Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2006, 19:11
Kastanje
Kastanje is offline
Mmmh ik ben hier niet zo goed in maar hoop dat ik het hele verhaal zo goed mogelijk kan uitleggen.
Ik zal het strak vertellen dus het kan soap-achtig over komen

Ik heb sinds eind December een vriendin.
We hebben beide al best lange relatie's gehad maar we hadden serieus het gevoel dat dit iets is wat echt is.
Dat we mekaar hadden gevonden.
Maargoed waar het eigenlijk omgaat is dat er vanaf een maand ongeveer allemaal verschrikkelijke dingen gebeuren.
Het begon dat haar tante plotseling overleed en in die tijd overleed mijn oom aan kanker.
Haar tante werd in London begraven dus kon niet met haar mee(school enz) maar ze was wel mee naar de begrafenis van mijn oom.

Een week later toen ze thuis was las ze een brief die aan haar gericht was van een man die zei dat hij haar biologiche vader was.
Ze belde mij op en ben naar haar toe gekomen.
Haar vader kwam terug van zijn werk nadat ze hem in paniek had opgebelt...net als haar moeder
Na een lang gesprek blijkt dus dat het klopt...Moeder is in die tijd vreemd gegaan en werd zwanger van die man...Moeder is bij vader gebleven en is vertrokken naar nederland.
Iedereen in de familie wist dat de vader van mijn vriendin niet haar biologiche vader was behalve zij zelf.

Haar moeder was zwanger van een tweeling waar mijn vriendin dus 1 van was
Haar tweeling zusje is 2 jaar geleden bij een auto ongeluk overleden.

Nu mijn vriendin dus wist dat ze ergens een biologiche vader heeft rond lopen had ze erg veel vragen aan haar moeder.
5 dagen nadat ze dit allemaal wist werd haar moeder s'nachts opgenomen in het ziekenhuis met ademhalings problemen en is ze de volgende ochtend overleden tijdens een operatie aan haar hart.

Omdat de haar hele familie zn beetje over heel de wereld woont zien ze elkaar niet vaak.
maar nu dus al bij 2 begrafenissen in 3 weken.
Haar oma die 70 was had 2 dochters verloren ,haar kleindochter en vorig jaar haar man.
1 week na de begrafenis heeft ze zelfmoord gepleegd.

Mijn vriendin is nu heel bang om nog meer mensen kwijt te raken.
Het zijn teveel doden achter elkaar.
Het doet mij veel meer dan ik gedacht had...mn hoofd zit vol...jank om de kleinste dingen terwijl ik zo helemaal niet ben.
het gaat minder op school(conservatorium) omdat ik met mijn hoofd heel ergens anders zit.
Nadat haar moeder overleed hadden we afgesproken om er ene paar dagen tussen uit te gaan...voor haar evenw eg van alles.
We zouden aankomende donderdag naar rome gaan tot dinsdag.
Maar sinds vandaag heeft ze hulp van iemand van de Riagg...Die zegt dat ze juist nu dingen onder ogen moet zien en het niet moet ontvluchten.
Naar onze mening vlucht ze nergens voor maar wil ze weg uit de spiraal van verdriet.
Het is alleen wel zo dat we de afgelopen 2 maanden enorm veel hebben gebelt(ieder rekening van 700 euro) waarop die vrouw van de Riagg opmaakt dat ze afleiding zoekt in mij-ons.

Ik hou zielsveel van haar maar ikw eet dat ze het heel moelijk vind om te zeggen dat nu voor zich zelf moet zorgen.
Na de dood van haar zusje heeft ze veel alleen moeten doen en dat geeft haar *sterk* gemaakt.
haar ouders gingen juist nog meer werken.

Moet ik nu de keus voor haar maken en zeggen dat ze beter verder kan gaan zonder die extra last van mij.
Ik voel me gewoon teveel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2006, 19:12
Kastanje
Kastanje is offline
sorry voor het hele lul verhaal...zo strak was het dus toch niet
mischien heb ik het ook wel in de verkeerde catogorie gepost...

Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 19:43
Nictel
Nictel is offline
Pfff wat een verhaal, hoeveel ellende kan een mens meemaken in zo'n korte tijd. Het is nogal wat om dit mee te maken zo snel achter elkaar.

De vrouw van het Riagg heeft het beste met haar voor en heeft er voor geleerd etc. Maar toch kan ze niet exact weten wat het beste is, zo ken ik iemand die toen haar moeder overleed inplaats van alles stil te zetten en te rouwen juist gewoon door is gegaan. Ze heeft het op haar eigen manier verwerkt wat voor jouw vriendin ook het beste is. Dus als zij even weg wilt van alles zal ik zeggen doe dat vooral.

In de relatie tussen jullie, kan ik me voor stellen dat je je zelf ziet als een last. Maar wat veel meer waarschijnlijker is is dat ze jouw juist ziet als steun en iemand om mee te praten en haar hart te luchten. Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat je nog steeds veel om haar geeft, door de relatie te verbreken zou je haar meer verdriet kunnen geven inplaats van een 'last' voor haar weg te nemen.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt of misschien ben je het wel helemaal niet met me eens. Maar dit is wat mij het beste lijkt.

Ik wens jullie veel sterkte in de komende periode.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 19:49
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Verhaal

Mijn hoofd zit gewoon vol dus moest het even ergens neer zetten dus bedankt dat je het gelezen hebt
Het is ook niet bedoelt om te laten zien hoe zielig ik ben hoor..maar ik weet het gewoon ff niet meer

Maar bedankt
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 20:04
Nictel
Nictel is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 25-03-2006 @ 20:49 :
Mijn hoofd zit gewoon vol dus moest het even ergens neer zetten dus bedankt dat je het gelezen hebt
Het is ook niet bedoelt om te laten zien hoe zielig ik ben hoor..maar ik weet het gewoon ff niet meer

Maar bedankt
Dingen opschrijven helpt meestal wel om alles even op een rijtje te zetten. Dat je niet zielig probeerd te doen komt bij mij niet bij me op, zo kan ik ook nergens iets vinden in de trent van 'kijk mij nou'

Graag gedaan!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Moonboy schreef op 25-03-2006 @ 20:11 :
[Verhaal]
Ik begrijp niet helemaal wat je vraag is, maar laat ik het volgende zeggen.

Als het zo is, dat haar RIAGG-therapeut heeft gezegd dat haar relatie met jou niet goed voor haar is, en dus im- of expliciet stelt dat jullie het uit moeten maken, dan is dat een GROVE fout. Een therapeut mag een dergelijk advies NOOIT geven. Dat is één.

Ten tweede lees ik hier geen reden voor jullie om uit elkaar te gaan. Dat zij tijd voor haarzelf nodig heeft, betekent niet dat jij dan maar de keuze voor haar moet maken om het uit te maken. Juist niet. Als zij dat wil, dan komt ze er zelf wel mee. En als ik het goed begrijp hou jij van haar, dus zie ik niet in waarom jij het uit zou maken.

Bovendien heeft zij een bijzonder moeilijke periode, waarin ze leert dat dingen, relaties en dergelijke vergankelijk zijn. Als jij het uitmaakt, dan verliest ze nog mee. Het lijkt me beter dat je het aan laat en haar steunt, tenzij jullie niet van elkaar houden natuurlijk.

Dat je je teveel voelt, is normaal. Ze heeft geen plek voor je. Ze heeft een zeer moeilijke periode, waarin ze haar aandacht op haar problemen moet richten. Jouw rol is aan de zijlijn klaar staan, zodra ze aangeeft dat ze je nodig heeft. Ben er voor haar. Verwacht niet dat je veel terug krijgt - dat komt later. Daar gaat het ook niet om. Haar basis is weggeslagen en die moet ze terugvinden. Geef haar de ruimte, maar blijf in de buurt, laat zien dat je er bent, laat weten dat je niet weggaat en geef haar vooral de ruimte.

Dit advies geldt alleen in geval dat jij weet dat jullie van elkaar houden.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 13:19
Verwijderd
Ik sluit me aan bij alluman.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:01
Kastanje
Kastanje is offline
Dank je wel!...

Ik ga hem even op relatie/liefde zetten denk dat hij daar meer op zijn plaats is
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:09
Verwijderd
Oeif, goede tijden slechte tijden is er niets bij, wat een verhaal zeg.

Maar goed. Wat betreft die vakantie: Ik zou gewoon gaan. Je vertrekt niet voor 3 maanden ofzo, en de Riagg loopt echt niet weg. Het kan helemaal geen kwaad om er even uit te zijn. En wat het Riagg zegt, is slechts een advies. Je bent niet verplicht om het op te volgen.

Aan het eind begreep ik dat je het idee hebt dat je teveel bent. Houd dat in dat je erover denkt om het uit te maken? Mocht dat zo zijn: ik zou het in ieder geval niet doen. Als jullie relatie, de vervelende omstandigheden niet meegerekend, goed is, waarom zou je dan? Ik kan me voorstellen dat juist een breuk met jou iets is waar je vriendin absoluut niet op zit te wachten na alle gebeurtenissen. Jij bent overal bij geweest, je weet wat er aan de hand is en kan haar juist steunen. Wanneer je het uitmaakt valt dat ook nog weg. Zolang zij niet aangeeft dat ze jou er niet bij kan gebruiken, zou ik gewoon bij haar blijven. Wees er voor haar en probeer haar te steunen, dat is het beste wat je kan doen denk ik.

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Moonboy schreef op 26-03-2006 @ 15:01 :
Ik ga hem even op relatie/liefde zetten denk dat hij daar meer op zijn plaats is
Dan kan je beter vragen of een fb hem verplaatst, want crossposts zijn niet toegestaan.

Ik heb ze nu samengevoegd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 15:00
Lelle_*
Lelle_* is offline
Neem je vriendin een tijdje mee, gewoon even met zijn tweeën. Dan kunnen jullie praten en zijn jullie even los van de rest van de wereld waarin ook alle narigheid gebeurt. Het zal jullie goed doen.

Verder veel sterkte!
Oud 26-03-2006, 15:12
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik denk op de eerste plaats dat ze heel veel steun krijgt doordat jij bij haar bent en er voor haar bent.
Juist als jij nu weg zou vallen, zal ze nog een klap krijgen denk ik.

ZE houdt vast nog wel van jou, maar door alles wat er nu gebeurd is, heeft ze zoveel dingen aan haar hoofd.

Ik weet niet hoe jouw gevoelens voor hara zijn, maar als jij nog helemaal hoteldebotel van die meid bent, dan zal ik er gewoon bij blijven. Ze heeft heel veel aan haar hoofd, maar ik denk niet dat ze jou als extra last ervaart. Wel denk ik dat het verstandig is dat jij in je achterhoofd houdt dat zij nu vol van verdriet zit en ze jou nu vooral om haar heen wil hebben als steun.
Als vriend zijnde moet je nu denk ik even iets minder van haar verwachten.

Een moeilijke situatie.. Ik kan je alleen maar adviezen geven.
Maar ik denk niet dat je een extra last voor haar bent op dit moment
Oud 26-03-2006, 15:44
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Verhaal
Dank je wel, ik hoop gewoon dat de stappen die ik maak op dit moment goed zijn voor haar.
Ze heeft een complexe familie doordat iedereen in het buitenland woont en zij in verschillende landen is op gegroeid gaat dit proces nog anders dan bij een *normaal* gezin.
Tenminste mijn ouders vinden het allemaal, naast de gebeurtenissen dat ze dingen heel raar,naja anders opnemen.

Maar juist omdat het z'n inpact op mij persoonlijk heeft hebben mijn ouders zoiets van neem er afstand van want dit breekt je.
Dat mag en kan ik nu inderdaad niet doen...zij staat nu op de eerste plaats.

Maargoed dat spookt dus door mijn hoofd

@ de andere= Bedankt
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2006 @ 14:19 :
Ik sluit me aan bij alluman.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 21:09
Kaa
Kaa is offline
Nu alle sheel vers is en moeilijk lijkt het me juist belangrijk dat je er voor je vriendin bent. Voor haar gevoel is ze bijna haar hele familie kwijtgeraakt. En naast dat liggen ook alle verbanden overhoop, niets is wat zij dacht dat het was. Jij zal eerder een vast punt zijn haar leven op dit moment, waar ze zich graag aan vasthoudt. Volgens mij is daar niks mis mee.
Er kan echter wel een probleem opdoemen op lange termijn. Als jij door deze situatie een deel word van haar leven is het heel moeilijk om jullie daar 'los' van te zien. Het is moeilijk te bepalen of jullie twee individuen zijn die echt van elKAAR houden, of dat jullie aan elkaar zijn gegroeid door omstandigheden. Dat is iets waar je rekening mee moet houden over een tijd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet voor iemand kan zijn...

Hoe dan ook; veel sterkte, voor jullie allebei. Wat een horrorverhaal

x kaa
Reageren

Regels voor berichten