Hoi,
het is een erg lang verhaal maar ik zal het kort proberen te houden.
Ik woonde vanaf 1 Maart bij een jongeman in een appartement.
hiervoor betaalde ik vrij veel huur en het verzoek was om mij niet in te laten schrijven bij de gemeente...
Na een maand bleek dat ik niet tevreden was over de woonvorm (gedeelde woonkamer, kleine eigen slaapkamer etc..)
en besloot ik de huur op 23 maart op te zeggen . schriftelijk gebeurd. en de maand april nog volledig betaald omdat ik op 7 april zou verhuizen en rekening hield met een opzegtermijn...
maar...
De opzegtermijn in het contract zegt dat er twee maanden opzegtermijn zijn.
De betaaltermijn is echter 1 maand.
Kan dit wettelijk gezien wel?
Nadat ik een week in Rome was besloot ik op 7 april mijn spullen uit de kamer te halen.
Toen ik aan kwam deed mijn huisgenoot erg moeilijk over het feit dat ie het niet vond kunnen dat ik zo snel weer weg ging i.v.m. de drukte die hij had op zijn werk e.d..
Ik zei dat ik geen rekening hoefde te houden met zijn persoonlijke situatie en rekening houdend met de opzegtermijn de huur te alle tijde op mag zeggen.
na wat gediscusieer besloot ik om gewoon mijn spullen te pakken en weg te wezen, mijn borg kwam later wel.
Toen ik mijn (eigen) slaapkamer binnenkwam zag ik dat het
'bewoond' werd door een ' logee'.
Hij gebruikte mijn spullen zelfs!
en dat terwijl ik de huur van april toch echt betaald had!
Nu doet hij nog steeds moeilijk over een regeling (ik stelde voor dat ie de huur april en mijn borg terugbetaald)
Hij wil er rustig over praten en zegt dat ik dom bezig ben als ik zomaar dingen ga eisen.
Ik heb er geen zin meer in en wil het konsekwent afhandelen.
Wat zouden mijn rechten zijn als ik het heb over het terugkrijgen van de huur e.d. ?
Want dit kan toch echt niet!
Het volledige verhaal is ernstig lang, maar dit zijn wel de belangrijkste feiten denk ik, sorry als het warrig overkomt.
alvast bedankt.