Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2006, 19:20
Odin
Odin is offline
Ik wil graag mijn PC formatteren. Alle persoonlijke gegevens staan inmiddels op DVD's. Ik heb een C, D en E schijf die ik graag allemaal wil legen en meteen een versie kopie van windows xp op C zetten. Hoe moet ik dit aanpakken?

Ik snap dat je met de win xp installatie cd moet opstarten, alleen nog niet hoe het dan verder moet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2006, 20:09
DeuS
DeuS is offline
opstarten met een xp cd, de rest wijst zich behoorlijk vanzelf. (dat doen ze bij microzacht dan wel weer goed ).

je c schijf m.b.v. xp setup laten formatteren en daar windows op installeren. Ik zou je andere schijven in je nieuwe windows formatteren.
Oud 30-03-2006, 23:27
Verwijderd
Je doet de XP CD in de CD-ROM speler en kiest in je BIOS die CD-ROM drive als 'first boot device'. Vervolgens start je als het goed is van CD en zie je het blauwe Windows-scherm. Je komt na een tijdje laden bij een scherm waarin je je partities ziet. Windows wil dan weten op welke partitie je wilt installeren. Je kunt daar ook kiezen voor het verwijderen en aanmaken van partities, maar je kunt ook op al bestaande partities installeren.

Je kiest dan voor C:, en vervolgens voor 'format this partition using the NTFS file system'. Na een tijdje is-ieklaar en gaat Windows verder met de installatie. Vanaf dat punt is het ook grafisch en gaat de rest eigenlijk vanzelf. Als je klaar bent, even in het BIOS weer de 'primary boot device' op 'hard disk' zetten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 11:45
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-03-2006 @ 00:27 :
JJe komt na een tijdje laden bij een scherm waarin je je partities ziet. Windows wil dan weten op welke partitie je wilt installeren. Je kunt daar ook kiezen voor het verwijderen en aanmaken van partities, maar je kunt ook op al bestaande partities installeren.
als partities verwijdert en weer aanmaakt kun je dan als nog met een recovery programma bestanden terug halen ??
Oud 31-03-2006, 13:18
bam
bam is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 31-03-2006 @ 12:45 :
als partities verwijdert en weer aanmaakt kun je dan als nog met een recovery programma bestanden terug halen ??
Dat kan wel. Maar niet 100% van alle bestanden.

Als je een tijd je harde schijf heb gebruikt kan het soms zijn dat sommige bestanden deels voorin de harde schijf staat, en deel achterin.

(bijvoorbeeld films o.i.d.)

Het kan dan zijn dat je tijdens het opnieuw installeren van Windows XP + programma's stukje oude bestanden overschrijft.

Die bestanden zijn dan gewoon beschadigd en kunnen niet gerecoverd worden.

( ik sla volgens mij een deel van de uitleg over, maar ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt)
Oud 31-03-2006, 14:42
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
bambix schreef op 31-03-2006 @ 14:18 :
Dat kan wel. Maar niet 100% van alle bestanden.

Als je een tijd je harde schijf heb gebruikt kan het soms zijn dat sommige bestanden deels voorin de harde schijf staat, en deel achterin.

(bijvoorbeeld films o.i.d.)

Het kan dan zijn dat je tijdens het opnieuw installeren van Windows XP + programma's stukje oude bestanden overschrijft.

Die bestanden zijn dan gewoon beschadigd en kunnen niet gerecoverd worden.

( ik sla volgens mij een deel van de uitleg over, maar ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt)
jawel, omdat ik d8 dat je dan alles echt kwijt met verwijderen
Oud 31-03-2006, 16:22
Odin
Odin is offline
Bedankt, het is gelukt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten