![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het is een eczeem dat veel voorkomt, 2-5% van de volwassenen kampt ermee. Maar dat heeft dus niet met je dieet te maken.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik wilde ook niet beweren dat je het uit je duim gezogen had, maar dat de informatie die je gevonden had onjuist is. Ik heb het zelf ook even nagezocht en ik denk dat je gekeken hebt bij seborroe, seborrhoea. Daar lees ik idd de door jou gegeven definitie. Dat is echter niet het zelfstandig naamwoord waar seborroïsch vandaan komt. Het is namelijk zelf een afgeleid woord. Seborroïsch en seborroe komen van sebum, dat talg betekend. Seborroïsch eczeem kan een gelig, vettig uiterlijk hebben, vandaar dat men vroeger dacht dat het met talg te maken had. Zo is de naam ontstaan. Seborroe is een 'ziekelijke vloed' van talg, en is een samenstelling van sebum en -rrhoea, dat vloeien betekend. En de talgproductie kun je eigenlijk niet met normale voedingsmiddelen beïnvloeden. Bepaalde medicamenten, hormonen, etc hebben wel invloed, maar die zitten niet in het voedselpakket van de gemiddelde Nederlander
Laatst gewijzigd op 20-04-2006 om 14:02. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of Turks zonder 'i' 'c' en 'h' maar wel weer met hoofdletter. Dat kon ik dan weer niet laten
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
verband eczeem en stress Melaniiie | 4 | 24-03-2016 20:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Eczeem? Daantje_0705 | 4 | 16-05-2010 11:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
Eczeem Yana | 37 | 12-12-2005 13:59 | |
Lichaam & Gezondheid |