Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2006, 16:29
Verwijderd
Jullie lezen wel allemaal, maar op welke pagina ben je nu?

EggeD's idee, vroeger

Ik ben op pagina 14!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2006, 17:15
I C U
I C U is offline
Pagina 24 en pagina 25. Toevallig.
Oud 12-04-2006, 17:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Pagina 8
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:10
Krynn
Krynn is offline
838...al weken...en ik hoef het eind eigenlijk niet meer te weten. Ik ruik het al.

Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:11
Verwijderd
Zullen we het spel uitbreiden? Ik neem het paginanummer van de vorige poster over en citeer een zin uit het boek dat ik nu lees dat op die pagina staat. Daarna geef ik mijn eigen paginanummer, zodat de volgende daarmee kan citeren. Lijkt me wel tof, op zich.

8: "Pall sat at his desk, a filmbook open before him. Jazzica noted the eyes, with their eyebrows and lids and the accompanying nose, mouth and ears.
He is like his father in that, she thought.

Uit National Lampoon's Doon van Ellis Weiner. Een geniale parodie op Dune.

Ik ben nu op bladzijde 488 en op 19. Kies maar!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:16
Verwijderd
blz. 19: "De hoeveelheid tijd die hij doorbracht in Parijs overtuigde me ervan dat hij niet problematisch Engels was, vooral waar het op seks aankwam: hij wilde me bijvoorbeeld geen billenkoek geven en wilde zelf ook geen billenkoek krijgen."

ik ben op blz. 55
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:12
Verwijderd
Telkens als ze in het winkeltje waren verdween zijn knuistje in de zak van zijn windjack om zijn vakantiegeld tevoorschijn te halen en het dan toch maar weer op te bergen.
'Kiezen is zo moeilijk,' zie hij verslagen.
'Ja,' zei Phinus. "Want als je eenmaal iets hebt gekozen, zit je eraan vast.'

Uit Zonder Genade van Renate Dorrestein

blz 115.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 20:17
Verwijderd
"Ik weet het niet zeker, maar Scott moet een soort spookrobot spelen die bezeten is van kerrie en we maken ruzie over het een of ander waarover mensen die eruitzien als wij ruziemaken en ik gooi een blokje, een of ander - o, weet ik veel - een blókje naar hem en volgens het script 'vlucht' hij dan."
"Ja, dat klopt," zeg ik. "Ik herinner me het script."

Bret Easton Ellis - Glamorama

Ik ben zelf op pagina 54
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 20:39
Bird-one
Bird-one is offline
54: "Basil, my dear boy, puts everything that is charming in him into his work. The consequence is that he had nothing left for life but his prejudices, his principles, and his common sense. The only artists I have ever known, who are personally delightful, are bad artists."

ik ben op bladzijde 125
Oud 12-04-2006, 20:47
Verwijderd
"Soms schreeuwt ze zelfs, of zegt ze iets... ik kijk op, want ik denk dat ze het tegen mij heeft, maar ze praat maar wat in zichzelf, terwijl haar ogen door de kamer zwerven en alle kanten op schieten. Dan denk ik wel eens dat er overal geluiden rondvliegen, en dat zij die geluiden ziet en in haar synthesizer vangt als vlinders in een netje."

Uit: Meisje Niemand - Tomek Tryzna

Ik ben op bladzijde 69.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 14:00
Bird-one
Bird-one is offline
ik ben in nog een ander boek bezig;

69: "Gedurende eenige weken werd ik als het ware iederen dag met heftige gedachten van ongeloof bestookt: zij vorderden de geheele macht van mijn geest om ze te verwerpen."

ik ben op bladzijde 197 in dit boek.
Oud 13-04-2006, 19:05
Verwijderd
197:

"Pepijn veroorzaakte grote hilariteit met een verhaal over het instorten van het dak van het Stadshol in Grotedelft: Willie Witvoet, de Burgemeester, en de dikste Hobbit uit het Westerkwartier, was onder de kalk bedolven en er onderuitgekomen als een met poedersuiker bestoven oliebol."

LotR - De Reisgenoten
(Nederlandse tekst, aangezien ik hier in Leuven alleen de Nederlandse versie van FotR heb liggen )

Ben aan het lezen in the Two Towers, en zit op pagina 457! (te verminderen met 403 voor degenen wiens boek zover niet reikt... )

Laatst gewijzigd op 13-04-2006 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:42
Verwijderd
54 dus? ''Die avond zit Gaby onder de strerrenhemel, in de zomeravondlucht, bij Magda op de schommel, op haar schoot, zijn handjes klemt hij om haar knokkels. Hij weet niet dat zij een vrouw of mens is, hij stelt daar geen belang in.

Uit: Eerst grijs dan wit dan blauw van Magriet de Moor

Ik ben op bladzijde 161.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 12:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
"Het is troostend om de omtrekken van dingen, de details, niet te kunnen zien." (Het gewicht van water- Anita Shreve)

Ik ben op bladzijde 235, bijna het eind van het boek godzijdank.
Oud 14-04-2006, 13:18
Syzygy
Syzygy is offline
Manneke Treep zag de rol van de vrouwen veranderen. 'Een goede huisvrouw, daar werd hier vroeger met veel respect over gesproken. Dat was een belangrijke functie binnen het dorp, en daar hoorde bijvoorbeeld ook de burenhulp bij. Maar naarmate meer vrouwen werken verdwijnt dat allemaal. Ik sjouw ook niet meer met m'n laatste krachten naar die of naar die."

Uit: Hoe God verdween uit Jorwerd van Geert Mak

Ik ben op bladzijde 106
Oud 14-04-2006, 15:24
Verwijderd
106:

'Ik had opnieuw kunnen beginnen. Niemand die vroeg of het echt een ongeluk was geweest. Niemand die vermoedde dat ik de wapens had willen opnemen tegen een zee van problemen, gevallen was om te slapen, misschien te dromen, zoals het in de bekendste vraag naar zijn of niet zijn klinkt.'

Uit: Slaap! van Annelies Verbeke

Ik ben op bladzijde 32
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 15:38
saartje19
saartje19 is offline
Ik ben bij pagina 80 ongeveer
Oud 14-04-2006, 16:11
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 14-04-2006 @ 16:38 :
Ik ben bij pagina 80 ongeveer
je moet eerst een zinnetje uit je boek quoten hier van pagina 32
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 10:49
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 14-04-2006 @ 17:11 :
je moet eerst een zinnetje uit je boek quoten hier van pagina 32
Dat doe ik wel.

''Hij knipperde met zijn ogen en kreunde zonder ophouden.
Toen hij de aanwezigheid van een mens gewaarwerd, probeerde hij te vluchten. Marc nam hem in zijn armen; doodsbang trilde het kund tussen zijn handen.''

Uit: Elementaire deeltjes, Michel Houellebecq

Ik ben op bladzijde 39.
Oud 15-04-2006, 12:58
Uice
Uice is offline
"Just come along with me and have a good time. The Galaxy's a fun place. You'll need to have this fish in your ear."

Pagina 344 (doe maar 44 als je boek korter is).
Oud 15-04-2006, 13:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
344 uit Leon Uris- O'Hara's Keuze:

"Ik veronderstel dat de storm van hun eerste samenzijn begonnen is."

Ik ben pas op bladzijde 14
Oud 15-04-2006, 13:31
Moustache
Moustache is offline
pagina 114.
Oud 15-04-2006, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 15-04-2006 @ 13:58 :
Pagina 344 (doe maar 44 als je boek korter is).
No need to.

'Nu begrijp ik er iets van,' zei Warmin. 'Maar op dit ogenblik mag er geen tijd verloren worden met gepraat.' Hij snelde naar zijn paard. 'Waar heb je hem gezien?' vroeg hij Piak. Deze wees naar een heuvel in het zuidwesten.

(uit De brief voor de koning - Tonke Dragt)
Ik ben op bladzijde 19.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 15:03
Uice
Uice is offline
Bladzijde 14:
As soon as a predeteremined quantity had been consumed, the final loser would have to perform a forfeit, which as usually obscenely biological.
Ford Prefect usually played to lose.

Bladzijde 19:
"I never could get the hang of Thursdays."

En nu ben ik op 356.
Oud 15-04-2006, 15:10
nińa
nińa is offline
Bladzijde 356

"Het lijkt wel een vulkaan!" schreeuwde Neut. "Wat is dit?"
"In ieder geval iets tamelijks kwaads," zei Anathema. Crowley zat te vloeken in de jeep. Azirafaal legde een hand op zijn schouder.
"Er zijn hier mensen hoor," zei hij.
"Jawel," zei Crowley. "En ik."

Hoge Omens - Pratchett en Gaiman

Ik ben op pagina 38
Oud 15-04-2006, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 15-04-2006 @ 16:03 :
Bladzijde 19:
"I never could get the hang of Thursdays."
(Hoera voor THHGTTG!

LUH-3417)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 12:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De indringers verstarden in hun bomkraters toen Sumter tot leven kwam als een gewonde vleesetende dinosaurus en een volley aan musket- en kanonvuur afschoot.

Leon Uris- O'Hara's Keuze

Ik ben op bladzijde 198.
Oud 18-04-2006, 13:43
Bird-one
Bird-one is offline
ik doe nog een keer mee (met hetzelfde boek), omdat ik het zo'n fijn boek vind.

198: "O ja! ieder keer, als ik die liefdevolle verwijzingen en edele raadgevingen had gehoord, brandde ik van liefde tot de deugd, verafschuwde niemand meer, had mijn leven willen geven voor den geringste van mijne naasten en zegende God, dat hij mij tot mensch had gemaakt."

uit: Mijne Gevangenissen - Silvio Pellico.

ik ben zelf op bladzijde 235.
Oud 18-04-2006, 13:47
WolterB
WolterB is offline
235: 'Ja, dat herinner ik me. En ik vroeg me af hoe je het wist,' zei Frodo. 'Welaan, kom nu. Ik geloof dat we hier niet vandaan moeten gaan voor het helemaal donker is. Als je het stilletjes kunt doen.'

17
Oud 18-04-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 18-04-2006 @ 14:47 :
235: 'Ja, dat herinner ik me. En ik vroeg me af hoe je het wist,' zei Frodo. 'Welaan, kom nu. Ik geloof dat we hier niet vandaan moeten gaan voor het helemaal donker is. Als je het stilletjes kunt doen.'

17
( ik zit al veel verder )
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 21:09
dromenvanger
dromenvanger is offline
17: "Het was alsof de wereld zich net zo mistroostig voelde als ik. Was het leven per slot van rekening niets anders dan een storm die voortdurend wegspoelde wat er nog maar kort tevoren was geweest, en een kale, onherkenbare vlakte achterliet?"

Uit Dagboek van een geisha

Ik zit aan pagina 174
Oud 19-04-2006, 21:16
Verwijderd
(heb er even 74 van gemaakt)
'Serpent!' screamed the Pigeon.
'I'm not a serpent!' siad Alice indignantly. 'Let me alone!'
'Serpent, I say again!' repeated the Pigeon, but ina more subdued tone, and added with a kind of sob, 'I've tried every way, and nothing seems to suit them!'
'I haven't the least idea what you're talking about,' said Alice.

Uit, hoe kan het ook anders, Alice's adventures in wonderland, waarin ik nu op bladzijde 141 ben.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 13:18
Masquerade
Masquerade is offline
'Marian!' Ik weet zeker dat ze nu goed de pest in heeft en met die coke zal het nog wel erger zijn dan anders. Maar ik moet weten of het goed gaat. Ik verzamel mijn kracht en trap met mijn combatlaars de deur in.

Uit De Bitch Posse van Martha O'Connor.

Ik ben zelf op bladzijde 23.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 16:37
Bird-one
Bird-one is offline
23: "Als de mensen geen gevoel hadden, dan zou er al veel in de wereld verbeterd zijn. Ze zouden een arm of een been kwijtraken zonder dat ze het merkten, het zou niet anders aanvoelen dan nagelknippen. Ze zouden doodbloeden zonder dat ze het voelden, glimlachend."

ik ben op bladzijde 40.
Oud 20-04-2006, 20:18
Verwijderd
Uit Doon, omdat die zo leuk is:

"You will adress the Duke as 'Sire,' 'my Lord,' or 'Your Dukosity.'" Halvah said. "A more formal term of adress is 'Noble Born.' But mark you well - you must never adress him as 'Tony.'"
"And why is that?" Keynes had asked.
"It's not his name. Neither is 'Steve.'"
"What if I call him 'Big Dave'...?"
"Nor 'Big Dave,' either. He'll brook not a dubbing with names that be not his given own, I warrant."
"Very Well," Keynes had said, concealing his bitterness.

En nog iets van die pagina, omdat ik het zo grappig vind:

"As the three crossed the expanse of the landing field toward him, Keynes took an opportunity to examine the boy Pall. He carried himself well, for one who so youthfully had so small a number of chronological years in the quantity of the magnitude of his age, Keybes decided."

Ik ben nu zelf op 184 en 13. Kies maar.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 00:21
Verwijderd
Blz 13: "[...] en in 1926 trouwde Wolgang Delius met Eva WeiB, de zestien jaar jongere dochter van zijn weldoener. Dat kind was toen achttien en meteen het jaar daarop kreeg zij een baby, - maar ten gevolge van een schrijffout op mijn afdeling stierf dat engelachtige jongetje al na twee weken de wiegedood. Het werd een afschuwelijk huwelijk, het spijt mij dat ik het zeggen moet. Het doordrong mij weer eens van ons eigen voorrecht man noch vrouw te zijn. Maar het was noodzakelijk voor hun tweede zoon, die in 1933 werd geboren en die ik nodig had als de vader van onze man op aarde."

Uit De ontdekking van de Hemel van Harry Mulisch.

Ik ben op bladzijde 140.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 15:14
vidaaa
vidaaa is offline
Uit Sartre- Le Mur

Page 140: (...) j'ai envie de pleurer, et ce sera ainsi toutes les nuits sauf la nuit prochaine parce que nous serons dans le train. <3

Maar ik ben pas op bladzijde 11 .
Oud 22-04-2006, 16:46
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
"De President schrok. Er kuchte iemand. De President keek achter het bed. Ook daar lag een bloemenvracht en daarnaast stond een man in zwart pak. Hij stond zoals voetballers in een verdedigingsmuurtje staan: handen op elkaar, dicht tegen het kruis geplaatst, de schouders iets omhoog..."

De President, Khalid Boudou. En ik ben op pagina 89
Oud 23-04-2006, 13:33
I C U
I C U is offline
Uit: De vallei van de paarden - Jean M. Auel

"En ik lachte nog wel", zei Thonolan. "Denk je dat ik haar zover zou kunnen krijgen dat ze mij aanraakte? Jij en die blauwe ogen van je, Jondalar."
"Broertje, de enige toverkracht die jij ooit nodig had was de uitnodigende blik van een knappe vrouw."

Ben nu op blz. 113.
Oud 23-04-2006, 16:29
Bird-one
Bird-one is offline
113:

"- Hier heb je de sleutel.
Zij kijkt er verbaasd naar.
- Ga jij niet naar binnen?
Een weinig gegeneerd legt hij uit:
- Eva, ik moet naar mijn vrienden. Toen ik... aan de andere kant was, ben ik een paar dingen te weten gekomen. We zijn verraden... ik moet ze gaan waarschuwen."

ik ben op bladzijde 42 van 'de teerling is geworpen' van sartre.
Oud 25-04-2006, 09:54
Verwijderd
blz 42:

As time went on, people began to notice that Frodo also showed signs of good 'preservation': outwardly he retained the appearance of a robust and energetic hobbit just out of his tweens. 'Some folk have all the luck,' they said; but it was not until Frodo approached the usually more sober age of fifty that they began to think it queer.

Ik zit op p. 756 (LotR-RotK), maar je mag eender welk getal nemen dat eindigt op 56, als er maar een leuke quote uitkomt
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 10:21
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Pagina 56 van Cryptonomicon, door Neal Stephenson:

"Shaftoe zorgde ervoor dat zijn testament in orde was, schreef een laatste brief aan zijn ouders en en broers en zussen in Oconomowoc en pas toen begaf hij zich op een ochtend naar dat park. Hij stelde zich opnieuw voor aan de verbaasde Goto Dengo en maakte afspraken om als menselijke boksbal te fungeren. De Nips vonden zijn zelfverdedigingstechniek lachwekkend primitief, maar bewonderden zijn veerkracht. Zo kwam het dat Bobby Shaftoe voor de geringe prijs van enkele gebroken ribben en vingers een beginnerscursus kreeg in de speciale, door Goto Dengo geprefereerde, vorm van chop-socky, het zogenoemde judo."

Zelf ben ik op pagina 254.
Oud 25-04-2006, 12:38
Verwijderd
Mijn boek telt geen 254 pagina's, dus ik gebruik pagina 54.

'Vitalis zei:
''We moeten de honden gaan zoeken.''
Ik knikte zwijgend. Geen woord kon ik uitbrengen. Wat had ik een groot gevoel van schuld jegens mijn goede meester.
Samen met Capi trokken we er op uit.
De wind vlaagde om ons heen en de sneeuw waaide ons in de ogen.
In de verte klonk nog maar steeds het klagelijk geblaf van de honden.'

Alleen op de wereld - Hector Malot

Ik ben op pagina 87
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 13:13
Anoniem
pagina 87 uit "Met angst en beven" van Amélie Nothomb

Met dodelijke haat duwde ze mijn arm weg alsof het een tourniquet was en schreeuwde: 'Wilt u alstublieft uw mond houden. Wilt u alstublieft weggaan?'
Dat wilde ik kennelijk niet, want ik bleef als aan de grond genageld staan.
Ze kwam dreigend op me af. In haar rechteroog zag ik Hiroshima en in haar linkeroog Nagasaki. Een ding weet ik zeker: als ze me ongestraft had kunnen doden, zou ze geen seconde hebben geaarzeld.
Eindelijk zag ik in wat me te doen stond: ik maakte dat ik wegkwam.

Ik ben op pagina 117.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 20:16
ons_ukje
ons_ukje is offline
117: 'Ik moest voor de klas komen van Slijmstra.' Zo noemt ze haar nieuwe onderwijzer. 'Hij zei dat hij door onze schuld misschien in het concentratiekamp komt. Omdat wij die Spaanse ruiter in de gracht hebben gegooid. Ik vroeg of de Duitsers wel iemand als hij in hun kamp zouden willen.'

Uit 'Het verlaten hotel' van Mirjam Elias

K ben nu op blz 86
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten