Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2006, 12:36
WarDevil
WarDevil is offline
Eergister is de voeding van mijn pc doorgebrand. Nu heb ik gisteren de voeding van mijn pc vervangen, en hij start iig weer op. Helaas detecteerd hij nu alleen mijn harde schijven en DVD branders niet meer. Ik heb ook uit een andere pc een hardeschijf gehaald en deze daarna aangesloten, maar die wordt ook niet gedetecteerd, het ligt denk ik niet aan de nieuwe voeding want de aparaten krijgen wel gewoon stroom. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Kan een IDE poort bijvoorbeeld doorbranden? Of ben ik misschien iets vergeten aan te sluiten van de voeding op het moederbord ?! Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 12:48
M@rco
M@rco is offline
Heb je een ander systeem waar je de schijven in kunt proberen? Het is helaas goed mogelijk dat je voeding die schijven heeft gesloopt.
Oud 28-03-2006, 12:58
WarDevil
WarDevil is offline
Citaat:
M@rco schreef op 28-03-2006 @ 13:48 :
Heb je een ander systeem waar je de schijven in kunt proberen? Het is helaas goed mogelijk dat je voeding die schijven heeft gesloopt.
ga ik meteen ff proberen, dankje
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:06
WarDevil
WarDevil is offline
mja, ik weet genoeg, beide oorgebrand.. maja, helaas
niks aan te doen, dankje voor de hulp!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:03
J-roenn
J-roenn is offline
je zou nog kunnen proberen een mailtje te sturen naar fabrikant van de voeding, ze hoeven niks te doen maar als je een beetje merk hebt gekozen voor voeding kunnen ze mischien uit coulance nog wat centjes op je rekening storten...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 08:49
phoxetis
phoxetis is offline
centjes op je rekening ?!
als je heel veel geluk hebt krijg je misschien een andere hard disc van de schijvenfabrikant, maar van geld terug heb ik nog nooit van gehoord ... zeker niet bij producenten van voedingen...
Oud 30-03-2006, 09:11
Jolt
Jolt is offline
Wat voor merk voeding was het eigenlijk?
Oud 30-03-2006, 09:23
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 30-03-2006 @ 09:49 :
centjes op je rekening ?!
als je heel veel geluk hebt krijg je misschien een andere hard disc van de schijvenfabrikant, maar van geld terug heb ik nog nooit van gehoord ... zeker niet bij producenten van voedingen...
ik heb het bij mijn vorige stage bij een computerwinkeltje meegemaakt dat A-open een keer een geheel systeem had vergoed ( tenminste, restwaarde omdat systeem al 2 jaar oud was ) nadat was gebleken dat de voeding een piekspanning van weet ik veel hoe veel volt had gegeven.
dit was nog buiten de garantie ook.

verder zal een voedingfabrikant als ze al coulant zijn waarschijnlijk geen schijven opsturen, diehebben ze waarschijnlijk niet eens op voorraad.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:53
Verwijderd
Dat is dan zeer uitzonderlijk. Naamsbekendheid doet overigens wonderen, de heren van SPCR blazen ook regelmatig allerlei hardware op en krijgen altijd dezelfde dag nog nieuwe samples toegestuurd. Maar dat kunnen wij wel vergeten.

Je kunt voor die schijf misschien nog een RMA aanvragen, maar zodra de fabrikant hem ontvangen heeft zal blijken dat hij is overleden door een piekspanning, dus een externe oorzaak en dat is voor je eigen risico. Ook voedingsfabrikanten zullen het eerst altijd gooien op slechte kwaliteit lichtnet, niet geaard, zelf mee gerotzooid, et cetera et cetera.

Maar mailen kost niets, dus je kunt het altijd doen, alleen verwacht niets.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten