Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2006, 07:13
bam
bam is offline
Ik heb een IIyama Vision master 1403. Deze jongen heeft me al 4jaar van beeld voorzien, maar nu is hij denk ik toch aan zn einde,
Sinds gisteravond zingt hij een hele hoge noot(piep) is dit een teken dat de monitor straks gewoon dood is? (hij heeft heel veel branduren achter de rug)
Oud 08-04-2006, 12:02
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Misschien moet je eens een andere vernieuwingsfrequentie instellen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:11
Verwijderd
Op zich moeten monitoren best een tijdje mee kunnen gaan, zeker wel vijf jaar. Ik heb hier een Eizo F56 staan en die werkt na zeven jaar nog prima, nu is die Iiyama 1403 niet een geweldig dure kwaliteitsmonitor, maar vijf jaar moet hij toch zeker wel halen.

Sommige schermen gaan al heel snel piepen, met name Philips-schermen zijn erom berucht. Meestal helpt een klap erop geven wel goed, als hij nog nieuw is zou ik teruggaan naar de winkel, maar bij een scherm van vier jaar oud zou ik voor de klappen gaan
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 14:22
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2006 @ 18:11 :
Sommige schermen gaan al heel snel piepen, met name Philips-schermen zijn erom berucht. Meestal helpt een klap erop geven wel goed, als hij nog nieuw is zou ik teruggaan naar de winkel, maar bij een scherm van vier jaar oud zou ik voor de klappen gaan
Juist.
Oud 10-04-2006, 13:31
bam
bam is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2006 @ 18:11 :
Op zich moeten monitoren best een tijdje mee kunnen gaan, zeker wel vijf jaar. Ik heb hier een Eizo F56 staan en die werkt na zeven jaar nog prima, nu is die Iiyama 1403 niet een geweldig dure kwaliteitsmonitor, maar vijf jaar moet hij toch zeker wel halen.

Ik ga wel klappen uitdelen
Oud 10-04-2006, 17:14
Verwijderd
Ik heb zelf ook een Iiyama maar dan een ander model, de LS902UT. Zo af en toe heb ik ook last van een hoge pieptoon. Dat los ik op door de refresh rate van 85Hz lager te zetten en direct weer terug op 85Hz te zetten. 99 van de 100 keer is de pieptoon dan ook direct voorbij. Dus even terugschakelen in de refresh rate kan wel een (tijdelijke) oplossing zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 18:57
Verwijderd
Mijn LG T710BH piept ook al sinds het begin af en toe. Ik ben er al aan gewend geraakt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 19:13
bam
bam is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 13-04-2006 @ 19:57 :
Mijn LG T710BH piept ook al sinds het begin af en toe. Ik ben er al aan gewend geraakt.
IK hou er niet zo van, want ik luister graag muziek, en dan is zo'n piep storend
maar dit topic kan dicht enzo
Oud 15-04-2006, 19:48
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Niet te hard slaan trouwens, laatst op mn werk gaf mn collega een klap op een monitor, poef, vloer vol glas, was de beeldbuis gesprongen...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 14:24
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 15-04-2006 @ 20:48 :
Niet te hard slaan trouwens, laatst op mn werk gaf mn collega een klap op een monitor, poef, vloer vol glas, was de beeldbuis gesprongen...
lijkt mij BS, weet je hoe dik dat glas is ? dat krijg je met een hamer bijna niet aan diggelen, laat staan door een klap.

verder is dat scherm ook vaccuum waardoor er een implosie komt als het klapt waardoor er glas in de rondte vliegt en het niet zomaar neer"valt" zoals jij beweert.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 15-04-2006 @ 20:48 :
Dan moet die gozer wel ongeveer wereldkampioen boksen zijn, laatste keer dat ik checkte kostte het toch enig grof geweld om een beeldbuis te breken.

idd klapt zoiets overigens net als bij een tv in elkaar in plaats van te ontplofen. Dat je collega zich niet geroosterd heeft op de elco's als hij er doorheen sloeg vind ik ook wel raar.

Overigens doet mijn CTX'je al een jaartje of 8 mee, na 4 jaar hoeft een scherm dus niet overleden te zijn.
Oud 18-04-2006, 09:04
J-roenn
J-roenn is offline
mijn inmiddels 9 jaar oude compaq v50 monitor begint nu steeds minder helder te worden, volgens mij is die aan t sterven nu
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 22:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 18-04-2006 @ 10:04 :
mijn inmiddels 9 jaar oude compaq v50 monitor begint nu steeds minder helder te worden, volgens mij is die aan t sterven nu
Toch wel een aardig monitortje dan, dat 'ie het zolang heeft getrokken
Oud 21-04-2006, 09:34
J-roenn
J-roenn is offline
ja zeker als je ziet dat ie de eerste 3 jaar van z'n leven op n kantoor 24:7 ongeveer aan heeft gestaan, en nu bij mij ook redelijk wat uren maakt.

maar was toch al aan vervanging toe
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 10:22
bam
bam is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-04-2006 @ 16:13 :
Dan moet die gozer wel ongeveer wereldkampioen boksen zijn, laatste keer dat ik checkte kostte het toch enig grof geweld om een beeldbuis te breken.

idd klapt zoiets overigens net als bij een tv in elkaar in plaats van te ontplofen. Dat je collega zich niet geroosterd heeft op de elco's als hij er doorheen sloeg vind ik ook wel raar.

Overigens doet mijn CTX'je al een jaartje of 8 mee, na 4 jaar hoeft een scherm dus niet overleden te zijn.
Of de laatste keer dat jij checkte was diegene gewoon niet zo heel erg sterk
Oud 21-04-2006, 13:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bambix schreef op 21-04-2006 @ 11:22 :
Of de laatste keer dat jij checkte was diegene gewoon niet zo heel erg sterk
Zo is dat. Een echte vent pleurt zijn beeldscherm door de tent.
Oud 24-04-2006, 16:57
phoxetis
phoxetis is offline
jesus, levensgevaarlijk... gelukkig hebben alle moderne buizen implosiebeveiligingen om het gevaar van een breuk te reduceren.

moet je voorstellen dat je de rest van je leven met glassplinters in je oog rondloopt, ik ken dus zoiemand... dus doe voorzichtig en klap met mate
Reageren

Regels voor berichten