

Doe jezelf een lol en koop maar wat anders.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 23:47
Verwijderd
Kratje pils zou ik zeggen voor degene die 'm meeneemt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 09:55
J-roenn
J-roenn is offline
zo anders word je ff hard afgezet door je pa
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 10:02
Verwijderd
Ik wou net zeggen. Ik heb een tijd terug ook een Celeron 366 weggegeven aan iemand die op kamers ging, en dat was een systeem waarbij alle specs ruim het dubbele waren (256 MB, 20 GB, et cetera).

Computers zijn na een tijdje gewoon economisch waardeloos, dus ik vind dit niet echt kunnen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 18:43
roman
roman is offline
je vader heeft wel lef
Oud 24-03-2006, 21:07
Verwijderd
Geef je vader een krat bier en een flesje wijn en jij neemt lekker die computer mee.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 22:59
bam
bam is offline
Volgens mij is het punt wel duidelijk
Oud 25-03-2006, 17:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
*rolt over de vloer van het lachen*

Hij zou jou 200 euro moeten BETALEN om dat brik over te nemen
Oud 25-03-2006, 20:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 23-03-2006 @ 10:55 :
zo anders word je ff hard afgezet door je pa
Mijn vader is nou eenmaal gestoord als het om geld gaat. Als ie weer eens in geldnood zit verzint ie de meest idiote dingen om aan geld te komen en dan vooral bij je dochter aankloppen die toch al niets heeft
Oud 25-03-2006, 21:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
overigens: zelfs al kan je 'm voor 25 euro lospeuteren van je vader, dan nog zou ik het eigenlijk niet doen. Dat ding is 8 jaar oud! Grote kans dat 'ie van ellende uit elkaar valt zodra je ook maar naar de aanknop kíjkt. Voor 200 euro kun je een veel mooier tweedehandsje krijgen, en soms zelfs nog wel een compleet nieuwe pc

als ik mag vragen: wat ben je eigenlijk van plan om ermee te gaan doen? Alleen verslagen tikken en een beetje internetten, of toch wel meer?
Oud 30-03-2006, 20:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-03-2006 @ 22:57 :
overigens: zelfs al kan je 'm voor 25 euro lospeuteren van je vader, dan nog zou ik het eigenlijk niet doen. Dat ding is 8 jaar oud! Grote kans dat 'ie van ellende uit elkaar valt zodra je ook maar naar de aanknop kíjkt. Voor 200 euro kun je een veel mooier tweedehandsje krijgen, en soms zelfs nog wel een compleet nieuwe pc

als ik mag vragen: wat ben je eigenlijk van plan om ermee te gaan doen? Alleen verslagen tikken en een beetje internetten, of toch wel meer?
Ik heb hem al twee jaar en ik ben er hoe raar het ook klinkt emotioneel aan gehecht ofzo vandaar dat ik niet liever zomaar een andere koop zolang deze het nog doet.

IK typ er verslagen op, maak er opdrachten mee, internet, luister muziek, msn, scan plaatjes en foto's ed. Gewoon huishoudelijk en studiegebruik meer niet eigenlijk. Geen zware programma's of spelletjes.
Oud 31-03-2006, 11:39
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-03-2006 @ 21:22 :
Ik heb hem al twee jaar en ik ben er hoe raar het ook klinkt emotioneel aan gehecht ofzo vandaar dat ik niet liever zomaar een andere koop zolang deze het nog doet.

IK typ er verslagen op, maak er opdrachten mee, internet, luister muziek, msn, scan plaatjes en foto's ed. Gewoon huishoudelijk en studiegebruik meer niet eigenlijk. Geen zware programma's of spelletjes.
emotioneel aan gehecht......zo kan ie wel weer

Maar ja zoals al is opgemerkt. Dat pakketje is nog geen cent waard.

Dit heb je al voor 200 euro op marktplaats:

Uitstekende Compaq D500. Desktop model.
Superstil systeem. Ingebouwde luidspreker.

Intel Pentium 4 1.8Ghz
256MB SD ram
20Gb harddisk
cdrom
netwerk onboard
geluid onboard
4x USB

Maar op marktplaats heb je ook lachwekkende prijzen. 200 euro voor een pentium 3 450 mhz

En zo kan je maar doorgaan. Kijk maar eens op marktplaats.

Laatst gewijzigd op 31-03-2006 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 12:25
Verwijderd
Pff, mensen die 'emotioneel gehecht' raken aan een fucking pc mag je ook flink afzetten.
Godsallejezus.

Maar beter dat je op tweakers.net --> vraag en aanbod gaat rondkijken voor een volledig systeem. Betere prijzen dan op marktplaats en voor m'n gevoel is het ook meer betrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 12:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 31-03-2006 @ 13:25 :
Pff, mensen die 'emotioneel gehecht' raken aan een fucking pc mag je ook flink afzetten.
Godsallejezus.
hey, hey, hey...

Ik heb drie jaar lang gewerkt met een stokoude pc (hij was van m'n oom, toen van m'n pa en uiteindelijk van mij...) en ik ben daarom zelf heel erg gehecht aan mijn nieuwe, zélf aangeschafte pc
Oud 31-03-2006, 21:54
Verwijderd
Ja kom op. Tuurlijk ben je blij met iets en zeker als je d'r zelf keihard voor gewerkt hebt. Maar als die 'gehechtheid' een serieus argument is om voor deze pc evt 200 euro neer te tellen..

Maargoed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten