Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 22:58
RobinvS
RobinvS is offline
Dag mensen,

Een enorme tijd terug zat ik hier op het forum (a.k.a Stoney3K), toen zat ik nog op het Bernardinuscollege.

Nu ongeveer 4 jaar verder. Ik ben vierdejaars student Elektrotechniek aan de TU in Eindhoven en veel van mijn hobby's hebben met de luchtvaart te maken. Dan ook niet gek dat ik mijn master ga doen in Aerospace Engineering...

Maar nu mijn verhaal.

Ooit kwam ik op een internetpagina een hobbyist tegen die van een aantal onderdelen van de autosloperij (o.a. een turbo) zelf een straalmotor in elkaar gezet heeft. (Ja dat heb ik niet verzonnen, dat kan). Op het Sintermeerten in Heerlen hebben een tweetal jongens dit ook gedaan voor hun profielwerkstuk...

Het gaat hier, kritisch genomen, om een gasturbine-motor gebaseerd op de Brayton cyclus. Als dat je nog niet veel zegt, niet meteen van je stoel springen, ik zal een beetje kort uitleggen wat er gebeurt...

Men neme een oude turbo van de sloop (of een gereviseerde als je er het geld voor hebt) en maken daarbij een verbrandingskamer op vast. Neem nog wat olieleidingen en wat toeters en bellen, en zet het geheel met een bladblazer aan de gang... de precieze details hou ik natuurlijk nog een beetje een verrassing, maar het staat in ieder geval garant voor een hoop "herrie" en ongeveer 120pk aan motorkracht. (Ja, er zijn zelfs mensen die zo'n ding op een motorfiets schroeven en dat werkt)

Ik zoek dus scholieren (bij voorkeur dus 5e of 6de klas NT/NG) die mij een handje willen helpen om hier een interessant project van te maken. Gewoon een aantal onderdelen in elkaar schroeven kan iedereen wel, maar als je er een profielwerkstuk van maakt waarin je ook nog eens netjes uitlegt wat er precies gaande is, Niet tot in het allerdiepste detail (sinds dat de stof van Na1 en Na2 een beetje te boven gaat) maar wel zodat een natuurkundeleraar er wat van snapt.
Liefst scholieren in de omgeving Eindhoven. Ik heb voorlopig al een turbo waar we al wat aan kunnen rekenen en eventueel sleutelen. Wat ik nog niet heb gevonden is een werkplaats waar alles in elkaar gezet kan worden (lees: veel metaalwerk, lassen, boren, enz) zodat het geheel ook werkt.

Voor de mensen die niet kunnen wachten: Kijk voor de grap eens hier!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2006, 11:21
Supersuri
Supersuri is offline
Ik zit op de HU (hoge school utrecht). Wij hebben gewoon een werkplaats bij de school. Heeft de TU eindhoven dat niet? Of kan je daar niet terecht voor dit project?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:14
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Eindhoven is een beetje ver
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 13:35
RobinvS
RobinvS is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 05-04-2006 @ 12:21 :
Ik zit op de HU (hoge school utrecht). Wij hebben gewoon een werkplaats bij de school. Heeft de TU eindhoven dat niet? Of kan je daar niet terecht voor dit project?
Nopes. De werkplaats (een behoorlijk grote in de W-Hal) is niet toegankelijk voor studenten die daar hun eigen projectjes in elkaar willen knutselen. Vandaar dat ik misschien hier wat succes heb als ik wat scholieren kan regelen voor hun profielwerkstuk (sinds een GT heel goed uit te leggen is met de algemene gaswet), dan heb ik denk ik wat meet succes.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 12:43
Supersuri
Supersuri is offline
Heb je al mensen gevonden? Ander kan je mischien overwegen even wat middelbare scholen te mailen in Eindhoven. Denk dat je daar meer succes hebt dan hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten