Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2006, 18:05
KiMZz
KiMZz is offline
Hoi allemaal,

Ik heb gezocht naar een vergelijkbaar topic maar ik kan niets vinden dus dan maar een nieuwe..

Maandag had ik rode vlekjes bij mijn ogen, gister had ik dikke wallen (had ook slecht geslapen maar daardoor kwam het niet) en vanochtend werd ik wakker en waren mijn oogleden en onder mijn ogen helemaal dik en opgezwollen, het hing een beetje over elkaar heen. Mijn ogen zijn ook heel droog en had hiervoor al een tijdje last van droogheid onder mijn ogen, rood ook..
Ik kwam bij de Etos Apotheek en het meisje vertelde mij dat ik het beste geen zalfjes oid erop kon doen en ook geen make-up, maar wel dat ik het moest koelen met ijs. Dat heb ik zojuist even gedaan en het helpt wel maar niet veel.
Ik heb qua zalfjes enzo al vanalles geprobeerd, zoals zwitsal bodylotion, dagcreme, nachtcreme, oogcontourcreme van nivea en van een ander merk ga zo maar door.. Ik weet niet of het een allergische reactie is, ben namelijk nooit ergens allergisch voor geweest..

Heeft iemand dit toevallig ook mee gemaakt en/of weet iemand een (huis-tuin-en-keuken) oplossing? Ik wil het namelijk eerst even aanzien nog voor ik ermee naar de dokter ga..

x Kim
Oud 05-04-2006, 18:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Schijfjes komkommer helpt misschien. Of koud water. Verder zou ik het ook niet weten.
Oud 05-04-2006, 18:28
deurbel
deurbel is offline
Je kunt een paar dagen wachten maar als het niet minder wordt kun je volgens mij beter naar de huisarts gaan. Dan krijg je gewoon een zalfje en is het zo over.
Het lijkt mij trouwens niet zo verstandig om er allemaal crèmes enzo op te smeren..
Oud 05-04-2006, 23:17
Roos
Roos is offline
Ik zou er ook niet teveel opsmeren. Die ontsteking komt waarschijnlijk vanaf de binnenkant van je oogleden en dan helpen cremetjes niet echt.
Koelen met ijs kan natuurlijk wel. Komkommer helpt volgens mij geen flikker
Geen make-up gebruiken en geen lenzen indoen, als het even kan

Wel apart dat het op 2 ogen tegelijk zit. Heb je nieuwe make-up gekocht? Dan zou het daar door kunnen komen. Als het niet overgaat, heeft de huisarts vast druppels waardoor de ontsteking zo over gaat
Oud 06-04-2006, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-04-2006 @ 00:17 :
Komkommer helpt volgens mij geen flikker
Het koelt?

Mm. Als het echt langer dan 2/3 dagen duurt, naar de dokter gaan. Echt, niets vervelenders dan een oogontsteking
Oud 06-04-2006, 09:26
KiMZz
KiMZz is offline
Het is nu eigenlijk nog erger dan gister, kan wel komen omdat ik net wakker ben, gistermiddag was het minder erg dan gisterochtend ook. Maar ik heb t al 2x gekoeld met ijs, het gaat dus niet echt over.. Morgen maar naar de dokter dan ofzo
Oud 06-04-2006, 18:10
kennyzz
kennyzz is offline
Als je slim bent ga je naar een optiek zaak waar een Optometrist werkt, vaak in de zelfstandige. Die kijken er vaak gratis naar en kunnen je eventueel sneller doorsturen.

Jammer dat veel mensen nog steeds niet weten wat een optometrist is (nee geen opticien).
Oud 06-04-2006, 18:56
pyres
pyres is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 05-04-2006 @ 19:05 :

Heeft iemand dit toevallig ook mee gemaakt en/of weet iemand een (huis-tuin-en-keuken) oplossing? Ik wil het namelijk eerst even aanzien nog voor ik ermee naar de dokter ga..

x Kim
ik heb het ook gehad en het is zeerwaarschijnlijk ontstoken oogleden

je kunt het proberen te koelen maar ik denk dat je toch echt een antibiotica zalfje bij de huisarts moet halen
Oud 06-04-2006, 22:13
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Zo eng is dat niet hoor, er zijn ergere dingen om naar de dokter te gaan. En dan weet je meteen wat je er mee moet.

M'n zusje krijgt altijd last van haar ogen als ze make-up op doet, kreeg ze ook opeens. En verschillende soorten uitgeprobeerd, maar het bleef. Maar dat werd wel beter na 1 dag, dus denk niet dat het dat is.
Oud 07-04-2006, 00:07
Roos
Roos is offline
Veel vrouwen hebben traanvocht wat van slechtere kwaliteit is. Je oog raakt dan sneller geirriteerd en/of ontstoken. Dit heb ik zelf ook.
Wat je eigenlijk niet moet doen, is make-up (oogpotlood) aanbrengen op het binnenste randje onder je oog. Dus tussen je wimpers en je oog in. Dan heb je meer kans dat je oog ontstoken raakt. Heb je nu niet zoveel meer aan, maar misschien een tip voor in de toekomst
Oud 10-04-2006, 10:31
KiMZz
KiMZz is offline
Thanx voor de reacties.
Ik had donderdag de doktersassistente gebeld en gezegd dat ik oogontsteking had, hiervoor kreeg ik ooggel.
Maar vrijdag was het nog steeds niet over en ben toen naar de dokter gegaan. Die zei dat het een allergische reactie was en hiervoor heb ik hormoonzalf gekregen tegen eczeem enzo. Het was echt binnen een uur nadat ik het opsmeerde een heel stuk minder dik en rood, inmiddels heb ik nergens meer last van. Moet het wel heel de week nog opsmeren..
Oud 12-04-2006, 00:34
Fainne
Fainne is offline
eiwit ofzoiets?
dat deed m'n moeder altijd bij mij, als uiteindelijke middel, recht op m'n ogen
Oud 19-04-2007, 08:11
Jessiespijker
Jessiespijker is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 05-04-2006 @ 19:05 :
Hoi allemaal,

Ik heb gezocht naar een vergelijkbaar topic maar ik kan niets vinden dus dan maar een nieuwe..

Maandag had ik rode vlekjes bij mijn ogen, gister had ik dikke wallen (had ook slecht geslapen maar daardoor kwam het niet) en vanochtend werd ik wakker en waren mijn oogleden en onder mijn ogen helemaal dik en opgezwollen, het hing een beetje over elkaar heen. Mijn ogen zijn ook heel droog en had hiervoor al een tijdje last van droogheid onder mijn ogen, rood ook..
Ik kwam bij de Etos Apotheek en het meisje vertelde mij dat ik het beste geen zalfjes oid erop kon doen en ook geen make-up, maar wel dat ik het moest koelen met ijs. Dat heb ik zojuist even gedaan en het helpt wel maar niet veel.
Ik heb qua zalfjes enzo al vanalles geprobeerd, zoals zwitsal bodylotion, dagcreme, nachtcreme, oogcontourcreme van nivea en van een ander merk ga zo maar door.. Ik weet niet of het een allergische reactie is, ben namelijk nooit ergens allergisch voor geweest..

x Kim

Ik had ook de dingen die jij beschrijft. Ik ben toen naar de dokter gegeaan, en het bleek dat ik een ontstoken ooglid had.
Er is niks tegen dat helpt, je moet vooral niet met je vingers je hele oog of rondom je oog aanraken want dan wordt het alleen maar dikker. Mijn dokter heeft mij aanbevolen om gekookd water met kamille thee te laten afkoelen. Met een watje er in dopen en dan op je oog leggen.
Het help een beetje, je komt tenminste goed in slaap met dat op je oog.
Ik weet hoe vervelend iets aan je oog is, ik heb t al jarennn.. Dus veel succes ermee !!
Gr. Jessie
Oud 19-04-2007, 09:52
Verwijderd

aangezien dit topic een jaar oud is denk ik niet dat TS nog iets heeft aan je reactie ...
Topic gesloten

Regels voor berichten